Pomógł: 42 razy Dołączył: 01 Maj 2003 Posty: 1447 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-03-19, 07:16
Znalazlem!
Tak jak pisalem "blad" tkwi w ustawieniu IOR. U Ciebie ustawione jest 2.9. Ta wartosc nie ma jednak znaczenia bo wstawiles takze teksture, ktora steruje tym kanalem. Musisz wiec w ustawieniu "Spacular Layer Transparency" w IOR Texture dodac Filtr do Twojej tekstury, ustawic wiekszy kontrast i sciemnic. To spowoduje, ze lukowate odbicie zniknie.
Scarius, zabawa suwaczkami ma tez wpływ na resztę tekstury co jest bardzo niewskazane gdy mamy spore różnice w "odbalskach" (ubrudzony piaskiem metal itp).
Moje rozwiązanie. Warstwa specular: color - reflection; IOR - IOR texture (exposure 1 lub trochę mniej, trzeba uważać, ogólnie chodzi o nałożenie maski na metal bo ten stanowi problem); Reflectance 90 degree - reflection texture (invert) i oczywiscie glossiness do glossiness. Czasami trzeba zmniejszyć krycie color. Ustawienie HDRI na sRGB też pomaga, bez tego metal nabiera lekko mlecznego odcienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum