CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Cycles for C4D
Autor Wiadomość
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-26, 10:57   Cycles for C4D

Chłopaki z Insydium przeportowali Blenderowego Cycles na C4d
Szkoda tylko że po drodze idea gdzieś zanikła i trza do skarpety sięgać :(

http://insydium.uk/cycles4d/
 
 
 
Hagall 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 226
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-26, 13:05   

To i tak taniej jak za Vraya ! niecały tauzen o ile dobrze liczę :D .
A możliwość ma liczenia na CPU jak i GPU. Ciekawe jak to działa :) .
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-26, 14:02   

Tym bardziej że przy zakupie z X-Particles można z ceną (sumarycznie) pojechać w dół :) .
 
 
 
makak_ 


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 12:13   

Ktoś miał jakieś doświadczenia już nim? Czy trzeba Blendera instalować aby go potestować? W sensie to samo jest, co na blenderze?
_________________
...
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-27, 13:36   

Instalacja (demka) wygląda tak:

1. Na stronie musisz podać swoją xywkę + e-mail
2. Na e-mail'a dostajesz klucz (demo) + link do pobrania archiwka
3. Wypakowujesz archiwko do plugsów c4d
4. Podczas pierwszego uruchomienia c4d musisz wklepać dane (e-mail, serial) - wymagane połączenie!

Ot i wsio. Blender nie jest potrzebny.
Na początek radzę też pobrać archiwalia z demo-scenami

Z mojej strony... silnik zacnie popierdziela (choć sporo wolniej od Thea) ale budowa materiałów... Mnie takie podejście nie pasuje. Niby w Arnoldzie też się trzeba wbijać w nody ale tam można dosłownie wszystko ze wszystkim a Cycles... Jakieś czary-mary i pewnie parę miesięcy nauki budowania czegoś sensownego. Fuj.
Same opcje silnika konkretnie rozbudowane choć przydało by się więcej dodatków do samej Cinemy np. konwerter materiałów czy sceny bo Cycles nie ruszy niczego z c4d i trzeba startować od zera.

Może kiedyś coś się z tego wylęgnie jak obrośnie dodatkami ale w tej chwili to niemowlak który działa, to trzeba im oddać, stabilnie(!) co nie jest normą przynajmniej na takim etapie rozwoju.
  
 
 
 
makak_ 


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 14:33   

OK, dzięki za info. Nie spieszy mi się, poczekam spokojnie i zobaczę w którą stronę się rozwinie.
_________________
...
 
 
 
Busiu 
marcinbe


Pomógł: 29 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1203
Skąd: Podgrodzie
Wysłany: 2016-12-27, 16:04   

Octane nie lepszy ? Widzę teraz wysyp silników pod C4D. A ten Cycles to nie jest czasami projekt gościa co pracował przy Octanie, za**** kod i użył podobny w Cycles ? :) Chyba że źle słyszałem.
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-27, 18:17   

Chyba coś Ci się pomelało Busiu :) . Cykles pod Blenderem istniało jeszcze jak o Octane nikt nie słyszał.
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 313
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2016-12-28, 09:43   

Busiu, tak wlasnie pisano na forum Octana, historia z przed wielu lat

Jeden z głównych koderów należących do Fundacji Blendera podjął sie współpracy z Refractive Software obecnie Otoy Octane i użył tego kodu w blenderowym silniku Cycles,
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-28, 11:05   

A pamiętacie może jak się nazywał (choć +- :) ) ?

Są mi znane fakty o współpracy programistów Blendera celem stworzenia plugin'a wykorzystującego Octane pod Blenderem ale o "pożyczeniu" kodu samego silnika nic mi nie wiadomo.

Zresztą...:

http://www.blender.pl/ind...id=461&Itemid=4

Natomiast nie widzę żadnych podobieństw w algorytmach obydwu silników dlatego mnie to dziwi.
  
 
 
 
Busiu 
marcinbe


Pomógł: 29 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1203
Skąd: Podgrodzie
Wysłany: 2016-12-28, 17:31   

Rysiek1279, Widzisz jednak mi sie nie pomelało.
Jak możesz widzieć podobieństwa w algorytmach ? Dekompilujesz kod każdego i analizujesz ? Czy chodzi ci o opcje, te to raczej można robić po swojemu. Znając życie zaje**** kod do Path Tracing, nazwali inaczej a robi to samo :)
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-12-28, 18:08   

W dzisiejszych czasach nie ma potrzeby grzebania w kodzie (choć 20 lat temu, nie powiem, kopałem) bo wszystko można znaleźć w necie. Kompletnych source'ów oczywiście nie ma (choć pokaźne libs'y też można uświadczyć) ale zastosowane rozwiązania dosyć dokładnie są opisane przez samych twórców na branżowych forach czy wręcz na stronach samych silników. Baaardzo wątpię by ktokolwiek pokusił się o podprowadzenie choćby części kodu bo taka "sztuczka", przy dzisiejszym sprzęcie, jest do wykrycia w max pół godziny. Sam schemat działania i owszem (ale to rypią wszyscy i wszystkim). Ale ale... pytasz jak można porównać silniki ? banalnie prosto... wystarczy prosta scena, punktowe światło i pryzmat = wyniki widać od razu (a w zasadzie - podejście do tematu). To tylko podstawa ale w zupełności wystarczy by ocenić kto jakimi skrótami chodzi (jeśli łapiesz o co mi biega). Szybkość silników to nie czary-mary z ulepszaniem algorytmów tylko właśnie ograniczenie zbędnych (z punktu widzenia naszych oczu) obliczeń. Bez tego triku proste sceny liczyły by się w nieskończoność. Pomijając same ustawienia które możemy definiować, każdy koder robi to inaczej ale... zaraz zacznę wykłady z fotooptyki :) ...

