Wysłany: 2019-08-07, 20:26 Dynamika - soft body - problem
Nie sądziłem, że utknę na tak wydawałoby się banalnej sprawie, a jednak. Chciałem z animować odbijającą się piłkę i gdy kliknę - play - piłka się deformuje, dlaczego? Dzięki za pomoc
Ok, pierwsza rzecz to zmien type kuli ze standard na cos bardziej poligonalnego.
Dwa - jesli masz na obiekcie HN, to bedziesz mial bledy w dynamice. Sprobuj bez HN (Subdivision Surface, czy jak to sie teraz nazywa)
Jeżeli będziesz robić animacje z dynamiką ciał miękkich - zastosowaną do obiektów ze skomplikowaną siatką, np. wykorzystujących HN, możesz użyć techniki z Mesh Deformerem (deformer siatki) dodatkowo posiłkując się mapą wierzchołków, jak np. tutaj:
To malutki wybieg. Zamykasz obiekt high poly w nadrzędnym low poly i właściwy tag dynamiki przypinasz do tego low poly. Oddziałuje on poprzez deformer siatki na obiekt o większej topologii. Obliczenia kolizji są szybkie i HN Ci nie straszny. Inny, znany przykład z kaczuszką nieocenionego E.J. Hassenfratz twórcy serwisu eyedesyn.com:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum