CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM / BP UV EDIT / Rozkład siatki "Namoiot" /
Autor Wiadomość
Kerigan 

Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 7
Skąd: Wszechświat
Wysłany: 2016-08-11, 21:14   PROBLEM / BP UV EDIT / Rozkład siatki "Namoiot" /

Witam,
Chciałbym oteksurować namiot, wcześniej chciałbym stworzyć siatkę ale mam problem z funkcjami BP UV Edit.
Proste elementy jakoś daje radę ale jak próbuję stworzyć siatkę czegoś bardziej skomplikowanego mam z tym straszne kłopoty.
Podpowiedzcie jak tworzyć dobre siatki pod tekstury... Please!
_________________
Jestem nowy, zadaje głupie i banalne pytania.
Dlatego liczę ma Twoją wyrozumiałość ;)
 
 
 
tevenet 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-12, 08:25   

Zacznij od tego:
https://vimeo.com/63255097
Sporo można potem ogarnąć :)
Jest jeszcze coś takiego:
http://greyscalegorilla.c...s-in-bodypaint/
Też warto obejrzeć.

Nie ma jakiegoś jednego uniwersalnego sposobu, każdy model jest inny i wymaga innego podejścia. Podobno Cinema nie jest najlepsza do robienia UV, ale nie mogę tego potwierdzić bo nigdy nic innego nie używałem.
 
 
 
arteKW 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-05, 21:13   

tevenet napisał/a:
...Podobno Cinema nie jest najlepsza do robienia UV, ale nie mogę tego potwierdzić bo nigdy nic innego nie używałem.


Ja na Cinemę przesiadłem się z Softimage i... i z edytorem UV w stosunku do Softimage jest dramat! Brak wydałoby się PODSTAWOWYCH funkcji.

Oczywiście da się mapować, ale ilość nerwów jaka jest przy tym, ech szkoda gadać. Poza tym Cinemka ma wiele zalet, tylko nie w UV! TO JEST KONIECZNIE DO GRUNTOWNEGO POPRAWIENIA. Mam nadzieję, że w Maxonie piszą nowego BP z nowym podejściem do UV.
 
 
 
Mr J.W. 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 212
Skąd: Narnia
Wysłany: 2016-10-06, 07:11   

Po 1 odznacz przytwierdź do sąsiadów. Potem zaznacz poligony obiektu, który chcesz rozłożyć, przejdź do widoku z góry obiektu. Potem przejdź do zakładki projekcja w Mapowaniu UV. Kliknij od frontu. Potem wróć do uwolnij UV i daj zastosuj. Jak będą mizerne efekty daj ctrl + z i zmień algorytm z LSCM na (nie pamiętam nazwy) ALSE (coś w tym tym stylu) i daj znowu zastosuj.

Dodam jeszcze że ten sposób jest uniwersalny dla C4D. Dzięki temu rozkładam każdy model, odkąd tylko pamiętam, a wyniki są zawsze bardzo dobre. Jedyne nad czym musisz się skupić to odpowiednie umiejscowienie lini cięć.
_________________
Ge Force GTX 970, Intel i7-5820K, 16 GB RAM
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group