Wiek: 38 Dołączył: 01 Maj 2003 Posty: 733 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-24, 12:16 Bitwa IV - pokaż co umiesz
Witam Wszystkich !!!
Jak zapewne zauważyliście, ostatnio w serwisie dużo się dzieje. Walczymy ze zmianą layout'u,
Pojawiło się dużo nowych tutoriali po polsku w serwisie i dużo, dużo więcej wkrótce zobaczycie.
Aby jednak te dni w oczekiwaniu na zmiany upływały wam szybciej i ciekawiej postanowiliśmy zorganizować Wam bitwę.
Zasady są proste, wręcz banalne. Nic nie musicie modelować, nic animować, żadnej dynamiki czy też Xpresso.
Co musicie zrobić? wystarczy że pobierzecie scenę poniżej, odpowiednio ją oświetlicie i wyrenderujecie.
Dobra po kolei:
Zasady:
- pobieracie poniższą scenę ZIP/RAR
- ustawiacie światło i wyliczacie wg swojego uznania
- wersje testowe, pokazujecie w tylkoTYM wątku.
Nie wolno:
- używać GI/Radiosity
- używać innych silników renderujących poza standardem C4D (żaden Advanced Render, Final Render, Maxwell).
- zmieniać położenia kamery, ani innych elementów w scenie (poza światłami)
- zmieniać textury szkła która jest w scenie.
- zmieniać wielkości finalnego renderingu (wielkość ramki/ustawienie fov'a kamery)
Wolno:
- zmieniać położenie/ilość/ustawienia świateł w scenie
- usunąć obiekt Sky
- dodać textury/shadery (nie wolno zmienić szkła), ale to nie będzie miało znaczenia w końcowym wyniku!
- stworzyć do 3 różnych wersji
Dodatkowe informacje:
- W tym wątku zgłaszacie swoje pytania i uwagi.
- Wszelkiego rodzaju prace WIP prezentujecie w TYM WĄTKU
- Termin końca testów: 15/10/2006
- Od 16/10/2006 będziemy zbierać prace do jednego wątku (patrz niżej)
- Zgłaszający wysyła render + plik ze sceną
- Zakończenie i wyniki 28/10/2006
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZGŁASZANIE PRAC KONKURSOWYCH
- Prace zgłaszamy w TYM WĄTKU,
- Kompletne zgłoszenie powinno zawierać paczke (zip/rar) scena + textury (o ile zostały użyte), oraz wyliczony obrazek który umieszczamy w poście.
- Prace składamy do 22/10/2006 do godziny 22:00 po tym czasie zostanie zablokowany wątek.
- Finalne prace zostaną jeszcze raz przeliczone (osobiście to zrobie) z tym ze bez textur.
- Przypomnę: Zakończenie i wyniki 25/10/2006
- Maksymalna ilość zgłoszonych prac = 3
- W przypadku pytań prosze pisać w tym wątku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na zwycięzców czekają nagrody[/b]
nie mam pytan ani uwag tylko +informacje.... Przedewszystkim bardzo fajny pomysl.... Ze strony c4dpower mozemy zagwarantowac honorowe miejsce waszej pracy w naszym magazynie. Oraz jedno-dniowa przedpremiere magazynu. Nasi redaktorzy pracują nad nagrodami dla zwyciezcy oraz o odpowiednia adoracje
bardzo dobry pomysl. takie akcje podnosza range serwisu i forum, i motywuja do pracy:)
Nic dodac nic ujac:) brac sie do pracy i siedziec nocami nad oswietleniem:)
trzymam zawszystkich kciuki, bo mnostwo ludzi tutaj ma potencjal, a scena jest dobra zeby
pocwiczyc. Mnie sie ta lekcja z oswietlenie bardzo przyda:)
pozdrawiam
mnie też się ten pomysł podoba
ostatnio miałem twórczy dołek a dzięki temu się rozluznię i pogłówkuję
Pytania
Czy można usunąć "gi fake" ze sceny?
Czy można dodać plugin Sky(jest z wersją 9.5) do sceny?
Czy można używać Simbiont Volume Shader?
Czy jest ograniczenie na ilość świateł i manipulacji przy cieniach?
To nie ma wielkiego znaczenia na jakim poziomie operujesz
spróbuj może efekt cię zadowoli to wyślesz
Pobaw się ustawiniami światła i tyle - to może być dobra lekcja zarówno dla ciebie jak i dla wszystkich
nie wiem co sie dzieje, mam c4d 9.6 i jak próbuję renderować obrazek bez textur i bez oświetlenia czy wstawie kamerę czy nie, zmienię położenie kamery czey nie to renderuje mi sie cos takiego:
_________________ ...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
Wiek: 38 Dołączył: 01 Maj 2003 Posty: 733 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-29, 09:23
n U a r, no jaja sobie robisz
poczytaj manuala
a tak na poważnie to w viewporcie ustawiasz podpinasz widok do kamery a nastepnie ustawiasz use as render view
dałem dupy
ale dla wytłumaczenia podam co robiłem:
1. próbowałem wyrenderować, ale nie chciało mi sie czekac
2. usunołem cały 'folder' scene (nie wiedziałęm ze w srodku jest kamera)
3. wstawiłem swoją kamere i nie zwróciłem uwagi ze widok jest przełączony a nie przyszło mi to do głowy
_________________ ...żyjemy by walczyć,
walczymy by żyć...
www.nuar.prv.pl
obra jest juz 15. Borys moze powiesz o co biega z tym "challenge'm" i z tymi nagrodami, jest jeszcze troche czasu wiec mozna by cos jeszcze wrzucic, a ciezko trafic w konkretny projekt nie znajac dokladnego briefu. Czy biega o relistyczne oswietlenie, o jakis fx ?
Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum