CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Animacja podnoszenia kabla zriggowaną ręką (który tag?)
Autor Wiadomość
har2h 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2019-01-30, 14:58   Animacja podnoszenia kabla zriggowaną ręką (który tag?)

Witam Was,

Przychodzę z pytaniem; którego taga użyć, i jak połączyć dwa rózne elementy (tak, żeby reagowały na siebie nawzajem?).

Sytuacja wygląda następująco (załącznik ask.png)

Kabel jest połączony constrainem do wtyczki i tyłu TV. Zmniejszyłem grawitację Spline Dynamics, żeby mi (kabel) nie przelatywał przez podłogę, która teoretycznie powinna go podtrzymywać. - użyłem rigid body w tym celu, potem collision, ale też nie działało i kabel dalej przelatywał przez "podłogę".

Najbardziej zależy mi na tym, żeby palce/dłoń mogły podnieść kabel.


Proszę o pomoc, bo sam tego nie ogarnę.
  
 
 
 
zimna 

Pomógł: 111 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 705
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2019-01-30, 16:15   

Constraint nie będzie działał z żadnym z dynamicznych systemów,spline dynamic należy do Hair i nie działa z rigid body,itd.
Ja bym użył po prostu Tracera,w trybie Connect all objects,czyli jako spline łączącego elementy,które bym animował.Ewentualnie użyłbym tylko jednego systemu,najprostsze byłoby moim zdaniem użycie łańcucha dynamic connectors,wtedy nic nie musisz keszować,a żeby nadać kolizję z obiektem,wystarczy,że dasz na niego dynamic collider tag.
Prosty przyklad w załączniku.
_________________
Подался в вольные художники
 
 
har2h 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2019-01-30, 19:12   

zimna napisał/a:
Constraint nie będzie działał z żadnym z dynamicznych systemów,spline dynamic należy do Hair i nie działa z rigid body,itd.
Ja bym użył po prostu Tracera,w trybie Connect all objects,czyli jako spline łączącego elementy,które bym animował.Ewentualnie użyłbym tylko jednego systemu,najprostsze byłoby moim zdaniem użycie łańcucha dynamic connectors,wtedy nic nie musisz keszować,a żeby nadać kolizję z obiektem,wystarczy,że dasz na niego dynamic collider tag.
Prosty przyklad w załączniku.


Dzięki za załącznik. Jestem za zielony, żeby zrozumieć połowę z tego co napisałeś więc poszedłem w twoje ślady i staram się odtworzyć ten sam efekt w Cinema 4D.

Mam parę pytań co do twojej metody:

1. Czy robiłeś wszystkie connectory z osobna? (Łączenie: Cube 1 - Cube 2, Cube 2 - Cube 3, itd...), czy może istnieje jakiś sposób, który zrobi to za mnie. 49 connectorów to trochę dużo, żeby robić je mechanicznie jeden po drugim.
- Rozumiem, że Duplicate zaoszczędza proces Ctrl+c,Ctrl+v x48

2. Jak wrzucić Cube'y do Tracera x49 za jednym razem, żeby to nie był Null?
2a. Cloner. 1: Connector (Selection) działa na tej samej zasadzie co odpowiedź do punktu 2?

3. Na jakiej zasadzie działa Selection tags? (Co robi?)


W sumie to by było na tyle jak narazie. Wiem, że to jest tłumaczenie a'la 101, ale inaczej tego nie zrozumiem, a nie chcę wykorzystywać gotowca. :)
  
 
 
 
zimna 

Pomógł: 111 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 705
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2019-01-30, 20:58   

1-Connectory robilem pluginem AutoConnect https://github.com/NiklasRosenstein/c4d-auto-connect lepszy,łatwiejszy i nowszy jest Dynamic Connector z Cineversity.
2-cuby do tracera:
-zaznacz Tracer,tak,zebyś widzial pole Trace Link
-w Object Manager-Zakladka Atributes-Mode-Lock Element
-wtedy mozesz zaznaczyc wszystkie obiekty i wrzucić je tam naraz
-no i lepiej teraz odblokować ten widok,bo Ci tak zostanie
3-Selection object,to taki obiekt,który może zachować selekcję dowolnych elementów,nie tylko obiektów,ale takze tagów,w tym wypadku zaznacza tagi dynamiki,wtedy można je edytować naraz.1 klik-zaznaczenie,2 kliki-lista obiektów.
Polecałbym sobie ogarnąć ten obiekt,gdyż w przy animacji rigów przydaje się mocno.
_________________
Подался в вольные художники
  
 
 
har2h 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2019-01-31, 12:54   

zimna napisał/a:
1-Connectory robilem pluginem AutoConnect https://github.com/NiklasRosenstein/c4d-auto-connect lepszy,łatwiejszy i nowszy jest Dynamic Connector z Cineversity.
2-cuby do tracera:
-zaznacz Tracer,tak,zebyś widzial pole Trace Link
-w Object Manager-Zakladka Atributes-Mode-Lock Element
-wtedy mozesz zaznaczyc wszystkie obiekty i wrzucić je tam naraz
-no i lepiej teraz odblokować ten widok,bo Ci tak zostanie
3-Selection object,to taki obiekt,który może zachować selekcję dowolnych elementów,nie tylko obiektów,ale takze tagów,w tym wypadku zaznacza tagi dynamiki,wtedy można je edytować naraz.1 klik-zaznaczenie,2 kliki-lista obiektów.
Polecałbym sobie ogarnąć ten obiekt,gdyż w przy animacji rigów przydaje się mocno.


A jak udało Ci się zainstalować ten (AutoConnect) plugin?
Bo chyba nie przez zwykłe wrzucenie go do -> Program Files\MAXON\Cinema 4D R19\plugins ?
 
 
 
zimna 

Pomógł: 111 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 705
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2019-01-31, 15:24   

Ja mam jakiś prastarą wersję do Maca i nie pamiętam,lata temu to było,wrzuciłem na PW inny darmowy plug,na Windę i Maca,ale na R20 tylko chyba działa.
_________________
Подался в вольные художники
 
 
har2h 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2019-01-31, 20:00   

Czy da się zmniejszyć te klocki tak, żeby nie zwiększył się między nimi dystans?
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group