CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwa IV - pokaż co umiesz
Autor Wiadomość
Borys 
Szef ;)


Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-24, 12:16   Bitwa IV - pokaż co umiesz

Witam Wszystkich !!!

Jak zapewne zauważyliście, ostatnio w serwisie dużo się dzieje. Walczymy ze zmianą layout'u,
Pojawiło się dużo nowych tutoriali po polsku w serwisie i dużo, dużo więcej wkrótce zobaczycie.

Aby jednak te dni w oczekiwaniu na zmiany upływały wam szybciej i ciekawiej postanowiliśmy zorganizować Wam bitwę.
Zasady są proste, wręcz banalne. Nic nie musicie modelować, nic animować, żadnej dynamiki czy też Xpresso.
Co musicie zrobić? wystarczy że pobierzecie scenę poniżej, odpowiednio ją oświetlicie i wyrenderujecie.

Dobra po kolei:

Zasady:
- pobieracie poniższą scenę ZIP/RAR
- ustawiacie światło i wyliczacie wg swojego uznania
- wersje testowe, pokazujecie w tylko TYM wątku.
Nie wolno:
- używać GI/Radiosity
- używać innych silników renderujących poza standardem C4D (żaden Advanced Render, Final Render, Maxwell).
- zmieniać położenia kamery, ani innych elementów w scenie (poza światłami)
- zmieniać textury szkła która jest w scenie.
- zmieniać wielkości finalnego renderingu (wielkość ramki/ustawienie fov'a kamery)
Wolno:
- zmieniać położenie/ilość/ustawienia świateł w scenie
- usunąć obiekt Sky
- dodać textury/shadery (nie wolno zmienić szkła), ale to nie będzie miało znaczenia w końcowym wyniku!
- stworzyć do 3 różnych wersji

Dodatkowe informacje:
- W tym wątku zgłaszacie swoje pytania i uwagi.
- Wszelkiego rodzaju prace WIP prezentujecie w TYM WĄTKU
- Termin końca testów: 15/10/2006
- Od 16/10/2006 będziemy zbierać prace do jednego wątku (patrz niżej)
- Zgłaszający wysyła render + plik ze sceną
- Zakończenie i wyniki 28/10/2006

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZGŁASZANIE PRAC KONKURSOWYCH
- Prace zgłaszamy w TYM WĄTKU,
- Kompletne zgłoszenie powinno zawierać paczke (zip/rar) scena + textury (o ile zostały użyte), oraz wyliczony obrazek który umieszczamy w poście.
- Prace składamy do 22/10/2006 do godziny 22:00 po tym czasie zostanie zablokowany wątek.
- Finalne prace zostaną jeszcze raz przeliczone (osobiście to zrobie) z tym ze bez textur.
- Przypomnę: Zakończenie i wyniki 25/10/2006
- Maksymalna ilość zgłoszonych prac = 3
- W przypadku pytań prosze pisać w tym wątku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na zwycięzców czekają nagrody[/b]
 
 
 
 
LoVeMeR 


Dołączył: 02 Sty 2005
Posty: 567
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-09-24, 14:32   

nie mam pytan ani uwag tylko +informacje.... :roll: Przedewszystkim bardzo fajny pomysl.... Ze strony c4dpower mozemy zagwarantowac honorowe miejsce waszej pracy w naszym magazynie. Oraz jedno-dniowa przedpremiere magazynu. Nasi redaktorzy pracują nad nagrodami dla zwyciezcy oraz o odpowiednia adoracje :)
_________________
PORTFOLIO
 
 
 
Hris 
Wciaz do przodu...

Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 435
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-09-25, 22:09   

bardzo dobry pomysl. takie akcje podnosza range serwisu i forum, i motywuja do pracy:)
Nic dodac nic ujac:) brac sie do pracy i siedziec nocami nad oswietleniem:)
trzymam zawszystkich kciuki, bo mnostwo ludzi tutaj ma potencjal, a scena jest dobra zeby
pocwiczyc. Mnie sie ta lekcja z oswietlenie bardzo przyda:)
pozdrawiam

Hris
 
 
 
HammerFall 

Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 143
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-26, 07:27   

mnie też się ten pomysł podoba :D :D :D
ostatnio miałem twórczy dołek a dzięki temu się rozluznię i pogłówkuję
Pytania
Czy można usunąć "gi fake" ze sceny?
Czy można dodać plugin Sky(jest z wersją 9.5) do sceny?
Czy można używać Simbiont Volume Shader?
Czy jest ograniczenie na ilość świateł i manipulacji przy cieniach?
_________________
ONLY HAMMER WILL FALL
 
 
Borys 
Szef ;)


Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-26, 09:43   

HammerFall napisał/a:

Pytania
Czy można usunąć "gi fake" ze sceny?

TAK
HammerFall napisał/a:

Pytania
Czy można dodać plugin Sky(jest z wersją 9.5) do sceny?

TAK
HammerFall napisał/a:

Pytania
Czy można używać Simbiont Volume Shader?

TAK,z tym z prosze nie zapominać ze textury nie mają znaczenia, walczymy z oświetleniem głównie
HammerFall napisał/a:

Pytania
Czy jest ograniczenie na ilość świateł i manipulacji przy cieniach?

NIE




pzdr.
M
_________________
View Marek Bialek's profile on LinkedIn
 
 
 
 
HammerFall 

Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 143
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-26, 16:47   

wielkie dzieki za odpowiedź
_________________
ONLY HAMMER WILL FALL
 
 
Koniu 
dah!


Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 195
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2006-09-27, 21:41   

Pomysł świetny, ale ja jak zwykle w bitwie nie wystartuje*. Generalnie bardzo fajna scena, a niektóre z Wipow są naprawdę świetne.

*jak zwykle - bo jestem hmm.. nowicjuszem XD
 
 
HammerFall 

Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 143
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-28, 17:56   

To nie ma wielkiego znaczenia na jakim poziomie operujesz
spróbuj może efekt cię zadowoli to wyślesz
Pobaw się ustawiniami światła i tyle - to może być dobra lekcja zarówno dla ciebie jak i dla wszystkich
_________________
ONLY HAMMER WILL FALL
 
 
Busiu 
marcinbe


Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1196
Skąd: Podgrodzie
Wysłany: 2006-09-28, 19:40   

I tak bym wolał bitwe aniamcji... :mrgreen:
 
 
 
HammerFall 

Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 143
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-09-29, 07:18   

może kiedyś?
_________________
ONLY HAMMER WILL FALL
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2006-09-29, 08:33   

nie wiem co sie dzieje, mam c4d 9.6 i jak próbuję renderować obrazek bez textur i bez oświetlenia czy wstawie kamerę czy nie, zmienię położenie kamery czey nie to renderuje mi sie cos takiego:
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
Borys 
Szef ;)


Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-29, 09:23   

n U a r, no jaja sobie robisz ;)
poczytaj manuala :P
a tak na poważnie to w viewporcie ustawiasz podpinasz widok do kamery a nastepnie ustawiasz use as render view

pzdr.
M.
_________________
View Marek Bialek's profile on LinkedIn
 
 
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2006-09-29, 11:35   

dałem dupy :)
ale dla wytłumaczenia podam co robiłem:
1. próbowałem wyrenderować, ale nie chciało mi sie czekac :)
2. usunołem cały 'folder' scene (nie wiedziałęm ze w srodku jest kamera)
3. wstawiłem swoją kamere i nie zwróciłem uwagi ze widok jest przełączony a nie przyszło mi to do głowy :D
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
zgrzyt 


Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 537
Skąd: Kielce
Wysłany: 2006-10-15, 11:32   

obra jest juz 15. Borys moze powiesz o co biega z tym "challenge'm" i z tymi nagrodami, jest jeszcze troche czasu wiec mozna by cos jeszcze wrzucic, a ciezko trafic w konkretny projekt nie znajac dokladnego briefu. Czy biega o relistyczne oswietlenie, o jakis fx ?
Pozdro
 
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2006-10-17, 14:13   

czy moge dodac render bez sceny ?
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group