CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Migotanie cieni po renderze.
Autor Wiadomość
onomatopeja 

Wiek: 108
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2017-02-11, 18:32   Migotanie cieni po renderze.

Hejka,
Zrobiłem drobny render z obiektem którego tekstura jest lśniąca. Niestety w czasie obrotu widać niepożądane migotanie w cieniach. GI włączone i nie wiem co może być przyczyną mogotania. Animacja w 30 fps.

https://youtu.be/-J3P8MhAU3A

Jakieś pomysły?
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2017-02-12, 00:38   

Nie jestem expertem od standardowych silników C4D ale wydaje mi się iż co klatkę od nowa obliczasz GI co przy małej ilości próbek skutkuje rożnym rozrzutem światłocieni. W zakładce cache'u ustaw sobie tryb animacji i automatyczny zapis/odczyt danych dzięki czemu GI będzie obliczane tylko raz, a nie co klatkę. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :-) .
 
 
 
onomatopeja 

Wiek: 108
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2017-02-15, 12:03   

Dzięki za podpowiedź. Problem został rozwiązany częściowo. Migotanie znikło ale przy obrocie wokół osi obiekty sypie się tekstura - max pixeloza.
 
 
 
Rysiek1279 


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 195
Skąd: SJZ
Wysłany: 2017-02-15, 20:35   

Dołącz scenę, to się zobaczy.
 
 
 
onomatopeja 

Wiek: 108
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2017-02-16, 01:36   

Pozmieniałem ustawienia jak doradziłeś, migotanie stało się prawie niezauważalne. Niestety w czasie obrotu posypała się tekstura( Zał. obrazek ). Obiekt obraca się kilka razy wokół własnej osi, tekstura sypie się na początku obrotu potem wszystko jest ok. Renderowałem sam posypany fragment nic to nie zmienia nadal w tym samym miejscu jest błąd. Będę wdzięczny za kolejne podpowiedzi. Pozdrawiam
 
 
 
tevenet 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 90
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-16, 07:28   

Prawdopodobnie odznaczyłeś opcję "Full animation mode" w ustawieniach GI. Opcję tę można odznaczyć jeśli animujesz tylko kamerę, nic innego w scenie się nie rusza. Generalnie migotanie cieni w Cinemie jest dosyć problematyczne i jak się to całkiem wyczyści to czasy renderu robią się nieprzyzwoite.
 
 
 
onomatopeja 

Wiek: 108
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2017-02-16, 09:31   

Dokładnie tak to jest zrobione. Wniosek: wszystkie nawet najprostsze przedmioty stoją nieruchomo, tylko kamera wykonuje ruchy. Dzięki i pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group