CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: rayman
2007-10-12, 19:05
Maxwell Render v1.1 TEST
Autor Wiadomość
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-08-18, 13:03   

Oryginał w 800x500, troche zredukowałem zeby wytrącię szum, mam demo i nie moge renderowaę powyżej 800x600, tak bym walnął pewnie jeszcze większy i te ziarno na poświatach z szyb pewno by sie zgubiło, pozdro!
 
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-18, 13:05   

Hmm... to długo. Jednak Maxwell musi jeszcze sporo przyspieszyę.
_________________
Witos.
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-18, 13:30   

pobaw sie focal lenght :)
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-08-18, 13:40   

No właśnie czy długo? Wszyscy uważają że tak, ale nikt nie pamięta o tym że maxwell zawsze renderuje scene na maximum swoich możliwości . Nie ma możliwości zmiany ustawieł żeby scena liczyła sie szybciej, nie ma zakładki GI settings jak w cinemie. I teraz np zakładając że liczmy jakis interior, ustawmy sobie w cinemie dokładnośę na 100%, ,głębokośę rozpraszania na np 10 , próbki na 1000 i rodzielczośę- min 1000, max 4000 i włączmy sobie render :) Ustawienia masakryczne ale myśle że porównując maxwella z innym silnikiem właśnie takie chyba powinniśmy założyę. Kiedyś widziałem temat na cgtalk-u, i gościu miał problem z wnętrzem ,musiał właśnie podkręcię ustawienia GI ,render trwał 52 godziny jak dobrze pamiętam a efekt przynajmniej mnie nie rzucił na kolana, jak będzie mi sie chciało to poszperam i podrzuce linka. Więc czy aby ten maxwell taki wolny?? :)
 
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-18, 13:46   

wojt0000 napisał/a:
... Nie ma możliwości zmiany ustawieł żeby scena liczyła sie szybciej, nie ma zakładki GI settings jak w cinemie.

No i tu moim zdaniem jest problem. Trochę to za sztywne myślenie, żeby tylko dawaę max parametry. W kołcu ktoś może nie chcieę wszystkich "wodotrysków" a zależy mu na dobrym liczeniu GI i co wtedy ? kupa kasy wydana na renderer, który robi albo wszystko albo nic :(
Może i rzeczywiście Maxwell jest szybszy we wnętrzach ale za to do fotek zewn. nie zabardzo się opłaca.
_________________
Witos.
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-18, 14:32   

@Witos
Maxwell z gory mial zalozenie ze bedzie renderowac "rzeczywiste zachowanie sie swiatla" i tak jest! Oblicza wszystkie zalamania swiatla, swiatlo nie traktuje tylko jako przestrzen barw RGB ale takze podczerwien itp, realne zachowanie swiatla jako fali i promieni. Poprostu maxwell powstal z zadaniem najrealistyczniejszego silnika, wiec kazda zmiana ustawien typu GI psula by realizm
cos co mi przyslal wojto kiedys
http://forums.cgsociety.o...ad.php?t=390280
wszystkie zdjecia w nocy byly zrobione jednym renderem z wykorzystaniem multilight, dzieki temu robisz jeden render a ujec mozesz miec praktycznie nieskonczonosc "All night images are derivates of a single MXI file that has been rendered with the
awesome multilight feature" :) i teraz jesli powiesz ze maxwell jest slaby i wolny to odpowiem "niepelnosprawni umyslowo, pelnosprawni w pracy " :P
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-18, 14:39   

Jeśli to znaczy, że Maxwell raz oblicza całą scenę i potem tylko kwestia ujęę i leci błyskiem, to szacunek ! A da się przeliczyę tylko te lelememty sceny, które są widoczne a nie całą scenę, n.p. do jednego ujęcia ? bo jeśli nie to trochę mniejszy szacunek, ale zawsze ;)
_________________
Witos.
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-08-18, 14:48   

