CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
modelowanie na płasko? cięcie?
Autor Wiadomość
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-07-19, 14:07   modelowanie na płasko? cięcie?

zupełnie nie mam pomysłu jak w miarę ogarnięcie zrobić model takiej podłogi? może jakoś pociąć płaszczyzną ?
ewentualnie myślałem żeby całość przygotować w ps jako jedna tekstura?
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2268
Skąd: Londyn
Wysłany: 2018-07-20, 11:53   

A co dokladnie stanowi problem?
Jesli masz to w formie vectorowej mozesz zaimportowac bezposrednio do cinemy za pomoca CVArtSmart. Nastepnie uzyc extrudeNurbs.
Mozna rowniez zaimportowac sam ksztalt a potem uzyc displacement zeby uzyskac nierownosci.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-07-24, 19:16   

Dzięki za odpowiedź, fajna wtyczka CVArtSmart, tylko niestety coś mi nie działa...

zrobiłem to na piechotę sam hol wejściowy, zapisałem sobie rzut podłogi do dwg. i w PS wkleiłem tekstury, tyle że cała podłoga będzie jednym materiałem, a różne kolory kamienia mogą mieć różne odbicie....
  
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2268
Skąd: Londyn
Wysłany: 2018-07-25, 10:13   

Ale mozesz tez stworzyc teksture dla odbic na podstawie kolorow kamienia tak zeby bylo zroznicowanie. Mozesz tez stowrzyc osobna teksture dla kazdego koloru kamienia i uzyc kanalu alpha zeby wyciac dany region.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-07-27, 11:10   

hm.... wiem o czym mówisz, ale nie wiem jak to zrobić xd.
po imporcie dwg mam 2 problemy.... linie często się nakładają i nie bardzo mam nad tym jakąś kontrolę... jedyne co mi się udało to poprawiłem rysunek dwg tak żeby każda linia była osobno i z tym jakoś sobie powoli radzę. inna kwestia to łuki, bo dociąganie po jednym punkcie trochę wydaje się absurdalne.... ?
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2268
Skąd: Londyn
Wysłany: 2018-07-29, 20:16   

Sluchaj a moze zaimportuj to sobie jako krzywe i uzywaj ekstrude. Wtedy bedziesz mial lepsza kontrole nad tym.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-08-02, 16:19   

no tak robię ale wychodzi to co widać. caps'y nie działają...

[ Dodano: 2018-08-06, 14:20 ]
a jaki pomysł żeby wygładzić taki model?
phong- nie działa
subdivision tez nie bardzo
 
 
 
tevenet 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-06, 13:42   

Optimize. Prawdopodobnie każdy poligon jest osobno.
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-08-06, 15:52   

super:) haha
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group