CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
kluczowanie start/stop particli
Autor Wiadomość
skocu 


Pomógł: 38 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 848
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-15, 23:58   kluczowanie start/stop particli

Hej,
Mam w scenie ponad 20 emiterów (zwykłe particle, nie TP). Potrzebuję je załączać kolejno, w zależności jak tam inne obiekty finalnie wypadną w animacji. Niestety parametry start i stop emitera nie podlegają kluczowaniu, więc nie da się ich przesunąć w timelinie. A ręczna zmiana tych 40 parametrów co poprawka to masakra...
Potraficie ustawić taki setup w XPresso, żeby powiązać początek i koniec emisji cząsteczek z jakimkolwiek innym obiektem czy parametrem, który można kluczować i edytować w na linii czasu?
_________________
www.skocki3d.pl
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1455
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-01-16, 06:46   

Nie znam sie wiele na animacji ale moze pomogloby wrzucenie emitera do nulla, ktorego zanimujesz.
 
 
 
zimna 

Pomógł: 107 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 690
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2017-01-16, 12:45   

Dodać guzik do animacji to nie problem(starczy skopiować User Data Interface w managerze Manage User Data kliknąc "animatable" no i połączyć w Expresso z odpowiadającym parametrem emitera),tylko że Start/Stop Emission to jest parametr typu Time a nie Bool,więc nie da się tego animować na zasadzie włącz/wyłącz,więc moim zdaniem nie tędy droga.Ja bym użył TP Standard Emitera gdzie jest to proste.
_________________
Подался в вольные художники
 
 
wojtek g 


Pomógł: 35 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 125
Skąd: Reda/Kilkenny
Wysłany: 2017-01-16, 20:56   

Jeżeli nie masz TP, spróbuj parametr Visibility. Można go kluczować a także podłaczyć pod XPresso
 
 
skocu 


Pomógł: 38 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 848
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-17, 22:56   

Visibility - to jest to, dzięki! Faktycznie, kluczowane step (0-100%)...

[ Dodano: 2017-01-17, 23:52 ]
Inna sprawa to, że visibility muli strasznie przy kilkudziesięciu emiterach a start/stop nie. Pewnie niewidoczne cząsteczki i tak są wtedy przeliczane.
_________________
www.skocki3d.pl
 
 
zimna 

Pomógł: 107 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 690
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2017-01-18, 11:03   

To może particle zapisz sobie do formatu Alembic i wczytaj do pliku a oryginalne emitery wyrzuć-w ten sposób zaczyna mulić dużo póżniej,niż normalnie.
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group