CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Maxwellrender v 2.0 Cooming Soon
Autor Wiadomość
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 59 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1356
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2009-05-13, 01:11   Maxwellrender v 2.0 Cooming Soon

Więcej :arrow: http://www.maxwellrender.com/version2/

http://www.maxwellrender....comparison.html

  
 
 
 
f1xer 


Wiek: 31
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 57
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-05-13, 12:13   

no sporo zmian na szczęście na lepsze :) fajnie zrobione porównanie wersja druga to naprawdę duży krok dla ludzkości ciekawe na ile te dane okażą się faktyczne
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-13, 12:25   

A tu
http://www.thearender.com....php?f=19&t=232
Wschodząca konkurencja, z dość dużym stażem nota bene. :)
Coś czuję, że odbierze dużo potencjalnych klientów Maxwell'owi. Mnie na pewno.
_________________
Witos.
  
 
 
r00ts- 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 307
Skąd: kraków / sandomierz
Wysłany: 2009-06-17, 23:29   

ja czekam az w koncu ktos napisze dobry silnik wykorzystujacy spora moc kart graficznych, ale do poki nie ma jednego jezyka (ATI stream, nVidia CUDA) to nikt nie bedzie sie w to pakowac. Specyfikacja dx11 pociesza, gdyz zamierza wprowadzic compute shaders, jeden jezyk programowania dla kart graficznych.
_________________
Sprzet:
CPU: C2D Q6600
MB: Asus P5Q
RAM: OCZ SLI 800mhz 4GB DDR2
GC: Gigabyte ATI/AMD Radeon HD4850 512DDR3/256 bit
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-18, 07:50   

Najnowszy OS X będzie miał wbudowany system OpenCL, wykorzystujący moc kart graficznych na poziomie systemu, przez to będzie dostępna dla wszystkich aplikacj. Możliwe, że developerzy bedą musieli dodać obsługę tego w swoich programach, ale nie będzie to problemem mając wsparcie systemu.
_________________
Witos.
  
 
 
r00ts- 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 307
Skąd: kraków / sandomierz
Wysłany: 2009-06-18, 11:03   

OS X jest mimo wszystko systemem niszowym, z ostatnich badan wynika ze ok 8% uzytkownikow z niego korzysta. Ale system jak system, producenci sprzetu musza zadbac o to zeby ich produkt byl zgodny. Potem trzeba namowic producentow oprogramowania zeby chetniej zaczeli pisac programy wielowatkowe wykorzystujace GPU
_________________
Sprzet:
CPU: C2D Q6600
MB: Asus P5Q
RAM: OCZ SLI 800mhz 4GB DDR2
GC: Gigabyte ATI/AMD Radeon HD4850 512DDR3/256 bit
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-18, 16:55   

Namawianie producentów oprogramowania na pisanie programów pod GPU to dziwaczna sytuacja, spowodowana niemożnością, nieistniejącą platformą z tym rozwiązaniem, brakiem wsparcia, brakiem czegokolwiek. To jest skutek pustki w tym temacie. Nikt nie będzie chciał tworzyć czegoś co i tak nie będzie standardem, co i tak nie będzie do końca grało z innymi rozwiązaniami.
W OS X sam system będzie wspierał wykorzystanie GPU. To jest baza której pod windą nie ma, a która spowoduje, że zaimplementowanie obsługi GPU będzie ujednolicone i łatwe.
W takiej sytuacji nie trzeba namawiać nikogo do zaimplementowania tej opcji, w takiej sytuacji każdy porządny developer sam będzie chciał, aby jego program był jeszcze bardziej wydajny. A jestem przekonany, że będą to robić chętnie, bo będzie oparcie w systemie.
_________________
Witos.
  
 
 
r00ts- 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 307
Skąd: kraków / sandomierz
Wysłany: 2009-06-19, 02:41   

Mylisz sie, juz jest dostepne API jak i dla nVidii oraz dla ATI/AMD. Sa niby jakies programy ktore z tego korzystaja. Jak slusznie zauwazyles niechetnie sie uzywa czegos co nie jest standardem.
Dlatego w specyfikacji Directx 11 jest cos co jest odpowiednikiem Open CL, nazywa sie to Compute Shaders. Wiec w tym przypadku Apple musi sie dogadac aby nowe karty nvidii jak i ati byly zgodne z OpenCL, bo co do directx ATI ma juz podobno dzialajacy uklad, nVidia chce go wprowadzic jeszcze w tym roku. Premiera na odbedzie sie na jesieni pewnie wraz z premiera nowego windowsa 7.
_________________
Sprzet:
CPU: C2D Q6600
MB: Asus P5Q
RAM: OCZ SLI 800mhz 4GB DDR2
GC: Gigabyte ATI/AMD Radeon HD4850 512DDR3/256 bit
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-19, 16:21   

Nie ma już czego dogadywać, na rozmowy był czas wcześniej, a we wrześniu, będzie premiera gotowego rozwiązania, które będzie otwartym standardem. Przystąpiło do niego dużo firm, między innymi AMD, INTEL, ATI i NVIDIA.
_________________
Witos.
 
 
r00ts- 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 307
Skąd: kraków / sandomierz
Wysłany: 2009-06-19, 16:51   

Wiesz specyfikacja Directx 11 tez jest juz oficjalna. ATI ma dzialajacy sprzet (przynajmniej tak twierdzi) a nVidia obiecuje w tym roku wypuscic. Microsoft mimo wszystko ma wieksze przebicie niz Apple wiec zobaczymy jak sie to potoczy, byle by tylko klient zyskial
_________________
Sprzet:
CPU: C2D Q6600
MB: Asus P5Q
RAM: OCZ SLI 800mhz 4GB DDR2
GC: Gigabyte ATI/AMD Radeon HD4850 512DDR3/256 bit
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-19, 16:58   

Grunt, że technologia już jest w zasięgu ręki, kwestia kilku miesięcy i będzie w powszechnym użyciu. To jest super wiadomość.
Oczywiście to wygląda tak różowo w zapowiedziach, a rzeczywistość ? zobaczymy jeka będzie.
_________________
Witos.
 
 
r00ts- 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 307
Skąd: kraków / sandomierz
Wysłany: 2009-06-19, 18:31   

W rzeczywistosci jest potencjal. GPU potrafia byc dosc wydajne w pewnego rodzaju obliczeniach, wydajniejsze niz CPU. Problemem dalej jest zachecenie developerow zeby pisano programy wielowatkowe pod GPU
_________________
Sprzet:
CPU: C2D Q6600
MB: Asus P5Q
RAM: OCZ SLI 800mhz 4GB DDR2
GC: Gigabyte ATI/AMD Radeon HD4850 512DDR3/256 bit
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group