CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak pociąć obiekt na plasterki
Autor Wiadomość
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
  Wysłany: 2017-04-10, 22:36   Jak pociąć obiekt na plasterki

Potrzebuję wyciąć obiekt z kartonów o grubości 1mm. Obiekt jest w miarę duży i takich plasterków będą tysiące.
Potrzebowałbym więc w jakiś sprytny sposób zamienić obiekt 3d w setki ścieżek wektorowych do późniejszego wycięcia. Docelowo w każda dxf.
Wiem, że był kiedyś sprytny plugin do Illustratora, który coś takiego generował. Niestety nie mogę sobie przypomnieć jak się nazywał. Szukam też od 3 godzin i nie mogę nic sensownego znaleźć. Zależy mi na maksymalnym zautomatyzowaniu całego procesu, ponieważ tych warstw będzie baaardzo dużo :)
Czy może ktoś pamięta jak sie nazywał taki skrypt do AI? Będę też wdzięczny za inne ale „realne” pomysły.
 
 
zimna 

Pomógł: 106 razy
Wiek: 106
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 685
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2017-04-10, 22:53   

W R18 mozesz pociać przy pomocy Fracture Voronoi z Mographa,w starszych wersjach plugin Geotools/Broken Tasse
_________________
Подался в вольные художники
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2017-04-10, 22:59   

zimna napisał/a:
W R18 mozesz pociać przy pomocy Fracture Voronoi z Mographa,w starszych wersjach plugin Geotools/Broken Tasse

Dzięki. I co z tym dalej zrobię? ;) chciałbym uniknąć roboty ręcznej. Tego będzie bardzo dużo.
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 57 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1331
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2017-04-11, 16:16   Re: Jak pociąć obiekt na plasterki

asphericall napisał/a:
Potrzebuję wyciąć obiekt z kartonów o grubości 1mm. Obiekt jest w miarę duży i takich plasterków będą tysiące.
Potrzebowałbym więc w jakiś sprytny sposób zamienić obiekt 3d w setki ścieżek wektorowych do późniejszego wycięcia. Docelowo w każda dxf.
Wiem, że był kiedyś sprytny plugin do Illustratora, który coś takiego generował. Niestety nie mogę sobie przypomnieć jak się nazywał. Szukam też od 3 godzin i nie mogę nic sensownego znaleźć. Zależy mi na maksymalnym zautomatyzowaniu całego procesu, ponieważ tych warstw będzie baaardzo dużo :)
Czy może ktoś pamięta jak sie nazywał taki skrypt do AI? Będę też wdzięczny za inne ale „realne” pomysły.


To ma być jak model kartonowy czy na WaterJet ?
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2017-04-11, 23:34   Re: Jak pociąć obiekt na plasterki

medwed napisał/a:
To ma być jak model kartonowy czy na WaterJet ?


A to jest jakaś duża różnica?
Bardziej model kartonowy.

[ Dodano: 2017-04-11, 23:39 ]
Znalazłem ten plugin do Illustratora
Niestey nie działa prawidłowo poniżej pewnych wartości grubości plasterków...
Ale wrzucam. A nuż się komuś przyda.
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 57 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1331
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2017-04-12, 14:42   

UPS ! Gdzieś mi uciekło że napisałeś Potrzebuję wyciąć obiekt z kartonów o grubości 1mm. :) W kartonowym mamy przeważnie zakładki dla kleju . Może to ci pomoże.Darmowy program Pepakura.

Zobacz jakie cuda :) https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=900

Tu do pobrania http://www.tamasoft.co.jp/pepakura-en/



.
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2017-04-17, 23:40   

medwed napisał/a:
Darmowy program Pepakura.

„The fee for a license keycode of Pepakura Designer 4 is $38 USD. ” - chyba nie do końca taki darmowy ;)
Nie o to mi chodziło. Miałem bardziej na myśli takie rozwiązanie jak contourtool.
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 57 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1331
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2017-04-18, 02:38   

O widzisz.Ale kiedyś był free ;) no to poszukaj sobie pluga do c4d - Slice 4D
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
zimna 

Pomógł: 106 razy
Wiek: 106
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 685
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2017-04-18, 13:14   

Dokładnie coś takiego da sie zrobić Voronoi Fracture z R18 tylko lepiej.Spokojnie wtedy można to zanimować tak,żeby pojawiał się tylko 1 plasterek na klatkę,a wtedy można to takze wyeksportować jako ciąg klatek,np.OBJ albo AI(niestety nie dxf),wtedy będziesz miał jeden plasterek w jednym pliku.Myslę,ze da się to jakoś skonwertować kolejkowo do dxf.

A jakbyś chciał spliny,to myślę,że wystarczy przeciąć obiekt nożem z dużą iloscią cięć z zaznaczoną opcją select cuts a potem zamienić selekcję na spliny(Mesh-Commands-Edge to spline) a potem Explode segments
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group