Wysłany: 2018-10-17, 09:39 Światło przechodzi przez krawędzie ścian przy włączeni GI
Dzień dobry,
Od wielu dni nie mogę uporać się z jednym problemem, wciąż szukam i szukam odpowiedzi.
Może dobrzy ludzie na tym forum pomogą mi swoim doświadczeniem! Please!
Opiszę problem:
Cinema R19
Wykonuję wizualizacje mieszkania, pracuje nad oświetleniem sceny. Silnik wewnętrzny C4D
Głównym moim światłem jest niebo fizyczne tzn. physical sky + dwa dodatkowe area light 50% jasności- cienie powierzchniowe
-render fizyczny
-globalna iluminacja-->General->light mapping on
reszta ustawień domyślna.
W załączniku przedstawiam mój problem w renderze
Próbowałam rożnych ustawień, najpierw myślałam, że to wina mojego modalu mieszkania, ponieważ przeniosłam go z ArchiCada. Zrobiłam więc zupełnie nowy model w Cinemie, gdzie ściany i podłoga to jeden obiekt. Za wyjątkiem sufitu, który muszę mieć możliwość włączania i wyłączania jako osobny obiekt. Problem był niestety nadal (nawet przy podłodze) więc to raczej nie problem geometrii samego modelu.
Dalej ustawiałam parametry światła i w details włączyłam zanik światła- odwrotny do kwadratu (bo wyczytałam gdzieś, że wówczas światło zanika wraz z odległością)
ps. przepraszam niektórych nazw używam polskich bo mam wersje PL nie zawsze wiem jak to jest dokładnie nazwane po ang.
-oczywiście ten sposób też nie pomógł
Następnie bawiłam się w ustawieniach GI, nie bardzo wiedząc co robić...
Więcej próbek w GI też raczej nie pomaga
Czy ktoś zmagał się kiedyś z podobnym problemem?
Proszę serdecznie Was o pomoc.
Pomógł: 62 razy Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1383 Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-10-17, 12:39
Dziewczyno Złota ! Zmień Cinemę na Angielską.99% tutków jest po angielsku.W przyszłości te przyzwyczajenie okaże się koszmarem Oczywiście to wina ustawień. Tu masz dwa przydatne tutki z ustawieniami Gi.
https://vimeo.com/70855063 https://vimeo.com/55115037
Jeśli ci się nie chce to podeślij te scenę bez przedmiotów.Oświetlenie i mapę za oknem pozostaw.Może ogarnę to Tobie dziś jeszcze.Pzdr
Dziękuję ślicznie. Oj tak wszystkiego do tej pory uczyłam się na tutkach angielskich, po prostu patrzyłam w ustawieniach w dokładne to samo miejsce i jeśli tłumaczenie mi się mniej więcej zgadzało to ustawiałam . Ale za czasów studiów Cineme mieliśmy po polsku, a więc podstaw i innych rzeczy nauczyłam się w naszym języku i teraz mieszam się pomiędzy dwoma światami . Ale chyba faktycznie odważę się i zmienię na ang. Parę osób mi już mówiło bym zmieniła ten okrutny nawyk...
Dobrze, ale do rzeczy, dziękuje za tutoriale ! Zaraz je w całości przestudiuje i postaram się wyciągnąć z tego jak najwięcej. Na razie spróbuje ogarnąć to sama, bo muszę nauczyć się na przyszłość. Będę wołać o pomoc ze sceną jak już kompletnie nie ogarnę
Co prawda chyba znalazłam doraźne rozwiązanie w ustawieniach (włączyłam artykulacje otoczenia/ ambient occlusion) ale kosztem szarych i ciemnych cieni .
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Kwi 2003 Posty: 1471 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-10-19, 05:43
Witam serdecznie na forum (choc widze, ze jestes tu jut od 2 lat ). Ambient Occlusion powinno w zasadzie zaciemnic narozniki. Niestety osobiscie nie bede mogl za wiele pomoc bo uzywam juz od lat Vraya do renderingu. Podejzewam, ze wiekszosc uzytkownikow takze. Polecam ten silnik. Pewnie latwiej Ci tez bedzie otrzymac odpowiedzi na ewentualne pytania na forum.
Pozdrowienia
Czasem tu zaglądam, trzeba szukać wiedzy gdzie się da, a tu można sporo jej znaleźć.
Dziękuje bardzo:) ładna scena, rzeczywiście problemów z narożnikami tutaj nie ma.
Vray, oczywiście, że jest lepszy, już go używałam nie raz, co nie znaczy, że jestem ekspertem ale faktycznie efekty są dobre. Chciałam w tym miesiącu uniknąć dodatkowego kosztu na zew. silnik i wyciągnąć z Cinemy jak najwięcej...i oczywiście pojawiły się problemy.
Poradziłam sobie jakoś ze sceną, nie jestem jeszcze 100% zadowolona ale przy odpowiedniej postprodukcji w Photoshopie wyciągnę z tego ile się tylko da
Podniosłam parametry GI -->Irradiance Cache-->smoothing na 100-120% i color refinement 40% oraz w GI-->light mapping-->interpolation method zaznaczyłam fixed
I wyszedł mi render poniżej, ze wstępną postprodukcją, ale nie pełną.
Uważam, że dalej są prześwietlenia, ale to już chyba ręcznie poprawie.
Nie mniej dziękuję, może jeszcze bardziej pokombinuje z ustawieniami Ambient Occlusion plus odpowiednie IG.
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Kwi 2003 Posty: 1471 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-10-26, 05:33
No i wyszlo bardzo ladnie. Tylko sciana pomiedzy oknem i lozkiem wydaje mi sie za jasna. Jakos tak nienaturalnie wyglada. W pierwszej wersji byla ciemniejsza. Ale to tez da sie latwo poprawic w PSie.
Pozdrowienia
Pomógł: 62 razy Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1383 Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-10-26, 18:10
Scaurus napisał/a:
No i wyszlo bardzo ladnie. Tylko sciana pomiedzy oknem i lozkiem wydaje mi sie za jasna. Jakos tak nienaturalnie wyglada. W pierwszej wersji byla ciemniejsza. Ale to tez da sie latwo poprawic w PSie.
Pozdrowienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum