CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Niebo za oknem
Autor Wiadomość
dawid8107 

Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-03, 14:56   Niebo za oknem

Witam
Mój problem polega na renderowaniu sceny wnętrza z oknem przez które widać niebo z chmurami, które jest umieszczone w zakładce environment jako mapa HDRI. W scenie mam również załączone Niebo fizyczne z ustawieniami nieba z danego regionu i załączonym słońcem użytkownika oraz ustawionym czasem. Przy renderowaniu wszystko widać przez szkło za wyjątkiem nieba. Pomóżcie jestem bezsilny po kilku godzinnej walce z jednostronnym wynikiem.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-06-05, 16:00 ]
Drodzy koledzy i koleżanki gdzie może tkwić problem, może ktoś się z czymś takim spotkał co jest nie tak ?
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-06-05, 17:18   

Nie pracuje już parę lat na silniku C4D ale z tego co pamiętam to... jak to mówią - "albo rybki, albo akwarium" :-) . Fizyczne niebo ma chyba wyższy priorytet nad environment i zwykłym niebem (obiekt) więc wychodzi kiszka. Nie chcę się powtarzać więc jak chcesz gotowe rozwiązanie to zerknij: http://forum.c4d-pl.org/viewtopic.php?t=8868
a tam kolega "tevenet" zapodaje gotowe rozwiązanie z YT.
 
 
 
dawid8107 

Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-05, 19:27   

Dobra postaram się jeszcze raz to przedstawić. Spędziłem jeszcze trochę czasu i udało mi się dojść do czegoś, lecz efekt jest w dalszym ciągu niezadowalający. Render pierwszy to pomieszczenie z oknem, w którym to brakuje szyb (są wybite :mrgreen: ). Chciałbym w finalnej scenie uzyskiwać taki efekt nieba widzialny przez szkło uwzględniając jego parametry takie jak refraction, reflection i kolor. Render drugi szklarz wstawił szyby i jest lipa nie ma nieba z mapy HDRI w zakładce environment dające chmury, natomiast słońce jak i światło z nieba fizycznego rozświetla pomieszczenie. Render trzeci do którego doszedłem to w zakładce sun light wyłączyłem opcje override refl. env i override refr. I wszystko było by ok bo jasność mapy HDRI steruje z zakładki Environment (multiplier), do momentu jak będę chciał uchylić skrzydło okienne. Wtedy to gdzie szkło wszystko fajnie, natomiast obszar poza nim to jasna plama. Dla mnie na ten moment to zagadka dropsa może ktoś z doświadczonych użytkowników przerabiał ten temat i zna rozwiązanie. Nie wiem czy dobrze myślę, lecz coś mi podpowiada że szczegół leży po stronie materiału. Za wszelką pomoc w rozwiązaniu mojego problemu będę wdzięczny. Pozdrawiam
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-06-05, 20:07   

Dla mnie sprawa jest prosta: Albo zdecyduj się na niebo fizyczne + słońce (gdzie generowane są chmury algorytmiczne dające Ci stosowne odbicia w obiektach) albo mapę HDRI przedstawiającą chmury (i to ona będzie świecić i ona też będzie widoczna przez szkło). Po co chcesz korzystać z obydwu opcji ?. Jedno z drugim się gryzie a zabiegi z override... Nie bardzo łapię. Skoro chcesz zastępować fizyczne niebo mapą HDRI (bo w tym wypadku to robisz - korzystając z override najesz jej wyższy priorytet) to... po co w ogóle włączasz fizyczne niebo ?.
Chyba czegoś nie rozumiem.
 
 
 
dawid8107 

Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-05, 20:22   

Właśnie Vray nie generuje mi chmur w zakładce nieba fizycznego dlatego korzystam z map HDRI w zakładce environment by dodać różne efekty nieba. Natomiast całą resztą czyli wszystkimi naturalnymi parametrami steruje z nieba fizycznego ruch słońcem ustawienia regionu itp.

[ Dodano: 2016-06-05, 21:31 ]
Ogólnie wszystko działa fajnie na zewnątrz i nie ma z tym najmniejszego problemu. Schody zaczynają się gdy kamerę umieszczam wewnątrz pomieszczenia i zaczynam coś renderować przez szklany materiał. Albo jest to takie proste albo zacząłem za bardzo kombinować i się we wszystkim pogubiłem. :(
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-06-05, 21:04   

Było tak od razu że w VRay'u... :) . Zapomnij o fizycznym niebie i słońcu. Można to zrobić na dziesiątki sposobów. Najprościej:

Stwórz materiał a w kanał luminacji wrzuć tę mapę HDRI, włącz Direct Illumination (parametrem Intensity będziesz mógł regulować jasność, innymi parametrami - cienie itp. dupsy).

Jeśli to otwarte pomieszczenie - stwórz kulę większą od całego obiektu i wrzuć na nią ten materiał (masz niebo które będzie Ci oświetlać scenę)

Przy zamkniętym pomieszczeniu (albo jako dodatek do opcji powyżej) - można by się pokusić o zwykła płaszczyznę wystawioną za oknem (z tym materiałem HDRI). Będziesz miał większy wpływ na to co masz za oknem (wielkość i kształt tych chmurek).

Jak chcesz słońce to możesz od bólu skorzystać z opcji C4D tylko nie zapomnij dodać do niego tag'a "VrayLight" który to odpowiednio zinterpretuje I KONIECZNIE w VrayLight wyłącz opcję "Physical Sky" (bo Ci VRay wygeneruje swoje algorytmiczne niebo i zniknie Ci te z mapy HDRI)

Finito.
  
 
 
 
dawid8107 

Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-08, 17:02   

Rysiek1279 dzięki za Twoje zaangażowanie i wskazówki, każde spostrzeżenia i uwagi bardziej doświadczonych kolegów czy też koleżanek są bezcenne przy poznawaniu fascynującej jak dla mnie C4D. Czasami jestem jednak zaskoczony że nie można zrealizować obmyślonego planu w taki sposób jak sobie założyłem, ale okazuje się że istnieje jeszcze wiele innych sposobów na ten sam temat i to jest w tym wszystkim fajne. Ciągle można i można odkrywać coś nowego :D
 
 
 
dazowy
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-16, 16:23   

co ten rysunek przedstawia ? raczej to praca :)
 
 
dawid8107 

Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 18
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2016-07-17, 21:02   

Ogólnie to nic nie przedstawi służy do zobrazowania problemu z jakim się borykałem i który opisałem powyżej. Pliki dołączyłem do łatwiejszego zobrazowania. :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group