Reasumując... nie wierzę (co nie znaczy że tak nie było! to tylko moje, może błędne, zdanie) że ktoś podprowadził kod dlatego chciałbym się dowiedzieć kto tego czynu dokonał. A samo porównanie silników Octane do Cycles to jak AR do V-Ray'a... Podobne do siebie jak kodowanie w asamblerze i pisanie w Pascal'u (i tu i tu pisze się na klawiaturze :) ).
  
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 313
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-01-04, 14:53   

Rysiek1279, nazwisko programisty to Brecht

owy programista "złamał umowę NDA" i wykorzystał przekazane mu kody źródłowe
watek z przed wielu lat:
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=40&t=6404&p=53007&hilit=stolen+code#p53007

Jeżeli mowa o kolejności silników GPU to Cycles pojawiło sie w 2011
https://www.youtube.com/watch?v=8KgrBjt4e9k
https://www.blender.org/m...ut/history.html

Refractive Software Octane pojawil sie w 2009
tak wiec Busiu sie nie "pomelał" :)
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
  
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2017-01-04, 16:33   

Abyśmy się zrozumieli...
Nie twierdzę (i nie twierdziłem) że Brech (dokładnie to Brecht Van Lommel) się czegoś nie nauczył i nie wykorzystał tego przy pracach nad Cycles (a później nad Arnoldem). Wszyscy programiści i koderzy tak robią i nikt piany nie bije więc dlaczego on nie może ? (nawet rozwiązania zastosowane w Octane to nic innego jak zlepek cudzych pomysłów zaczerpniętych z otwartych kodów, praktyki w innych teamach i trochę własnych pomysłów). Powiem więcej - znam koderów (z różnych teamów) którzy współpracują ze sobą pracując nad konkretnymi aspektami swoich silników choć, teoretycznie, powinni wszystko trzymać w sejfach :) .

Odpowiadając na post Busia chodziło mi wyłącznie o to iż jakoby 'wykorzystał kod silnika Octane' (bądź jego cześć) w Cycles a to zwyczajnie nie miało miejsca o czym zresztą piszą sami członkowie OctaneRender Team na wskazywanym forum.

https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=40&t=6404&hilit=stolen+code&start=30#p53134

Pomijając bicie piany i wróżenie z fusów & kozy z nosa czynione przez forumowiczów (rzeczonego forum) NIKT NICZEGO nie udowodnił choć od czasu samego wydania, kod do Cycles jest dostępny w formie źródeł a więc jego analiza nie przysparza najmniejszych problemów dla grupy RS czy obecnie Otoy. NIKT (ze strony twórców Octane'a) nie wskazał nawet podobieństw w zastosowanych rozwiązaniach.

Może dla kogoś takie oskarżenie jest mało istotne ale dla programistów, czy w tym wypadku bardziej koderów, to gilotyna. Największy grzech jaki mogli by popełnić skutkujący natychmiastowym wykluczeniem z jakichkolwiek teamów i to zarówno teraźniejszych jak i przyszłych. Wilczy bilet.

Znam osobiście wielu koderów i programistów piszących dla znanych grup (znamy się od 20-30 lat więc nie jest to jakiś netowy ctx) dlatego mnie to tak ruszyło.

A czy, dajmy na to, czeladnik szewca nigdy nie będzie mógł zostać szewcem ? wszak zapier... rozwiązania swojego mistrza.

I na koniec...

Przepraszam wszystkich (teraz klęczę i walę się w pierś) których mogłem urazić (szczególnie Busia :) ). Wiesz, staruch już jestem i skleroza mi dokucza ;) dlatego mogłem pomylić terminy wydania (Cycles/Octane) i nie chciałem Cię w żaden sposób urazić.

Dalej nie wierzę iż Brech coś "zapierd..." bo gdyby tak było NIGDY nie dopuścili by go do prac nad Arnoldem (a to nie jedyny team z którym współpracuje) ale... jest to dla mnie na tyle istotne iż popisze trochę z ludźmi (z paru teamów) i dopytam jakie jest ich zdanie. Takich spraw się nie zapomina więc jak coś będzie na rzeczy to jeszcze napiszę.
 
 
 
krzychuc4d 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 313
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-01-04, 21:25   

Rysiek1279, wystarczy napisać ze dzieki za wyjaśnienie i niekrecic tematu :) bo wychodzi z tego bardzo obszerne "bicie piany"

zadałeś pytanie i na nie odpisałem wskazałem nawet konkretne źródło

porównanie z czeladnikiem kompletnie chybione

proponuje skupić sie na jakimś ciekawym projekcie graficznym i czegoś nowego sie nauczyć w 3D
niekoniecznie szycia ale moze renderowania/modelowania
a tematy wyższej filozofii przenieść na fora temu poświęcone ;)

do następnej "piany"! :D
_________________
--
http://www.3structures.com
https://www.facebook.com/3structures
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group