CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
sypialnia światło....?
Autor Wiadomość
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2016-04-25, 20:59   sypialnia światło....?

tak jak w tytule.... światło? a może raczej cienie(słabe/kasza)
i nie wiem jak zrobić światło ledowe.... jakoś słabo to wychodzi;/
a tak to jak to wygląda?
 
 
 
Rysiek1279 


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-04-25, 22:12   

Proponuję zapoznać się z tematem wykorzystywania danych fotometrycznych (IES) w źródłach światłach. Jak jeszcze tego nie robiłeś to ściągnij jakieś paczki plików IES + ew. programik do ich robienia i eksperymentalnie :) podmień światła z lamp które masz w scenie. Dodam też iż najlepsze efekty uzyskasz jak puścisz światło "po ścianach". Gdyby były problemy ze znalezieniem pliczków to wal na priv.
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2016-04-27, 01:22   

mam ies'y w lampach punktowych :) a co do samych IES to wydawało mi się że to raczej do halogenów czy coś takiego. a światło ledowe to po prostu materiał z luminescencją.

może ogólnie powiem tak, scena jest zbudowana 2 świateł kierunkowych i nieba.
i trochę jakoś mi to nie wygląda, nie wiem czy to kwestia tekstur czy oświetlenia?
 
 
 
tevenet 

Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-27, 07:35   

A może spróbuj z jakąś HDR-ką i portalami?
 
 
 
Rysiek1279 


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-04-27, 21:19   

moses napisał/a:
mam ies'y w lampach punktowych :) a co do samych IES to wydawało mi się że to raczej do halogenów czy coś takiego. a światło ledowe to po prostu materiał z luminescencją.


Ja przy wnętrzach zawsze używam jakiś wymyślnych parametrów IES bo generują bardzo ładne światłocienie i scena nie jest taka surowa, szczególnie ściany i jednolite powierzchnie.

moses napisał/a:
może ogólnie powiem tak, scena jest zbudowana 2 świateł kierunkowych i nieba.i trochę jakoś mi to nie wygląda, nie wiem czy to kwestia tekstur czy oświetlenia?


Używanie "nieba" nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem przy wizkach wnętrz a powód jest prosty. C4d przyporządkowuje do sfery (nieba) określoną liczbę fotonów które z niej wystrzelą. Jako iż sfera otacza Ci cały Twój obiekt niepotrzebnie 80% fotonów wali po zewnętrznych ścianach całkowicie zbytecznie bo poza obciążeniem proca niczego nie zmienia (tylko mała ich część wpada przez okno i robi co trzeba). Jak radził kolega tevenet... wstaw sobie w oknach zamiast szyb - portale, nałóż jakieś mapy hdri i powinno być znacznie lepiej bo wykorzystasz 100% fotonów (w praktyce - stracą Ci się plamy na renderze powodowane zbyt mała ilością próbek i poprawią cienie).
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2016-04-28, 22:45   

jeśli chodzi o tutka to jakiś czas temu próbowałem na jego podstawie coś zrobić... i słabo wyszło... spróbuje może jeszcze raz:) tylko że on tam używa obiektu "niebo"???

co do samych ies'ow to fajnie spróbuję przy następnym projekcie, póki co myślę żeby zrobić faktycznie portale w oknach , ale to też w następnym pokoju.

teraz finalnie wyszło tak.
 
 
 
Rysiek1279 


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-04-28, 23:44   

Nie jest źle. Mnie się nie podoba pościel (tak jakbyś za wysoko ustawił AO), przepalenia (po lewej stronie drugiego obrazu), poduszki na pierwszym obrazie (za bardzo "zmęczone" :) ) i mapowanie teksturki na ławie (taka nieładna piła wyszła). Fajnie za to operujesz kamerą. Ale wiesz... to takie marudzenie jedynie :) .
 
 
 
moses 

Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 51
Skąd: szczecin
Wysłany: 2016-04-29, 01:27   

dzięki, jeśli chodzi o poduszki to faktycznie źle wyglądają:)
mapowanie tekstury na ławie to niedopatrzenie- także od razu poprawiam.
przepalenia niestety nie wiem jak się pozbyć, i tak oryginalne rendery były jeszcze ciemniejsze, a przepalenie też było widoczne.
co do ustawień AO to nie wiem jakie powinny być ale faktycznie mogę mieć za wysokie.....?
 
 
 
Rysiek1279 


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-04-29, 14:57   

AO - nie ma uniwersalnych ustawień i zależy to od wielu aspektów (typ materiału, ilość światła, skali obiektów,...) trzeba eksperymentować. Na próbę możesz sobie np. tagiem całkowicie wyłączyć AO dla konkretnych obiektów (pościel) i zobaczyć jak to będzie wyglądać bo może być i tak, że to nie AO zawinił tylko za słabe próbkowanie w GI lub ustawienia samego raytracer'a (za mało odbić). To co zamieściłeś wskazuje na i tak bardzo niskie ustawienia.

Przepalenia... zwykle powstają kiedy przysłona kamery nie jest dostosowana do ilości światła w scenie. A prościej... nie staraj się na siłę rozjaśniać sceny zwiększając parametry lamp poza sensowne wartości. Trudno te "sensowne" określić bawiąc się suwaczkiem :) dlatego warto korzystać z fotometrii gdzie masz już takie wartości jak lumeny i lux'y a korzystając z plików IES wczytujesz np. ustawienie dla konkretnego modelu halogena 50W i w scenie świeci Ci jak 50W a nie 1000. Jeśli wówczas masz za ciemno to kombinujesz z parametrami ekspozycji ALE nie zmieniając mocy źródła światła. WAŻNE: By się tak bawić scena musi być odpowiednio wyskalowana np. segment musi mieć 2m wysokości a nie 2km :) .

A na skróty: Zmniejsz moc lamp (tak by nie było przepaleń) a jak scena wyjdzie za ciemno to już po policzeniu całej klatki (w oknie Podglądu obrazów) włącz "Edycję" (z prawej strony) i pobaw się suwakami :) . WAŻNE: Zapisując taki plik musisz w oknie "Zapis" włączyć opcję "Użyj ustawień edycji".
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group