CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwa IV - pokaż co umiesz - Wyniki
Autor Wiadomość
Borys 
Szef ;)


Wiek: 36
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-30, 11:21   

Mac Yeti napisał/a:
...i spoglądanie na siebie ze zdziwieniem i zaskoczeniem ;)
To chyba pierwsza tak udana bitwa na tym forum. Ale tego można było się domyślić, że w serwisie poświęconym programowi 4D panuje reguła "do czterech razy sztuka" ;)

Dziękuje bardzo dobrze ujęte, i też się cieszę ze się udało do samego końca.

Mac Yeti napisał/a:

A numer z nieokreśleniem dokładnych kryteriów naprawdę ciekawy ;) - może właśnie dzięki temu nikt nie krępował się zamieszczać własnych szalonych wytworów wyobraźni.

Trafiłeś prawie w samo sedno

Po kolei teraz zasady oceniania.
Jak zapewne pamiętacie napisałem, że textur można używać, ale nie będą miały znaczenia przy finalnym ocenianiu. Więc tak, po zakończeniu zbierania prac, wrzuciłem wszystkie sceny na dysk do siebie odpaliłem każdą i wszedzie ustawiłem te same parametry renderingu (render settings zrobilem jedno i tylko kopiowałem do scen), następnie wywaliłem wszystkie textury zostawiając wszedzie tą samą texture szkła z szyb.
Każdą scenę przeliczyłem od nowa zliczając czas dla każdej z osobna na tym samym kompie (CPU 1.7 GHz, 1 GB RAM).
Po przeliczeniu wybrałem te sceny które są poprawnie oświetlone (zakładając ze miałbym chodzić po takim pomieszczeniu bez użycia latarki chciałbym pozostawić uzębienie w całości ;) ).
Wybrałem te 3 sceny które widzicie. Następnie porównałem czasu przeliczenia każdej sceny, od 8 do 15 minut (takie były czasy). Następnie sprawdziłem sposób ułożenia świateł w scenie (ile świateł jak ustawionych a jaki efekt, wiadomo im mniej tym lepiej), przeliczyłem nastepnie sceny d sekwencji 15 klatek w celu sprawdzenia efektu migotania przy ruchu kamery (identical noise distortion). Po zestawieniu wszystkiego wyszły mi takie wyniki. W celu większej obiektywności podesłałem sceny do znajomego z UK który jest architektem i wizualizacje robi tylko w C4D, w celu potwierdzenia/obalenia mojej opinii. Gdy uzyskałem kolegii opinię, został ostatni krok czyli ocena osoby która nie zna się na grafice komputerowej prawie wogóle. Moja kobieta Asia, obejrzała wszystkie prace, grzecznie powiedziała że najbardziej z wszystkich prac podoba się jej praca Hrisa, stąd wyróżnienia, a na prośbe o wybranie w odpowiedniej kolejności prac z trzech finalistów, podała jej w tej samej kolejności co widzicie. Mam nadzieję, że nie będziecie drastycznie negować tych decyzji.


Bitwa ta przedewszystkim dla mnie miała o tyle istotne znaczenie, że chciałem sprawdzić czy uda się ją poprowadzić od początu do końca, dlatego też chciałem dać gotową scenę, aby uczestnicy nie robili wszystkiego od podstaw, tylko zajęli się jedną konkretną rzeczą. Jeszcze raz dziękuję.

Co do nagród to licze że ze zwyciezcą skontatkuje się redakcja magazynu c4dpower w celu przeprowadzenia wywiadu. Zwycięzcy od strony serwisu (cała czwórka) otrzymuje profesjonalne konta pocztowe o pojemności 100 mb bez limitu na jedną przesyłkę w domenie c4d-pl.org np jan.kowalski@c4d-pl.org, dodatkowo zwycięzca otrzyma odemnie płytke CD z pewnymi gadgetami do C4D (dlatego prosze o podanie adresu do wysyłki na PW), ostatnią rzecza jaka obejmuje opcje to tzw ranga na naszym forum w formie dodatkowego obrazka przy nicku, informująca o wygranej bitwie, ale to pojawi się za kilka dni.

Chyba to wszystko co miałem do powiedzenia. proszę nie bijcie ;)

pozdrawiam serdecznie
Marek
_________________
View Marek Bialek's profile on LinkedIn
 
 
 
 
Radziq 
HK


Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-10-30, 17:02   

łał. nie spodziewałem sie tylu nagród. A tą płytke dostane tylko ja czy wszyscy wyróżnieni.
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
rayman 
grafoman


Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 679
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-10-30, 17:19   

oczywiście wielki graty dla zwycięzców :mrgreen:

szkoda, że nie miałem dostępu do swojego kompa z cinemą w czasie, gdy było oddawanie prac. cóż, życie :wink:
 
 
 
CorneliusScipio 
Pontifex Maximus


Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-10-30, 18:21   

Gratulacje Gratulacje !!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
www.lightflow.pl
 
 
 
n U a r 
outSIDeR


Wiek: 31
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 682
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2006-10-30, 19:15   

heheh
dobre bylo to ze nie bylo stosunkowo duzo roboty a robota byla stosunkowo łatwa - nie wymagająca spcjalnie duzo nakładu
podoba mi sie pomysł ikonek obok avatara informujących o wygranej bitwie, az sie prosi zeby zorganizowac wiecej takich bitew i kolekcjonowac ikonki :)
_________________
...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
 
 
 
gonzo 

Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 1402
Skąd: Zoliborz
Wysłany: 2006-10-31, 01:47   

:D
Oj, dzieki, az chyba zrobie na te okazje avatara
Kiedy nastepna bitwa?
 
 
Borys 
Szef ;)


Wiek: 36
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-10-31, 08:59   

Nastepna bitwa bedzie w połowie listopada, wtedy sie dowiecie wiecej
zwyciezców prosze o kontakt w celu ustalenia konkretów nagród w przypadku kont pocztowych prosze o podanie loginów, wszystko na PW

M.
_________________
View Marek Bialek's profile on LinkedIn
 
 
 
 
Busiu 
marcinbe


Wiek: 32
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1203
Skąd: Podgrodzie
Wysłany: 2006-10-31, 14:48   

ja swój mejl oddaje charytatywnie... pomoc dal powodzian :mrgreen: wolał bym cedke ale dobra zawsze coś :twisted:
Co do 2 bitwy proponuje wymodelowanie jakiegos obiektu z projektu 2d bez oswietlenia.. textur sama technika modelowania. W finale 2 grafiki oswietlona i z siatką. To by urozmaiciło rozgrywke.
 
 
 
Radziq 
HK


Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-10-31, 15:30   

a co bedzie na tym cidi?
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
LoVeMeR 


Dołączył: 02 Sty 2005
Posty: 567
Skąd: jestes?
Wysłany: 2006-10-31, 15:45   

Popieram pomysl Busia. Mysle, ze to moglaby byc nastepna udana bitwa.

Radziq, a cos Ty taki nie cierpliwy. Wszystko w swoim czasie. :)

ps. Gratulacje dla zwycięzców!
 
 
 
Radziq 
HK


Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-10-31, 15:47   

ja mam propozycje na temat kolejnej bitwy. "Martwa Natura". Można by było używac tylko RayTracerów, bez żadnych unbiasowych rendererów typu Maxwell czy Indigo... co wy na to?
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group