CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Substance Painter i VR
Autor Wiadomość
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-11, 23:18   Substance Painter i VR

Hej

Ma ktoś z forumowiczów doświadczenie z Substance Designer i VRem? Byłbym wdzięczny za instrukcję jak wyeksportować i gdzie umieścić tekstury.
 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1377
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-03-12, 10:39   

tu masz example https://www.dropbox.com/s...D_Main.zip?dl=0

Tu masz temat http://forum.vrayforc4d.c...75/#post-137878
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-12, 15:56   

Widziałem ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Wyjaśnię w czym rzecz.

Jeśli zrobię tak jak w tym co podesłałeś efekt jest jak screen 3. Wszystko dobrze (wygląda mniej więcej jak w Substance Painter) poza metalem, który się nie "świeci" i trzeba podkręcić ręcznie IOR (ustawienia screen 6, przed podkręceniem 2,9) ale wtedy na wszystkim robi się lustro (screen 4).

Jedynym wyjściem jest wsadzenie tej samej tekstury jeszcze raz (screen 5). Wtedy jednak pojawiają się dziwne rzeczy (screen 1). Nie jest to odbicie z HDRI (jest w tym samym miejscu kiedy obracam światło (Spherical Dome). To samo pojawia się kiedy włączę Physical Sun. Natomiast po wyłączeniu światła pojawia się jakby negatyw tego samego (screen 2). Nie ma tego tez na teksturze.

Nie mam kompletnie pojęcia gdzie leży problem.

Druga sprawa to co zrobić z teksturami Normal i High. Gdzie je umieścić i z jakimi ustawieniami aby otrzymać to co zrobiłem w Substance Painter (teoretycznie w Bump ale trzeba wybrać teksturę i tam są ustawienia które wszystko zmieniają). Z użyciem Normal na -0.6 efekt jak na screenie 7.

Wrzuciłem pliki na DB: https://www.dropbox.com/s...r-test.zip?dl=0

Nie wykluczam, ze winna jest po prostu moja niedostateczna znajomość VR i chodzi o jakiś drobiazg (męczę się z tym już kilka dni). Będę wdzięczny za pomoc.

Pzdr
  
 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1377
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-03-12, 17:12   

Moze jakiś Zacny vrayowiec pomoże.Nie używam VR kilka lat. ....
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-13, 19:47   

Dzięki.

Hm, czyżby nikt już nie korzystał z VR?
 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1377
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-03-13, 20:10   

Dawid korzysta http://forum.c4d-pl.org/p...wprofile&u=2306
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
davido31 
Zaraz wracam.


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1349
Skąd: Liga BBVA
Wysłany: 2018-03-14, 23:46   

medwed napisał/a:
Dawid korzysta

Ja Ci dam mnie tu na minę wsadzać :D :P Nie używam SP. Vray tak.
_________________
Cinema 4D R16 + Octane Render 2.26.1
www.vrayenginestudio.blogspot.com
www.facebook.com/vrayenginestudio
https://freelancers3d.com/en/VrayEngineStudio
 
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Kwi 2003
Posty: 1466
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-03-15, 07:01   

Ja tak samo. Vray tak, SP nie :( sorrki
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-15, 15:49   

Tekstury zrobione w SP ale problem leży w VR, a dokładnie w tym gdzie je umieścić (niestety mimo szczerych chęci jestem wyjątkowo niekompatybilny z tym programem). Może trzeba rozdzielić poziom "metaliczności" dla metalowych krawędzi i karoserii? A może po prostu te tekstury się nie nadają.
Druga sprawa to co zrobić z teksturami Normal i High?
Zerknijcie proszę w wolnej chwili na to co namieszałem (w podanym wyżej linku jest plik C4D z teksturami).
  
 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1377
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-03-15, 23:50   

Znajdź sobie materiał pod vrayac4d , rust metal,old painting itd.Zamień textury w materiale
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
Scaurus 


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Kwi 2003
Posty: 1466
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-03-16, 07:20   

momencik... cos mi sie przypomnialo. Te lukowate odbicia moga miec cos wspolnego z tagiem Phong. Zobacz, czy nie masz tam ustawionego za duzego kata. Ustaw moze 20-30°.
Druga mozliwoscia jest ustawienie w materiale wartosci Fresnel IOR w zakladce Specular (jesli uzywasz Fresnel). W zalaczniku widac wplyw rozbnych wartosci na odbicia w materiale. Przy 1.2 odbicia sie "urywaja".
To w prawdzie materialy Vraya ale moze te z SP maja podobne ustawienia i problemy.
  
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-16, 11:53   

Medwed, wiem jak zrobić taki materiał (nie jestem aż tak niekompatybilny) ale niczego to w tej sytuacji nie zmienia.

Scarus, zmniejszenie IOR nie pomaga. Phong jest na 22, aczkolwiek coś jest na rzeczy bo jeśli zaznaczę Use edge breaks to to coś zmienia położenie.

Panowie, może ktoś by po prostu otworzył plik, który podlinkowałem powyżej i sprawdził naocznie zamiast strzelać na oślep?
  
 
 
 
medwed 
http://klucznik.net/


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1377
Skąd: TOKIO
Wysłany: 2018-03-17, 21:59   

Nie mam zainstalowanego.A export z SP robisz w jakim trybie? Moze ten pod vray dla maxa coś zmieni w exporcie textury.Nie próbowałem
_________________
http://www.paranormalium.pl/radio-odtwarzacz.php
 
 
 
Busiu 
marcinbe


Pomógł: 29 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1203
Skąd: Podgrodzie
Wysłany: 2018-03-17, 22:35   

Podobne rzeczy miałem przy używaniu fresnel na standardowych parametrach vray.
Spróbuj zmienić w materiale Specular Layer => Specular Layer Expert Settings => Cuttoff z 0.01 na 0.001

[ Dodano: 2018-03-17, 22:47 ]
Na Vray 1.9 nie widać tego
https://www.dropbox.com/s....45.12.png?dl=0
 
 
 
asiejenski 

Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-03-18, 09:50   

Medwed, eksportuję pod preset Vray (kombinowałem też z innymi).

Busiu, Cuttoff od początku był na 0.001.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group