CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
letni domek - wnętrze
Autor Wiadomość
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-13, 15:32   letni domek - wnętrze

Moja pierwsza wizualizacja (jestem świadomy, że wzorek na belach się powtarza i nie wyszła tekstura abażuru więc można pominąć przy krytyce :) )
Będę wdzięczny za opinie i porady (zwłaszcza jak się pozbyć "schodków" na krawędzi okna i nogach fotela).
  
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2258
Skąd: Londyn
Wysłany: 2017-03-14, 12:07   

Fajnie wyglada. Jedyne co psuje efekt to tekstura na kominie - wyglada jak tekstura a nie kamien. Moze sprobuj displacement.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-14, 12:26   

ndru napisał/a:
Fajnie wyglada. Jedyne co psuje efekt to tekstura na kominie - wyglada jak tekstura a nie kamien. Moze sprobuj displacement.

Dzięki.
Tam jest displacement, przyjrzyj się krawędziom przy ścianie, podłodze i na tle szyby (obrazek też nie bez powodu odstaje od ściany). Zwykły bump byłby całkiem płaski (choć pewnie mogłoby być lepiej).
Jakaś rada w kwestii "schodków"?
 
 
 
tevenet 

Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-14, 14:58   

asiejenski napisał/a:

Tam jest displacement, przyjrzyj się krawędziom przy ścianie, podłodze i na tle szyby (obrazek też nie bez powodu odstaje od ściany). Zwykły bump byłby całkiem płaski (choć pewnie mogłoby być lepiej).
Jakaś rada w kwestii "schodków"?


No widać, że jest ale nie odpowiada rzeczywistym deformacjom takiego kamienia. Może więcej geometrii potrzeba.
Jeśli chodzi o schodki to pewnie kwestia filtra w AA. Co masz ustawione?
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-14, 16:01   

tevenet napisał/a:
asiejenski napisał/a:

Tam jest displacement, przyjrzyj się krawędziom przy ścianie, podłodze i na tle szyby (obrazek też nie bez powodu odstaje od ściany). Zwykły bump byłby całkiem płaski (choć pewnie mogłoby być lepiej).
Jakaś rada w kwestii "schodków"?


No widać, że jest ale nie odpowiada rzeczywistym deformacjom takiego kamienia. Może więcej geometrii potrzeba.
Jeśli chodzi o schodki to pewnie kwestia filtra w AA. Co masz ustawione?

Nad displacemantem muszę jeszcze popracować (kamienie to jednak nie cegły, nad którymi łatwiej zapanować).

Co do AA, ten render był z Bucket i Area. Renderowałem tez z Catmull-Rom i na szybko testowałem inne filtry na Progressive ale niewiele to zmieniło więc to raczej kwestia "głębszych" ustawień niż samego wyboru filtra.
 
 
 
Scaurus 


Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-03-15, 06:28   

Wizualizacja bardzo fajna. Jak dla mnie jednak zbyt silny bump na parkiecie. Co mi rowniez przeszkadza to lampa przy fotelu. Jest za duza i jej pozycja w jednej lini z obrazem mi nie pasuje. Lepsza bylaby lampa ciensza ustawiona troche za fotelem. Miejsce gdzie kamienie kominka stykaja sie ze sciana jest podejzanie jasne. Masz jakies dodatkowe zrodlo swiatla od gory?
Co do AA to sprawdz, czy wlaczenie opcji "Clamp Output" pod Color Mapping i ustawienie Mode na "Color Mapping and Gamma" nie pomoze. Cudow sie nie spodziewaj ale ciut lepiej chyba bedzie...

Pozdrowienia
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-15, 10:35   

Scaurus napisał/a:
Wizualizacja bardzo fajna. Jak dla mnie jednak zbyt silny bump na parkiecie. Co mi rowniez przeszkadza to lampa przy fotelu. Jest za duza i jej pozycja w jednej lini z obrazem mi nie pasuje. Lepsza bylaby lampa ciensza ustawiona troche za fotelem. Miejsce gdzie kamienie kominka stykaja sie ze sciana jest podejzanie jasne. Masz jakies dodatkowe zrodlo swiatla od gory?
Co do AA to sprawdz, czy wlaczenie opcji "Clamp Output" pod Color Mapping i ustawienie Mode na "Color Mapping and Gamma" nie pomoze. Cudow sie nie spodziewaj ale ciut lepiej chyba bedzie...

Pozdrowienia


Dzięki.
Lampa ma wymiary oryginału a jej ustawienie jest takie jak w realu (z tyłu byłoby niepraktyczne choć faktycznie lepsze dla kompozycji). Nie ma drugiego światła od góry ale tam jest okno (okno z boku jest przedłużone na dach).
Zmiana ustawień w Colour Mapping niczego nie zmieniła.
 
 
 
Scaurus 


Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-03-16, 06:47   

W jednym z tutoriali Stefan Laub twierdzi, ze takie miejsca powstaja nie ze wzgledu na zly antialiasing ale z powodu zbyt duzego kontrastu w tym miejscu. Proponuje wtedy nalozyc na to miejsce rozmycie (blur) w Photoshopie lub od razu uzywajac opcji "Lens Effects" (Zakladka "Effects" w vrayu) i wlaczonej opcji "Show VFB Window" (w zakladce Options).

Mnie to wprawdzie nie zadowala ale moze czesciowo zalagodzic niechciany efekt schodkow.

Pozdrowienia
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-16, 10:51   

Scaurus napisał/a:
W jednym z tutoriali Stefan Laub twierdzi, ze takie miejsca powstaja nie ze wzgledu na zly antialiasing ale z powodu zbyt duzego kontrastu w tym miejscu. Proponuje wtedy nalozyc na to miejsce rozmycie (blur) w Photoshopie lub od razu uzywajac opcji "Lens Effects" (Zakladka "Effects" w vrayu) i wlaczonej opcji "Show VFB Window" (w zakladce Options).

Mnie to wprawdzie nie zadowala ale moze czesciowo zalagodzic niechciany efekt schodkow.

Pozdrowienia


Te schodki na fotelu raczej trudno będzie rozmyć w PSie aby nie było widać ingerencji.
A jeśli przyjąć teorię pana Lauba za słuszną to trzeba by blurowac każdy render a to trochę bez sensu (nawet na matowym prysznicu robią mi się schodki).

Jedyne co pomaga to włączenie Subpixel Mapping (matowieją odblaski na krawędziach nóżek fotela i maskują schodki) ale wtedy zmienia się całe światło w scenie.

Ale co dokładnie mam zrobić w Lens Effects?
  
 
 
 
Scaurus 


Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-03-16, 14:09   

Ano fakt. Subpixel mapping tez mam wlaczone pomimo, ze Laub kaze odhaczyc...
W lens Effects te wypalone jane miejsca zostaja zblurowane, cza jak kto woli effekt naklada na nie taki Glow.
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-16, 16:19   

Scaurus napisał/a:
Ano fakt. Subpixel mapping tez mam wlaczone pomimo, ze Laub kaze odhaczyc...
W lens Effects te wypalone jane miejsca zostaja zblurowane, cza jak kto woli effekt naklada na nie taki Glow.


Hm, nie jestem pewien czy dobrze tego używam. W jakimś tam stopniu pomaga ale rozmycie robi się na całym obrazku a nie tylko na wypalonej części. Mam po prostu robić dwa rendery i montować w PSie czy coś robię źle?
Widziałem tutorial do Lens Effects (Lauba zresztą) o ale dotyczył żarówki i nie bardzo przekłada się to na to czego mi potrzeba.
  
 
 
 
Scaurus 


Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-03-17, 06:15   

Ja nie uzywam okna VFB wiec nie za dobrze sie na tym znam. Ale chyba nie ma tam zbyt wielu mozliwosci kontrolowania tego efektu. Ja robie to w PSie. Ale szczerze mowiac w przypadku Twojej wizualizacji jest reoche kiepsko. Te ostre kontrasty sa bardzo cienkie wiec bedzie problem z ich redukcja lub zblurowaniem. Ja sie pogodzilem z faktem, ze czasami mam takie schodki.
Mam wrazenie, ze stary vray lepiej sobie z tym radzil.
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-19, 19:36   

Subpixel i Lens Effects to zdecydowanie ślepy zaułek. Pomagają nieco efekty Area i Sinc, i podkręcenie IM ale najskuteczniejsza była zmiana tła HDR, bo to ono było głównym winowajcą :)
Podkręciłem też trochę kamienie.
Dwie wersje, dzień w innym kadrze i noc.
  
 
 
 
Scaurus 


Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-03-20, 06:43   

No i wyglada bardzo dobrze. Tylko to polaczenie kamieni ze sciana (przy oknie) wydaje mi sie nadal jakies takie sztuczne. Jak na moj gust powinno byc ciemniejsze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group