CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
joints/weight maps
Autor Wiadomość
everyend 

Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 11
Skąd: ...
Wysłany: 2019-04-15, 10:09   joints/weight maps

Cześć,

mam do zaanimowania kartonowy display i z racji dosyć mocnego poskładania go mam kilka zagwozdek.

Część nad którą pracuję wygląda tak:



Bok displaya składają się do środka, a następnie łamany jest na trzy. Mam w głowie jedno rozwiązanie, nie za eleganckie, polegające na tym, że będę miał kilka modeli i każdy będzie miał inny zestaw jointów, ale może dałoby się tego uniknąć.
I tu pojawia się moje pytanie, mogę mieć na jednym modelu kilka zestawów jointów, tak aby jakaś część modelu przynależała do kilku jontów? Bo jak teraz maluje to automatycznie odcina od innych.

pozdrawiam,
e.
 
 
 
zimna 

Pomógł: 111 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 705
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2019-04-15, 11:26   

Moim zdaniem Twój nie za elegancki pomysł jest najlepszy.
Można co prawda użyć kilku systemów jointów,ale wymaga to dużej wprawy,zajmie wiele czasu,nie wybacza błędów a efekt nie będzie lepszy.Szczególnie,jeśli te zestawy kości różnią się między sobą.
Wydaje mi się zresztą,że dałoby się tę bryłę origować jednym zestawem.No i ja pewnie próbowałbym zrobić ją bez kości w ogóle,gdyż to zawsze komplikuje setup,ale co kto woli.
_________________
Подался в вольные художники
 
 
everyend 

Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 11
Skąd: ...
Wysłany: 2019-04-15, 18:40   

Aha, dobrze wiedzieć :) Zdecydowałem się na kilka modeli, bo chciałem pchnąć pracę dalej, a tak wiedziałem co robić. Dzięki mimo wszystko za odpowiedź :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group