CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
3ds max >> cinema
Autor Wiadomość
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-05, 14:23   3ds max >> cinema

Jak wyeksportować z maxa i zaimportować do cinemy żeby zachować ścieżki do tekstur i właściwości materiałów. A dokładnie chodzi mi o to żeby w MaterialEditor > Color > Texture pojawiło sie coś ala "tekstura_1.jpg"
Próbowałem przez 3ds i obj z różnymi ustawieniami i nie wychodzi.
Proszę o pomoc mam masę takich plików do przerobienia a na pichotę to bedzie rzeźnia.
 
 
ndru 
Srogi mod


Pomógł: 218 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 2274
Skąd: Londyn
Wysłany: 2008-09-05, 15:17   

Ekhm, a moze byc tak uzyc czasem opcji szukaj?
Pomoze Ci plugin Riptide.
_________________
www.zmurowski.com
 
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-05, 17:33   

Chodzi mi o cos takiego jak na ponizszym obrazku. Nawet z riptide mi się to nie udało :( no chyba ze jest tam jakis sprytny przelacznik ktory przeoczylem...
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-05, 18:04   

Sorki ze tak sam sobie odpowiadam ale chciałem dorzucić jeszcze zrzut ekranu z maxa z opcjami exportu do obj.
Czy domyslne opcje exportu do cinemy są OK czy je jakoś zmieniać?
Przerabiał ktoś ten temat wogóle? bo nawet użyłem opcji szukaj i niestety nie znalazłem :(
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 21:08   

Najprościej będzie zapisać bitmapy w katalogu nie 'maps', charakterystycznym dla Max'a a w katalogu 'Tex' używanym przez Cinemę. Problem powinien zniknąć, jako, że Cinema w pierwszej kolejności szuka katalogu 'Tex', a potem w katalogu, w którym znajduje się plik projektu. Możesz jeszcze w Cinemie zdefiniować dodatkowe katalogi zawierające tekstury. Cinema będzie brala tekatalogi pod uwagę podczas poszukiwania bitmap.
Poza tym tak jak pisałndru, plugin Riptide będzie bardzo pomocny. Chociaż jeśli masz poprawnie wyeksportowany OBJ to i bez niego Cinema wczyta wszystko razem z materiałami.
Jednak niektóre, specyficzne parametry materiałów będziesz musiał ustawić od nowa.
_________________
Witos.
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-07, 20:44   

Witos napisał/a:
(...) Chociaż jeśli masz poprawnie wyeksportowany OBJ to i bez niego Cinema wczyta wszystko razem z materiałami.(...).

Tylko co to znaczy poprawnie wyeksportowany. Co ja robie źle, że mi nie zapisuje tekstur? Chciałbym żeby w Cinemie polu texture (jak na obrazku wyzej) pojawiło się "Jakas_tekstura_01.jpg" i nawet jezeli Cinema tej tekstury nie znajdzie (missing texture) to nie problem ale niech sie tam pojawi odnośnik do bitmapy. A jak na razie mam puste pole bez wzgledu na to jakie ustawienia exportu wybiore i czy uzyje Riptide czynie :(
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-08, 09:37   

W Cinemie otwieraj OBJ'ty pluginem Riptide. On wczytuje OBJ jak trzeba, tekstury od razu się pojawiają.
Problem tekstur to błąd skryptu do importu OBJ. Jedyny, jaki znam, dobry skrypt ma Blender. Jeszcze VUE całkiem dobrze sobie z tym radzi, mimo, że trzeba trochę poprawiać materiały. Jedynie z OBJ'tami z Blendera nie ma kłopotu, przynajmniej ja nie miałem.
_________________
Witos.
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-17, 14:40   

Z tego co sprawdziłem to jak na razie najlepiej sprawdza się eport z maxa przez fbx'a.
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-17, 14:54   

A cóż takiego eksportujesz, że są aż takie problemy ?
_________________
Witos.
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-18, 00:04   

krzesełka, stoliki i inne pierdoły... tyle tylko ze zamapowane z teksturami i jest tego ze 100, a nie chce mi się każdego z osobna materiału ustawiać. tym bardziej ze kazdy nazywa się "map #1", "map #2" itd... Zresztą Witos nie ważne co ale ważne jak! fbx wydaje sie byc najnowszym i najlepiej dopracowanym ex/importerem i jako jedyny importuje textury. Właściwie to same nazwy tekstur ale to już coś.
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 11:10   

No wiesz, OBJ też pamiętanazwy tekstur. Wychodzi na to, że niewiele więcej dostajesz od FBX'a, ale Twój wybór, skoro uważasz, że jest lepszy to używaj na zdrowie.
_________________
Witos.
 
 
asphericall 

Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: btm
Wysłany: 2008-09-18, 12:17   

Próbowałem na różne sposoby i obj nie pamiętał nazw tekstur. Jak będę miał chwile to jeszcze spróbuje.
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-18, 15:13   

Ale masz na myśli OBJ z MAX'a jak rozumiem, bo spod C4D pamięta tekstury a stosując Riptide nawet sam znajduje.
_________________
Witos.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group