CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Firanki, i inne szmatki
Autor Wiadomość
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2006-04-25, 10:55   Firanki, i inne szmatki

Witajcie Ludziska!

jak stworzyc material firanki (nie chodzi mi o koronki) aby padajace przez okno swiatlo rozjasnialo material z przeciwnej strony i jednoczesnie byl na materiale widoczny cien framugi okna? Podobno powinnien ten efekt powstac przy uzyciu materialu banji ale jakos mi nic nie wychodzi. Zdaje sie, ze mozna tez do tego uzyc efektu subsurfacing scattering ale nigdy sie tym nie bawilem i nie wiem jak ta funkcje wykorzystac. Z gory dzieki za pomoc.
Pozdro
 
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-04-25, 14:40   

moze zrobic material z transparency odpowiednio ustawionym
 
 
milo
[Usunięty]

Wysłany: 2006-04-26, 22:22   

Zgadza się Scaurus, można to zrobię Banji, można to zrobię subsurface scattering (bądż podobnymi w działanu pluginami, np Translucent Free. W tym przypadku najlepiej użyę Banji, szybciej liczy, mniej ustawiania ( subsurface scattering raczej używa się się do obiektów w które światło miękko wnika na pewną głębokośę np. skóra ludzka, wosk). Poniżej (tak na szybko) zrobiłem firankę, wykorzystując Banji., wystarczy pokręcię ustawieniami w transparency żeby uzyskac bardziej lub mniej przejrzystą firankę.
pozdrowienia.
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2006-04-27, 07:07   

Hej milo! Dzieki. Twoja firanka "na szybko" wyglada tak fajnie az milo :)
ok..ide pobawic sie ustawieniami banji.... dzieki za pomoc i pozdro.
 
 
 
elgur
[Usunięty]

Wysłany: 2006-05-07, 15:02   Chyba nie jestem w temacie :(

Wiem że to stary temat ale nadal nie załapałem o co chodzi... Chciałbym zrobię takie firanki jakie wy robicie ale co to jest to banji?!? czy to jakiś plugin? Świezy jestem w temacie i powoli u mnie wszystko się posuwa ale cały czas się rozwijam - tylko często was nie rozumiem :P Jakby mnie ktoś za rękę poprowadził to w ogóle byłbym happy :)
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-05-07, 15:39   

banji to shader new material -> shader i bedzie tam banji
 
 
elgur
[Usunięty]

Wysłany: 2006-05-08, 14:11   

heh wielkie dzięki :) jak zwykle rozwiązanie siedziało pod nosem
 
 
Hagall 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 226
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-09, 00:24   

Cześć. Ma ktoś może jakaś radę jak uchwycić taki motyw w firankach (pod Vray-a) aby w tych miejscach gdzie nie ma okna firana była mniej przezierna a tam gdzie jest okno była bardziej ? ( coś podobnego jak na obrazku po prawej ).



Użyłem Twosided materials plus dwa materiały front i back gdzie w kanałach Diffuse w Transparency ustawiałem różne parametry ale nijak tego nie mogę złapać. W zasadzie zawsze można to poprawić w PSie ale fajnie by było mieć to w czystym renderingu.
 
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1447
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2014-05-09, 06:43   

Ha, wygrzebales mojego posta sprzed 8 lat :) Ale ten czas leci.
Wracajac do pytania to sam chcialbym znac na nie odpowiedz. Teoretycznie powinno to dzialac wlasnie przy uzyciu dwustronnego materialu vraya ale jakos nie dziala tak jak wlasnie bysmy tego sobie zyczyli. Ktos ma jakis pomysl ?

Pozdrowienia
 
 
 
Hagall 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 226
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-09, 12:07   

Odgrzebałem bo szukałem a nie chciałem nowego tematu zakładać jak problem był już poruszany na forum : )). W zasadzie jest podane jak na tacy rozwiązanie ale niestety pod Vraya 3Dmax-a : / http://www.ronenbekerman....-curtain-v-ray/ i trzeba kombinować z ustawieniami.
 
 
 
keogh 

Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-27, 22:01   

wydaje mi się że kluczowe w tym powinno być zastosowanie jako materiału SSS Layer
 
 
 
eismann 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 185
Skąd: my się znamy?
Wysłany: 2014-06-04, 21:15   

Sam eksperymentowałem też z ustawieniem transparency pod kanałem diffuse
_________________
włodarski galerie architektura wnętrz
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2014-06-05, 15:04   

keogh napisał/a:
kluczowe w tym powinno być zastosowanie jako materiału SSS Layer

Raczej kluczowym zastosowaniem powinien być tu materiał 2SidedMaterial. ;)
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
Hagall 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 226
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-06, 10:28   

davido31 napisał/a:
Raczej kluczowym zastosowaniem powinien być tu materiał 2SidedMaterial. ;)


I tu się mylisz ziomek bo 2SidetMaterial to automat który do końca nie jest za szczęśliwym rozwiązaniem w tym konkretnym przypadku ;) lepiej już do takiej firanki pobawić się z SSS Parameters w Refraction Layer plus dobra mapa Alpha w kanale Weight.

Mniej więcej tak to wychodzi.



Pozdrawiam.
  
 
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2014-06-06, 10:31   

Ja używam materiału 2sided i jest w porzo no ale nie powiedziane jest, że nie ma innych sposobów. ;)
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group