CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
"Studyjne" oświetlanie połyskliwych metali
Autor Wiadomość
michalgawlik 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-23, 16:04   "Studyjne" oświetlanie połyskliwych metali

Pytanie do ekspertów :)

Czy takie efekty

http://www.tonifresnedo.c...etto-faucet.jpg

da się osiągnąć bardziej przy użyciu środowiska HDR czy finezyjnego ustawiania świateł ?
Czasem mam wrażenie że ktoś żmudnie mapował gradienty na powierzchniach.. :)
 
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2268
Skąd: Londyn
Wysłany: 2015-07-23, 18:28   

Nie ma roznicy. Jesli chcesz mozesz sobie ustawiac swiatla, jesli masz gotowe HDRI to uzyj tego, jesli chcesz stworzyc HDRI uzyj HDRI studio i na jedno wyjdzie.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
michalgawlik 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-24, 07:52   

Mhm.. biorę się z tym za bary. Na razie usiłuję zrobić laleczkę z takiego panelu jak w załączniku i nie do końca jestem zadowolony z rezultatów. Czy to łagodne rozświetlenia na płaskich powierzchniach są trudne do osiągnięcia czy tylko skilla brakuje ? ;)
 
 
 
tevenet 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-24, 07:59   

Ja bym delikatnie zaokrąglił krawędzie panelu, w dodatku masz jakieś szorstkie odbicie. Dodaj jakąś fajną studyjną HDR i powinno być lepiej.
 
 
 
michalgawlik 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-24, 08:31   

Tak.. bo jego korpus jest w zasadzie ze stali szczotkowanej ale bardzo drobną gradacją, nie ma widocznych smug. Pomyślałem, że załatwię to zwykłym Roughness dodanym do odbicia.
Faktycznie trochę zaokrąglę ale bardzo lekko żeby się nie minąć z prawdą. Niewdzięczny temat, taki panel.
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2015-07-24, 12:45   

Nie obstawał bym za "studyjną HDR" (w rozumieniu - same lampy) tak samo jak i za samymi lampami... Jak w scenie masz tylko to co widać (i to w jakimś-tam chromie) to dodaj HDR przedstawiający pomieszczenie z gratami w przeciwnym wypadku będą Ci się odbijać jednolite, szare powierzchnie. Dopiero później doszlifuj wszystko lampami.
 
 
 
michalgawlik 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-07-24, 12:57   

Dobry pomysł, zastosuję inne środowisko. Właśnie to jest trudność takich kształtów że odbijają tylko z jednego kierunku. Zaokrąglenia natomiast ładnie zbierają odbicia z większego kąta.
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2015-07-24, 14:17   

Niekoniecznie "z jednego kierunku". Można pobawić się anizotropią.
 
 
 
Mr J.W. 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 212
Skąd: Narnia
Wysłany: 2015-07-24, 15:30   

Mam przy okazji pytanie do hdrów. Bo jak nakładam je sobie na obiekt sky materiałem na kanale luminescence i z zaznaczonym GI light to jak renderuje oczywiście z GI to niebo nie generuje twardych cieni, w sumie to żadnych nie ma jest tylko trochę zaciemnień. Da się to zmienić?
_________________
Ge Force GTX 970, Intel i7-5820K, 16 GB RAM
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2015-07-24, 15:39   

Nie wiele da się w tym temacie zrobić ze standardowym silnikiem dlatego napisałem żebyś sobie później dopicował szczegóły lampami.
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group