CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
R17 + Vray 1.9
Autor Wiadomość
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-02-23, 21:45   R17 + Vray 1.9

R17 + Vray 1.9 - Duet, można by rzec, wybuchowy. Ostatnio, po dłuższej przerwie zacząłem zabawiać się z tym mix'em i po paru-set padach i setkach godzin spędzonych na analizowaniu systemu, starowników, logów i bugów doszedłem do wniosków które możne komuś się jeszcze przydadzą (jeśli ma zamiar w miarę stabilnie pracować).

A wnioski są w zasadzie proste (choć smutne). Należy:
- nie używać żadnych shaderów z c4d,
- w opcjach wyłączyć konwertowanie w locie i w ogóle jakiekolwiek z c4d:
"On the fly C4D material conversion",
"Converts c4d bitmaps",
"Bake C4D 2D Shaders",
- tworząc materiały nie używać opcji z c4d związanej z wszelakiej maści efektami (warstwy, fresnel, multi, itp.). To samo a nawet więcej można uzyskać z efektów z vray'a i tych trzeba używać.

I to w zasadzie tyle. Jak się człowiek przestawi to nawet stabilnie zaczyna to hulać. Dla mnie najbardziej upierdliwe były materiały których miałem nagromadzonych cała masę (pod vray'a) a wystarczy w trakcie pracy wczytać taki jeden (który wykorzystuje np. warstwy z c4d) i gleba :-( . Wujwie dlaczego raz pójdzie a raz nie ale... lepiej nie dotykać.

Fakt iż teraz chodzi miodzio...
 
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2016-02-24, 01:43   

A Stefan zaszył się w norze i ani piśnie. :? W między czasie Chaos Group wchodzi na wyższy level http://www.cgrecord.net/2...ology-from.html
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-02-24, 15:27   

Ja już nawet nie chcę tego skanowania tylko niech w końcu ruszą d... i dostosują silnik do dzisiejszych realiów. Chodzą słuchy że nową wersję (obecnie można ją testować) będą tak długo molestować aż pojawi się R18... hmm. A potem się okaże że R18 jest incompatible i apiać będziemy tam gdzie zawsze :-( . Quźwa, jak można olewać taki potencjał ?.
 
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1455
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2016-02-26, 09:32   

Ano fakt. Stefan najwyrazniej nie daje rady. Wprawdzie na forum caly czas pisze co nowego bedzie w nowej wersji ale co z tego skoro jej ciagle nie ma. Miala byc pod koniec pazdziernika 2015 i nic. Ktos tam sie na forum troche oburzyl na forum i dostal odpowiedz od Stefana, ze to normalne, ze to trwa miesiacami. Mnie tez juz powoli szlag trafia.
Ja uzywam w wiekszosci shaderow Cinemy i efekty sa dobre. Zaszufladkowane shadery vraya uwazam za zbyt malo przyjazne dla uzytkownika i wkurza mnie gdy musze klikac dziesiatki razy by przedrzec sie do odpowiednich shaderow.

Podejzewam, ze gosc niedlugo na potege zacznie tracic klientow.
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2016-02-26, 10:58   

Nie wiem jak dodajesz shadery z vray'a ale ja to mam proste jak drut (jeden klik). Można co prawda pod górkę wybierając najpierw VrayBridge, później shader a jak wskoczy ikonka dopiero wybierać z setki pomieszanych typów. Ale kto by się tak nad sobą znęcał :) . Tak czy siak... nie widzę problemu.
 
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2016-02-26, 14:27   

Scaurus napisał/a:
Podejzewam, ze gosc niedlugo na potege zacznie tracic klientow.


Już traci.
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
eismann 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 185
Skąd: my się znamy?
Wysłany: 2016-02-27, 10:06   

davido31 napisał/a:
Już traci.


Otóż to. W ostatnim czasie pojawiło się kilka świetnych alternatyw dla vray-a. W dodatku praca nad nowymi wersjami przebiega sprawnie.
Czesi z corony potrafią pracować nad maxem i c4d jednocześnie. U Stefana praca nad głównym produktem przebiega wolniej niż u Czechów nad c4d w czasie gdy mieli priorytet na max-a.
Szkoda, bo wyraźnie widać, że sam vray się rozwija dość sprawnie. Chłopaki z Niemiec mają chyba bardziej potencjał na developera pluginów niż na render system.
_________________
włodarski galerie architektura wnętrz
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1455
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2016-02-29, 07:05   

Cytat:
Chłopaki z Niemiec mają chyba bardziej potencjał na developera pluginów niż na render system.


Stefan mieszka w Austrii.

Rysiek, dzieki za screen shoty. Musze sie temu przyjzec dokladniej...
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group