CINEMA 4D - forum Strona Główna
forum.c4d-pl.org
Forum użytkowników pakietu Maxon Cinema 4D


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: rayman
2007-10-12, 18:59
Maxwell Render
Autor Wiadomość
Radziq 
HK


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-09-21, 10:23   Maxwell Render

Sciagnołem Maxwell'a, plugin przypienty do C4D. I teraz moje pytanie.... jak coś tym wyrenderować. Mam tyle aplikacji i sie gubie. Jak ktoś by był miły to niech opisze jak wyrenderować prostą scenkę z teksturami w maxwellu. Tylko tak "Step by Step" bo noob jestem w maxwellu :mrgreen:
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-09-21, 11:52   

A nie ma na stronie Maxwell'a jakiegoś "quick start" ?
_________________
Witos.
 
 
Radziq 
HK


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-09-21, 16:14   

Chyba raczej nie, albo ja tak patrze... :roll:
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
Witos 


Pomógł: 64 razy
Dołączył: 01 Maj 2003
Posty: 2327
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-09-21, 16:16   

To musisz popytać chłopaków na forum. wojt0000 wie dużo na temat Maxwella.
_________________
Witos.
 
 
Radziq 
HK


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-09-21, 17:00   

Ok. Napewno zagadam do kogoś...
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
wojt0000 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 496
Skąd: PW / Poznań
Wysłany: 2006-09-21, 19:00   

1.instalujesz maxwella
2.wklejasz plugin do cinemy do wolderu plugins
3.na obiekty nakładasz tagi maxwella=>materiały
4.wchodzisz w zakładke plugins=>maxwell render ustawiasz ścieżke zapisu i klikasz write mxs
5.otwierasz maxwellrender studio, i otwierasz przedchwilą zapisany plik mxs
6.ustawiasz materiały, światło (emitery, physical sky, lub hdri), kamere i renderujesz

to tyle po krótce :)

ważne uwagi;
-jeśli masz duzo obiektów w scenie i na wszystkich masz ten sam materiał, nejlepiej je połączyc i miec jeden obiekt, po eksporcie jest łatwiej. Plugin sie rózie zachowuje i choc tworzy sie grupe to rozdziela ja na tyle materiałów ile sie ma w grupie obiektów

-dobrze ustawic mapowanie juz w cinemie, w maxwellu tez mozna ale po co dwa razy sie meczyc :) , maxwell widzi chyba 4 rodzaje mapowania albo 5:cubic,spherical,cyliner,flat i UVmap

-ważna jest skala obiektu, ja zawsze zanim puszcze render skaluje w maxwellu cały model z 1 do 0,001, mozna to jakos ustawic w opcjach maxwella zeby od razu tak wczytywał model ale jakos mi to nie działa, najlepiej sprawdzic to emiterem, wstawiasz żarówe i widzisz czy światło ma właściwe natęzenie.Skala ma znaczenie jesli chodzi o bump i właśnie siłe rozchodzenia sie promieni

jesli chodzi o materiały to najlepiej zerknąć na www.maxwellrender.com/forum
jest troche tutków, duzo mozna sie dowiedziec
pozdro!! :)
 
 
 
hevellius 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 372
Skąd: że znowu:) Kraków
Wysłany: 2006-09-23, 02:47   

wojt, możesz wytłumaczyć dokładniej, czemu skalujesz ten obiekt?
bo ja do tej pory ustawiałem wszystko w cinemie i kamera była taka sama, jaką sobie ustawiłem w cinemie, więc po co skalować itd?

chodzi co o rozjeżdżającą się perspektywę, czy jest coś innego, co przeoczam, a co powinienem robić?
_________________
W pracę włóż serce, jakakolwiek skromna będzie, to trwała wartość na otaczające ją koleje losu zmienne...
 
 
Radziq 
HK


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 625
Skąd: waw
Wysłany: 2006-09-23, 18:27   

Pozwole sobie odpowiedzieć za Wojta. Po to zeby emiterem ograrnąć resztę, a nie zeby zastosowywać 200 emiterów aby oświetlić obiekt, dobrze mówie?
_________________
http://awakendemon.deviantart.com
 
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-23, 23:58   

Chodzi o to ze niektore materialy maja transmitate czy jakos to sie nazywa na glebokosc 3cm jak exportujesz z cinemy maja one 3m i zamiast szyby bedziesz mial lustro albo cos innego :)
 
 
zwrot 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 2006-10-24, 17:23   cinema 9.6 maxwell 1_2_2_beta plugin cinema

Witam .
Mam kilka pytan dotyczacych ustawien w cinemie z pluginem maxwell for cinema 4d 0.5

Czy da sie wczytywac materialy pobrane z maxwellrender.com przez cineme?
Jak wyeksporotwac scene bo maxwella , bo nie ma takiej opcji jak napisal wojt0000




[ Dodano: 2006-10-24, 17:24 ]
http://img275.imageshack....=maxwellwe8.jpg
 
 
Radziq
Gość
Wysłany: 2006-10-24, 17:51   

Zapewne masz starą wersje maxwella... tam musisz kliknąc na przycisk "Render" a potem recznie znaleść plik i ewentualnie poprawić w maxwell studio
 
 
zwrot 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 2006-10-24, 17:53   

versja 1_2_2a beta plugin 0.5 . A jaka jest najnowsza wersja pluga i silnika? W tej nowszej mozna wczytywac materialy maxwella do cinemy i nakladac na obiekty w cinemie ?

[ Dodano: 2006-10-24, 19:05 ]
Juz nie ważne;]

[ Dodano: 2006-10-24, 19:29 ]
Mam inne pytanie. Dlaczego maxwell uzywa tylko 58% mocy procesora? Sa do tego jakies ustawienia, bo chyba nie? ale powienien uzywac calej mocy, Mam core2duo
 
 
r00ts
[Usunięty]

Wysłany: 2006-10-24, 21:50   

to odpal go bez opcji w "studio" render in low priority
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group