zimowe wg mnie leprze bo są zastosowane trudniejsze materiały, dodaj ao i bedzie cacy bo czarne szachy wyglądają jakby latały mimo cienia
_________________ ...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
zima1978 [Usunięty]
Wysłany: 2007-02-25, 19:09
a moge wiedziec co to ao?
mel [Usunięty]
Wysłany: 2007-02-25, 19:37
ambient occlusion.
co do szachów. obydwie wizki są fajne. podobają mi się te od Burna bo są ładnie wymodelowane i czyściutkie takie. Zimowe natomiast wyglądają bardziej realistycznie
ja daje punkt Burnowi. po prostu bardziej mi sie podobają. wg mnie namęczył się żeby je wymodelować.
AO to takie coś, co według wypowiedzi forumowiczów raz jest dawnym dirtem (a jeszcze dawniejszym pluginem dirty nuts), a raz fake'uje Radiosity. AO jest cierniem w moim tyłku ponieważ nie wiem co to naprawdę jest AO. I jak się mogę zorientować z wypowiedzi innych bywalców forum to oni też tego do końca nie wiedzą (oj wkładam kij w mrowisko ) Wiem tylko że pojawiło się to w wersji 10 i dodane do renderu "przybrudza" go trochę, ale także zmienia nieco właściwości oświetlenia i generalnie jest częścią AR. Wiem również że nie jest to tylko jakaś opcja dostępna jedynie w cinemie, ale także w innym sofcie 3D.
Dla chętnych zgłębić problem AO : http://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion
Ale przyznaje bez bicia, ten artykuł zaciemnił mi tyleż ile rozjaśnił W zasadzie to wynika z niego że AO nie ma nic wspólnego z DIRT- em, a cała zabawa polega na rzutowaniu promieni pochodzących z tła/nieba (generalnie sfery otaczającej obiekt) na obiekty zawarte w scenie, w ten sposób miejsca jednego obiektu znajdujące się w pobliżu innego obiektu są (niezależnie od innych zdefiniowanych przez nas źródeł światła w scenie!) przyciemniane, gdyż dostęp do nich części tych promieni (rzutowanych ze sfery tła/nieba) jest zasłaniany.
Brrrr rozkosze łamania głowy, ledwo sam rozumiem co napisałem.
Powiem tak - kolejna opcja zwalniająca render Żart. Faktycznie, wygląda to ciekawie, szczególnie przy krawędziach nieoświetlonych, czyli nadaje cień niezbędny do "postawienia" czegoś... ale ile to się liczy to już historia...
robimy oftopa panowie ostatnie dot. oa:
kiedys znane jako sharder 'dirt' od R9.5 (nie R10) jako zakładka w render settings z parametrami do ustawienia. zaciemnia miejsca gdize nie dociera światło, gdize zbiera sie kurz w takich miejscach jak: szczeliny, załamania powierchni, małe odległosci między nimi itp, pomaga urealistycznic render, w zastępstwie za GI, albo stosowane równolegle
w przypadu szachów zimy1978 w miejscu gdzie szachy stykają sie z szachownicą widzielibyśmy ładne zaciemnienie szczególnie brakujące w przypadku czarnych szachów,
ja uważam ao za bardzo pożyteczne, fajnie urealistycznia render ale i skutecznie go wydłuża
DOSYC O AMBIET OCCUSION W TYM TOPICU
_________________ ...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
[ Dodano: 2007-02-25, 23:44 ]
aha czas renderu wydluzyl sie 6 krotnie. zrobilbym lepsze ale za chiny ludowe nie udalo mi sie uzyskac blura na obiekcie. jak ktos wie jak to zrobic to bylbym wdzieczny albo jakies porady
...za chiny ludowe nie udalo mi sie uzyskac blura na obiekcie...
blur na obiekcie ??
teraz wg mnie o niebo lepiej, czepiamy sie dalej : te odbicia w szachach są za słaba na odbicia a z mocne i szerokie jak na specular, (ja wiem ze to specular) 'ściaścnij' go i moze troche podbij
_________________ ...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
Zimie chodziło o rozmycie szachów, bo są nałożone na zdjęcie szachownicy, które nie jest tak wyraźne jak render.
Zima prosił o ocene realizmu i wykonania, ja dodam, które byście sobie ewentualnie dali na pilpit
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum