CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Darmowa scena Maxwellrender + c4d i krytyka
Autor Wiadomość
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-28, 21:45   Darmowa scena Maxwellrender + c4d i krytyka

Witam wszystkich forumowiczów. To jest moj pierwszy post, więc na początek chciałem udostępnić wszystkim moje wypociny w Maxwellrender. Może to pomoże rozruszać temat renderingu w MR



A tu pliki
http://www.serpe.pl/download/get/send/62.html pliki Maxwella

http://www.serpe.pl/downl...sendc4d/62.html pliki C4D
Scena nie zawiera sprzętu AGD
Proszę o uwagi.
  
 
 
pawel85a1 


Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 92
Skąd: everywhere
Wysłany: 2011-03-01, 00:01   Re: Darmowa scena Maxwellrender + c4d i krytyka

Serpe napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów. To jest moj pierwszy post, więc na początek chciałem udostępnić wszystkim moje wypociny w Maxwellrender. Może to pomoże rozruszać temat renderingu w MR

Obrazek
Obrazek
A tu pliki
http://www.serpe.pl/download/get/send/62.html pliki Maxwella

http://www.serpe.pl/downl...sendc4d/62.html pliki C4D
Scena nie zawiera sprzętu AGD
Proszę o uwagi.




Co do wnętrza albo to specjalnie albo proporcje leżą. Kaloryfer taki tyci i malutki no i te okno tak nisko podłogi i takie dóże stosunkowo do tej ściany. Takie mam wrażenie że te 2 szczegóły mi się wrzucają w oczy że coś nie tak. Ale jak już nadmieniłem mogłeś to tak specjalnie,
_________________
w toku pracy - PORTFOLIO
 
 
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-01, 00:08   

Niestety pomieszczenie jest długie i wąskie (ponad 4m), okno ktoś zaprojektował 50cm nad posadzką, wszystkie wymiary sa na postawie planów.
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 09:46   

W jakim sensie rozruszać?
 
 
 
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-01, 12:12   

W sieci bardzo dużo jest informacji na temat Vray'a, są darmowe sceny do nauki, a jesli chodzi o Maxwellrender brak, tylko w języku angielskim, scen do nauki nie ma :( . Fajnie by było wymienić się informacjami na forach polskich. Jestem użytkownikiem zarówno Vraya (forC4D) jak i Maxwella, ale to ten drugi jakoś bardziej do mnie przemawia ponieważ:
1. Nie muszę się bawić z ustawieniami rendera
2. Bogata biblioteka materiałów
3."Realizm" - przynajmniej u zaawansowanych użytkowników - większy.
Zastanawiam się jak pracują inni użytkownicy z tym programem. Czy popełniam jakieś błędy (dlatego min. załączona scena).
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2011-03-01, 15:18   

pawel85a1 napisał/a:
Kaloryfer taki tyci i malutki

A jaki ty chciałeś? Taki wielki żeby można było na nim powiesić prześcieradło? :D
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 16:02   

Hmmm, może być ciężko. Na forum zaglądam rzadziej niż kiedyś ale nie wiem czy ktoś tutaj "jedzie" na maxwellu, raczej wątpie :) Kiedyś największymi idolami maxwella był r00ts i ja. Widzę że konto r00ts-a usunięte (żyjesz chopie?) a ja korzystam głównie z vray-a. Maxwell zawsze traktowany był przeze mnie jako ciekawostka a nie jako silnik w zastosowaniach komercyjnych (czas renderu).
 
 
 
gonzo 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1402
Skąd: Zoliborz
Wysłany: 2011-03-01, 19:27   

Proporcje wg planow moze i są. Obiektyw kamery powoduje ze calosc sie wyciaga jak korytarz w wagonie kolejowym.

Okno rzeczywiscie dziwnie nisko. Postaw manekinka o wzroscie okolo 1.76m - 1.8m ustaw kolo blatu, kaloryfera i oceń jaka jest ergonomia tego pomieszczenia.

MR no super jest ale czaaaaasss eliminuje ten silnik...

Ile to sie renderowalo?
_________________
http://blackgromstudio.blogspot.com
http://mrsquat.deviantart.com/gallery/
 
 
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-01, 23:21   

Rozumie, zazwyczaj nie spotyka się że okna są tak nisko (najczęściej między 82-100 cm), ale niestety tak już zaprojektowano (Deweloper Modehpolmo). Kaloryfer jest przeniesiony spod okna i też zaprojektowano jego h=40cm. Co do ergonomii... hmm, meble muszą być w formie równoległej (wąska i długa), miejsce robocze myślę, że jest optymalne. Reszta to wybór klienta. Długości renderingu na dwóch kompach (6+4 rdzenie) można wydusić 3-4h rozdzielczość HD
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2011-03-02, 03:23   

Serpe napisał/a:
Rozumie, zazwyczaj nie spotyka się że okna są tak nisko (najczęściej między 82-100 cm), ale niestety tak już zaprojektowano (Deweloper Modehpolmo). Kaloryfer jest przeniesiony spod okna i też zaprojektowano jego h=40cm. Co do ergonomii... hmm, meble muszą być w formie równoległej (wąska i długa), miejsce robocze myślę, że jest optymalne. Reszta to wybór klienta. Długości renderingu na dwóch kompach (6+4 rdzenie) można wydusić 3-4h rozdzielczość HD

Wyczerpująca i fachowa odpowiedź :wink:
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
gonzo 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1402
Skąd: Zoliborz
Wysłany: 2011-03-02, 09:08   

Sciagnąłem scenke. Chcialem to przerenderowac w czystej cinemie bez MR, ale zabraklo mi cierpliwosci i czasu by podmieniac materialy.

Ujecie z kamery powoduje że powstaje ten tunel.

3-4h na takim sprzęcie to strasznie dlugo!
_________________
http://blackgromstudio.blogspot.com
http://mrsquat.deviantart.com/gallery/
 
 
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-02, 10:49   

Czy ja wiem długo?
Na finala z możliwością ustawienia nieskończonej ilości ustawień oświetlenie po renderingu (multilight) to chyba nie za długo. Poza tym nowa opcja FIRE (podgląd rendera na "żywo") przyśpiesza ustawienia. Czasami mam wrażenie, że cały czas jaki potrzeba żeby dobrać materiały i oświetlenie włącznie z renderingiem jest krótszy niż w Vray-u.
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2011-03-02, 13:58   

Zobacz jaką masz scenę :) Miliona poly i 100-tki rodzajów materiałów to ona nie ma.
Vray na tym samym sprzęcie pewnie łyknąłby to w 20 min maks ;)
 
 
 
gonzo 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1402
Skąd: Zoliborz
Wysłany: 2011-03-02, 14:38   

No wlasnie miedzy innymi dlatego chcialem to wyczyscic z materialow MR i przeliczyc w AR3.
MR nadal jest koszmarnie wolny...
_________________
http://blackgromstudio.blogspot.com
http://mrsquat.deviantart.com/gallery/
 
 
Serpe 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-03, 18:22   

Render, tylko 1h na i7 920, jeśli oświetlenie stanowi tylko HDR rendering jest jeszcze krótszy.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group