CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwa szachowa

Które szach są fajniejsze?
Szachy by zima1978
51%
 51%  [ 17 ]
Szachy by Burn
48%
 48%  [ 16 ]
Głosowań: 33
Wszystkich Głosów: 33

Autor Wiadomość
Burn
[Usunięty]

  Wysłany: 2007-02-25, 18:11   Bitwa szachowa

Tak sobie z kolegą wpadliśmy na pomysł, aby zrobić szachy, każdy robił swoje, teraz oceńcie które są lepsze :)

Szachy by zima1978


Szachy by Burn


Zapraszam do głosowania :)
 
 
zima1978
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-25, 18:15   

Proszę o ocenę wykonania i realistyczności.
 
 
zgrzyt 


Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 537
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-02-25, 18:24   

elo
szachy zimy punkt. :)

[ Dodano: 2007-02-25, 18:25 ]
aaa jeszcze jedno wie ktos jak zrobic podwojna ankiete?
_________________
studio sevenart
 
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 31
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2007-02-25, 18:57   

zimowe wg mnie leprze bo są zastosowane trudniejsze materiały, dodaj ao i bedzie cacy bo czarne szachy wyglądają jakby latały mimo cienia
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
zima1978
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-25, 19:09   

a moge wiedziec co to ao?
 
 
mel
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-25, 19:37   

ambient occlusion.

co do szachów. obydwie wizki są fajne. podobają mi się te od Burna bo są ładnie wymodelowane i czyściutkie takie. Zimowe natomiast wyglądają bardziej realistycznie :)

ja daje punkt Burnowi. po prostu bardziej mi sie podobają. wg mnie namęczył się żeby je wymodelować.
 
 
Sssak 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1534
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2007-02-25, 20:36   

Cytat:
a moge wiedziec co to ao
AO to takie coś, co według wypowiedzi forumowiczów raz jest dawnym dirtem (a jeszcze dawniejszym pluginem dirty nuts), a raz fake'uje Radiosity. AO jest cierniem w moim tyłku ponieważ nie wiem co to naprawdę jest AO. :roll: I jak się mogę zorientować z wypowiedzi innych bywalców forum to oni też tego do końca nie wiedzą (oj wkładam kij w mrowisko :!: ) Wiem tylko że pojawiło się to w wersji 10 i dodane do renderu "przybrudza" go trochę, ale także zmienia nieco właściwości oświetlenia i generalnie jest częścią AR. Wiem również że nie jest to tylko jakaś opcja dostępna jedynie w cinemie, ale także w innym sofcie 3D.
Dla chętnych zgłębić problem AO : http://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion
Ale przyznaje bez bicia, ten artykuł zaciemnił mi tyleż ile rozjaśnił :shock: W zasadzie to wynika z niego że AO nie ma nic wspólnego z DIRT- em, a cała zabawa polega na rzutowaniu promieni pochodzących z tła/nieba (generalnie sfery otaczającej obiekt) na obiekty zawarte w scenie, w ten sposób miejsca jednego obiektu znajdujące się w pobliżu innego obiektu są (niezależnie od innych zdefiniowanych przez nas źródeł światła w scenie!) przyciemniane, gdyż dostęp do nich części tych promieni (rzutowanych ze sfery tła/nieba) jest zasłaniany.
Brrrr rozkosze łamania głowy, ledwo sam rozumiem co napisałem. :roll:
_________________
http://www.pszenicznyterier.fora.pl Najbardziej pszeniczne pszeniczniaki świata
 
 
 
Burn
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-25, 21:00   

Powiem tak - kolejna opcja zwalniająca render ;) Żart. Faktycznie, wygląda to ciekawie, szczególnie przy krawędziach nieoświetlonych, czyli nadaje cień niezbędny do "postawienia" czegoś... ale ile to się liczy to już historia...
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 31
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2007-02-25, 21:17   

robimy oftopa panowie :) ostatnie dot. oa:
kiedys znane jako sharder 'dirt' od R9.5 (nie R10) jako zakładka w render settings z parametrami do ustawienia. zaciemnia miejsca gdize nie dociera światło, gdize zbiera sie kurz w takich miejscach jak: szczeliny, załamania powierchni, małe odległosci między nimi itp, pomaga urealistycznic render, w zastępstwie za GI, albo stosowane równolegle
w przypadu szachów zimy1978 w miejscu gdzie szachy stykają sie z szachownicą widzielibyśmy ładne zaciemnienie szczególnie brakujące w przypadku czarnych szachów,
ja uważam ao za bardzo pożyteczne, fajnie urealistycznia render ale i skutecznie go wydłuża :)

DOSYC O AMBIET OCCUSION W TYM TOPICU
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
  
 
 
 
skocu 


Wiek: 40
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 848
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-25, 23:06   

78 złoty rocznik!
 
 
zima1978
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-25, 23:40   

tu jest z ao jakby ktos chcial zobaczyc roznice
http://www.fotosik.pl/pok...34b3bbc055.html

[ Dodano: 2007-02-25, 23:44 ]
aha czas renderu wydluzyl sie 6 krotnie. zrobilbym lepsze ale za chiny ludowe nie udalo mi sie uzyskac blura na obiekcie. jak ktos wie jak to zrobic to bylbym wdzieczny albo jakies porady
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 31
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2007-02-26, 07:14   

zima1978 napisał/a:
...za chiny ludowe nie udalo mi sie uzyskac blura na obiekcie...

blur na obiekcie ??
teraz wg mnie o niebo lepiej, czepiamy sie dalej :) : te odbicia w szachach są za słaba na odbicia a z mocne i szerokie jak na specular, (ja wiem ze to specular) 'ściaścnij' go i moze troche podbij
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
Radziq 
HK


Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2007-02-26, 09:13   

wedlug mnie lepsze Burn'a lepsze :D Bynajmniej fajnie sie swiecą.... i mam takie pytanko do Zimy... tam jest camera mapping? bo mam wrazenie jak by był :)
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
qba54 


Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 673
Skąd: Ubekistan
Wysłany: 2007-02-26, 09:34   

glosuje za zima
_________________
qba.4x.com.pl/tutoriale <- tutoriale PL do: C4D, FCP, Flash, QTpro, AI, PS, IR,...
 
 
Burn
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-26, 09:47   

n U a r napisał/a:

blur na obiekcie ??
Zimie chodziło o rozmycie szachów, bo są nałożone na zdjęcie szachownicy, które nie jest tak wyraźne jak render.
Zima prosił o ocene realizmu i wykonania, ja dodam, które byście sobie ewentualnie dali na pilpit :mrgreen:
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group