CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Chmura złotych sześcianów
Autor Wiadomość
themad 

Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-12-08, 07:45   Chmura złotych sześcianów

Witam.
Przygotowuję animację, w której wiruje chmura złotych szescianów. Chciałbym aby szesciany wyglądały co najmniej tak czytelnie jak na zdjęciu nr 1 (specular layer Ward, długi czas renderingu). Na zdjęciu nr 2 - specular layer materiału ustawiłem jako Phong - efekt jest bardziej lustrzany, ale chmura szescianów traci czytelnosc geometrii poprzez masę odbić na drugim planie, lecz z kolei czas renderingu jest krótszy.

Co byscie zrobili na moim miejscu, aby zaoszczędzić czas renderingu,
zachować czytelnosc kształtu szescianów i możliwie najwięcej blasku złota?
Może macie pomysł czy warto to oswietlać inaczej (użyłem vray-owych softboxów).
Ponieważ szesciany są elementem sceny pełnej obiektów z materiałami vray, tylko ten renderer wchodzi w rachubę.

Pozdrawiam
 
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-12-08, 13:03   

Co do oswietlenia to Ci nie poradze. Musialbym sam poeksperymentowac. Ale jesli chodzi o material to moim zdaniem numer 2 jest sporo lepszy. Jedynka wyglada za matowo (jak na moj gust) i brudno. Odbicia wygladaja jak cienie. Zwroc uwage na 3 szesciany na pierwszym planie po lewej. Widac wyraznie odbicia na 2. Te same odbicia na 1 sa ciemne.
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 313
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-12-10, 12:20   

mozesz podac jakies cyfry
np. czas renderingu dla obu opcji ?
rozdzielczosc finalnej animacji ?
liczba klatek ?

specyfikacje sprzetu ?

poslij scene bedzie mozna potestować
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
 
 
 
themad 

Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-12-19, 09:13   

krzychuc4d napisał/a:
mozesz podac jakies cyfry
np. czas renderingu dla obu opcji ?
rozdzielczosc finalnej animacji ?
liczba klatek ?

specyfikacje sprzetu ?

poslij scene bedzie mozna potestować


Zrobiłem test dla 1 klatki w tym pliku i wynik jest przerażający: 1h 24 min dla klatki 720x405px!
Sprzęt: i7 4790K 4GHz podkręcony do 4,3, 32GB RAM.
Załączam wspomniany render - tu szesciany mają ten bardziej połyskliwy materiał i przy tym zostańmy, bo te matowe renderują się dłużej.

Załączam plik sceny
https://ufile.io/tr4es,
Render był z kamery "kamera 1"; klatka 65.
Docelowo chcę wyrenderować kilkadziesiąt sekund w HD, więc... chciałbym cos zoptymalizować, bo na razie wygląda to na uziemienie kompa na 3 miesiące albo na renderfarmie grube tysiące :O
  
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 217 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2258
Skąd: Londyn
Wysłany: 2017-12-21, 12:24   

W octane wyrenderowalbys duzo szybciej.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group