CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie i zamykanie sfery - animacja
Autor Wiadomość
robertsonPL 

Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 159
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-11-09, 19:45   Otwieranie i zamykanie sfery - animacja

Witajcie!
Mam pewien problem, chciałbym mianowicie zanimować postać pacmana, który miałby "kłapać " buzią i jeść dynamiczne przedmioty (kulki itp.)
Sposób 1
Dotychczas robilem to tak, że animowalem dwie półkule ze sobą i było ok. Problem pojawia się w momencie gdy chce nadać jednolitą teksturę np.arbuza na obiekt pacmana.
Sposób 2
Robiłem sferę, wrzucałem ją do Boola razem z ostrosłupem, który mi rozwierał buzię i byłoby ok, gdyby nie to, że kulki z dynamiką które połykał pacman były niejako więzione w tym ostrosłupie, stąd pytanie jak w temacie:)

Link poniżej odnośnie efektu o jaki mi chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=6jy6nEh97fk

Na filmie widać, że tekstura w momencie otwierania buzi jest niejako ściskana więc nie jest to robione w/w sposobami
_________________
Kto pyta wielbłądzi:)
 
 
 
tevenet 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-19, 07:54   

Prosty rig, właściwie dwa jointy powinny załatwić sprawę.
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Kwi 2003
Posty: 322
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-11-20, 11:12   

obiekt parametryczny Cylinder odpowiednio ustawiony daje rade
i parametrem slice możesz regulować rozwartość paszczy :)


w załączniku
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
https://www.instagram.com/krzysztofniemiec/
 
 
 
robertsonPL 

Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 159
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-11-20, 21:30   

Dzięki za odpowiedź Krzysztofie. Jestem już bardzo blisko rozwiązania swojego problemu ponieważ idealną sytuacją byłoby gdybym w paszczy tego pacmana również mógł umieścić teksturę, załóżmy skórka pacmana jest arbuzowa a buzia np czerwona z pestkami jak na filmie powyżej. W tym przypadku z cylindrem i slice chyba niewiele się zdziała?
_________________
Kto pyta wielbłądzi:)
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Kwi 2003
Posty: 322
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2018-11-20, 23:08   

jest to możliwe z każdym obiektem parametrycznym w połączeniu z Correction deformer

w zalaczniku przykład
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
https://www.instagram.com/krzysztofniemiec/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group