Teraz mnie Roots zaskoczyłeś choę to ja ci dałem linka do tych wizek które mnie osobiście rozniosły po ścianach mojego pokoiku ;) Jak działa ten multilight??? Renderujesz raz scene i koniec? masz wszystkie ujęcia kamery jakie sobie ustawisz gotowe? Bo cos nie czaje?? Gdzie to sie uaktywnia taką opcje?? :)
 
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-18, 14:55   

masz ustawienia kamery typu ISO i FStop oraz ustawienia kazdego swiatla z osobna masz suwaczki i nimi manipulujesz(kazde swiatlo z osobna moze jasniej lub slabiej swiecic)
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-18, 15:00   

Ale co z mutlilight i obliczniem sceny raz dla wszystkich ujęę?
_________________
Witos.
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-18, 15:01   

jeslli kamera nie jest przeniesiona w inne miejsce to tak dla wszystkich ujec :)

[ Dodano: 2006-08-18, 15:05 ]
tak wyglada zakladka multilight
dzisiaj zostawie na noc kompa to zobaczycie wyniki tego:)

[ Dodano: 2006-08-18, 15:06 ]
kazdy suwak od 0 do 1000 :)
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-08-18, 15:31   

Czyli rozumiem ze kamera jest stała,nieruchoma a zmienia sie tylko oświetlenie,. A co to cube 4,3,9,10 ??? I jak to wogóle uruchomic?? Pogadamy na gg bo juz powoli sie tu mini chat robi ;)
W między czasie dorwałem biblioteke mebli firmy NOTI i sobie pstryknąłem takie dwie fotki ;) czas gdzies niecałe 2h kazda, SL 14 :) Materiały tak jak i sofy tak fotelika mają nakrapianą fakture zeby ktoś nie pomyślał ze to szum ;)
 
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-08-18, 16:42   

tak zgadza sie kamera jest nieruchoma ale mozna zmieniac ustawienia swiatla :) tzn intensywnosc, a i nie ma to wplywu na czas renderingu :) wiec za jednym renderem mozna zrobic cala scene od switu do zmierzchu. cout>>
cube'y z numerkami to sa emitery (dalem 4 szesciany dlatego taka nazwa ).

[ Dodano: 2006-08-19, 11:27 ]
http://img.photobucket.co...tS/frame_01.swf

prosze to taka szybka prosta animacja ze zmiana swiatla :)

[ Dodano: 2006-08-19, 11:28 ]
lipna rozdzialka i w ogole. Jesli ktos zna program dzieki ktoremu mozna zrobic filmik z zdjec to zrobie cos w lepszej jakosci i bede wdzieczny :)

[ Dodano: 2006-08-26, 14:56 ]
Cos dla witosa
Maxwell Render™ is a new render engine based on the physics of real light. Its algorithms and equations reproduce the behaviour of light in a completely accurate way.

All of the elements in Maxwell, such as light sets, physical materials and cameras, are entirely based on physically accurate models.

Maxwell Render™ can fully capture all light interactions between all elements in a scene no matter how complex they are.

Maxwell Render™ has been acclaimed as a landmark in the next-gen rendering technology, having produced the best photorealistic images to date.

Maxwell Render™ is the perfect solution for high-end rendering, especially in areas like architecture, industrial design, prototyping and 3D production.
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-08-28, 15:00   

Gdzies widziałem taką scenke kiedyś, i pomyślałem że może warto poęwiczyę materiał wody :)
 
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-08-28, 15:09   

r00ts napisał/a:
Cos dla witosa ...

Dziękir00ts :)
To prawda, Maxwell robi najdokładniejsze technicznie rendery ale też liczy je pierułsko długo.
Ja jednak zostanę na razie przy AR i postaram się wycisnąę ile mi się uda ;)
Poza tym nie mam kasy na Maxwell'a no i nikt jeszcze mi się nie przyczepił do oświetlenia w wizkach. Niuanse w oświetleniu może ktoś wychwyci ale takich ludzi jest maluuutko. Liczy się i tak wrażenie ogólne wizki.
_________________
Witos.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group