CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Export z Cinemy do obj - jak exportować z teksturą
Autor Wiadomość
bigrafi 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-01-20, 10:07   Export z Cinemy do obj - jak exportować z teksturą

Jak w temacie.
Muszę wysłać w obj niestety przechodzi bez tekstur. Idzie to jakoś obejść?
 
 
cez-72 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 899
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2012-01-20, 10:35   

poszukaj pluginu Riptide....bardzo ladnie exportuje nawet z zachowaniem uv...tworzy dwa pliki obj i mtl
http://skinprops.com/download.php?list.11
 
 
 
bigrafi 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-01-20, 10:56   

Dzięki, własnie go zassałem ale problem polega na tymże muszę go wrzucić do photoshopa i z pluginem czy bez otwiera się bez tekstur. Widziałem, że z R12 w PS otwiera z teksturami a ja mam R10.5. Może tu tkwi problem?

[ Dodano: 2012-01-20, 11:05 ]
Banalny problem. Wystarczyło projekt zapisać w katalogu tex i po sprawie. Ale tylko z pluginem. Dzięki.
 
 
cez-72 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 899
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2012-01-20, 11:08   

szczerze mówiąc nie wiem jak to jest z szopem..a co do samego pluga...ja zawsze robiłem tak
- tworzyłem folder z nazwą modelu i podfolderem tex gdzie miałem textury do modelu i sam model. i nie było problemu.
Problem może wynikać z tego że nie masz podanych ścieżek dostępu do textur...
I w sumie jeszcze jedno shop chyba otwiera też pliki 3ds...
 
 
 
bigrafi 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-01-20, 12:56   

tak, otwiera ale bez tekstur

[ Dodano: 2012-01-20, 13:22 ]
Jeszcze coś nie tak bo jak w scenie jest kilka obiektów i na każdym inna tex to wyrzuca mi te obiekty z jedną i tą sama tex. Co robię nie tak? Próbowałem różnych ustawień w pluginie i nic.
 
 
cez-72 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 899
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2012-01-20, 16:15   

obawiam się że będziesz musiał porozbijać scenę na obiekty... i każdy z nich exportować osobno
 
 
 
wojtek g 


Pomógł: 39 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 134
Skąd: Reda/Kilkenny
Wysłany: 2012-01-20, 17:40   

W opcjach Face Sorting wybierz c4d ordering
Jeżeli to nie działa to znaczy ze w programie do którego importujesz potrzebne są grupy..
wtedy:
zaznacz wszystkie poligony pojedynczego obiektu, utwórz selekcje, użyj Ripetide group Tag i wybierz selekcje. I tak dla każdego obiektu
 
 
bigrafi 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-01-23, 13:26   

Obawiam się, że te czynności zajmą lata świetlne szczególnie przy projekcie domu.
R12 załatwia sprawę. Export do Collada i po problemie. Wszystkie textury zachowane bez względu na rodzaj projekcji i skalowania.
Dzięki za pomoc.
 
 
MarcioHan 

Wiek: 20
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 31
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2012-10-27, 22:42   

Hmm... Możesz dać w .obj i dać te tekstury w folderze jakimś i wysłać to w formacie .rar Ale jeśli ten, do kogo wysyłasz, nie chce nakładać tekstur na model, to nie wiem. Chyba musisz program mieć do tego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group