CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Substance Painter i VR
Autor Wiadomość
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1450
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-03-19, 07:16   

Znalazlem! :)

Tak jak pisalem "blad" tkwi w ustawieniu IOR. U Ciebie ustawione jest 2.9. Ta wartosc nie ma jednak znaczenia bo wstawiles takze teksture, ktora steruje tym kanalem. Musisz wiec w ustawieniu "Spacular Layer Transparency" w IOR Texture dodac Filtr do Twojej tekstury, ustawic wiekszy kontrast i sciemnic. To spowoduje, ze lukowate odbicie zniknie.

Pozdrowienia
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-21, 13:49   

Scarius, zabawa suwaczkami ma tez wpływ na resztę tekstury co jest bardzo niewskazane gdy mamy spore różnice w "odbalskach" (ubrudzony piaskiem metal itp).

Moje rozwiązanie. Warstwa specular: color - reflection; IOR - IOR texture (exposure 1 lub trochę mniej, trzeba uważać, ogólnie chodzi o nałożenie maski na metal bo ten stanowi problem); Reflectance 90 degree - reflection texture (invert) i oczywiscie glossiness do glossiness. Czasami trzeba zmniejszyć krycie color. Ustawienie HDRI na sRGB też pomaga, bez tego metal nabiera lekko mlecznego odcienia.
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group