CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
dynamika ubrań i włosów jednocześnie
Autor Wiadomość
Yaseck 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-27, 09:50   dynamika ubrań i włosów jednocześnie

Witam.
Jest sobie taka scena: sfera i nad nią płaszczyzna. Sfera posiada generator zderzeń i włosy z włączoną dynamiką a płaszczyzna zderzenia włosów i ubranie. Ubranie zachowuje się prawidłowo, ale płaszczyzna sama w sobie nie koliduje z włosami. Wie ktoś dlaczego?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1358787/clth.jpg
 
 
zimna 

Pomógł: 108 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 693
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2014-06-27, 14:37   

Pewnie zderzenia wlosow liczą się przed deformacją clotha-niewazne,jaki jest powód,najlepiej najpierw wypal animację płaszczyzny do PLA(a moze starczy samo cache) a dopiero potem symuluj włosy,wtedy powinno działać
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Yaseck 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-27, 16:54   

Cache ubrań nie wystarcza, a wypalić płaszczyzny do PLA nie za bardzo wiem jak. Obiekt nie pokazuje się w linii czasu.
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2267
Skąd: Londyn
Wysłany: 2014-06-27, 16:58   

Otworz Timeline i przeciagnij swoj obiekt do tego okna. Wtedy sie pojawi.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
zimna 

Pomógł: 108 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 693
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2014-06-27, 18:04   

Tu masz linka do plugina Plamate,ktory robi to na 1 klik
http://tcastudios.com/?page_id=6
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Yaseck 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-27, 20:15   

Jakoś sam doszedłem do tego jak wypiec cloth. Mimo to plane nadal nie "przykrywa" włosów. Jakiś ruch we włosach jest, ale bardziej to wygląda jak by były pod prądem niż jakby kolidowały z płaszczyzną.
 
 
zimna 

Pomógł: 108 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 693
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2014-06-28, 13:36   

Najlepiej,jakbys pokazał plik,bo tak to ciężko zgadywać,pewnie masz czegoś za mało albo za dużo w ustawieniach
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Yaseck 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-29, 00:28   

Jasne.

https://www.dropbox.com/s...2osy%20test.c4d
 
 
zimna 

Pomógł: 108 razy
Wiek: 107
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 693
Skąd: znowu SOPOT
Wysłany: 2014-06-30, 12:28   

W tej sytuacji musisz uzyc poligonalnych wlosow i dac na nie cloth collider.Najlepiej wycacheowac je wczesniej.Myslę tez,ze jesli cloth opadał będzie na pionowo stojące włosy to tak czy inaczej będą błędy w symulacji-chociaz mozesz poprobowac zwiekszając rozdzielczosc-daj temu z 500 klatek ,ze 100 iterations na clothu podziel plaszczyzne duzo bardziej i ogolnie przelicz znacznie wolniej
plik:
http://www.mediafire.com/...est_zzz.c4d.zip
_________________
Подался в вольные художники
 
 
Yaseck 

Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-06-30, 17:16   

Dziękuję za odpowiedź. To jest jakieś rozwiązanie. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group