CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
jak wyrenderować odbicie ze zdjęcia
Autor Wiadomość
felixmuerte 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 108
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2016-10-17, 09:49   jak wyrenderować odbicie ze zdjęcia

Witajcie, albo mam jakąś pomroczność jasną albo nie ogarniam... przykładowo tworze nowy projekt, wstawiam cube'a z materiałem chrome, wstawiam zdjęcie np drogi i chciałbym żeby ten cube przyjął odbicie z tego zdjęcia tak jakby tam stał, ale tez żeby rzucił cień na to zdjęcie. Efekt taki jak na tym zdjęciu, że jest samochód który ma na sobie odbicie tego po czym jedzie. Jest taka możliwość ? zależy mi o render w vray. Nie wiem jak nawet tego szukać w googlach ehh :(

 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1356
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2016-10-17, 11:58   

W tym darmowym pluginie (w jego opcjach masz vray) https://www.youtube.com/watch?v=malHx3sIAng
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
felixmuerte 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 108
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-17, 22:23   

podziękował serdecznie za ten plugin, jest wkurzający i nie moge go jeszcze za bardzo opanować do stworzenia renderu takiego jak bym chciał ale zrobił mega różnice miedzy tym co miałem...
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2017-01-18, 20:10   

Przedstawię Ci podstawy tego "triku" :)
Potrzebujesz trzech rzeczy:
1. Światła dookólnego emitującego barwę którą masz w tle (drzewka, droga itp.)
2. Same tło
3. Ukryty obiekt (zwykle płaszczyzna) która będzie TYLKO odbierać cienie z obiektów

Realizacja w V-Ray'u (jedna z możliwości):
1. Wstawiasz Area Dome Light i zapodajesz mu texturę tego tła jako kolor oświetlenia + projekcja "Sphere"
2. W preferencjach silnika (Environments) wstawiasz ten obrazek tła + zmieniasz opcję nakładania na Frontal
3. Tworzysz płaszczyznę (będzie odbierała cienie choć sama nie będzie widoczna) z tagiem Compositing w którym zostawiasz aktywne tylko opcje "Visible Camera" i "Receive Shadows" oraz w zakładce taga "Matte Properities" aktywujesz "Matte Surface" i "Shadows".

Dodatkowo - trzeba tak ustawić kamerę aby chociaż +- zgrać jej perspektywę (widoczne tło) z płaszczyzną robiącą nam cienie

Warto poczytać o opcjach znajdujących się ustawieniach silnika (zakładka Color Mapping)

http://vrayforc4d.net/doc.../color-mapping/

Finito
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group