|
CINEMA 4D - forum Forum dla użytkowników programu Maxon CINEMA 4D |
 |
Animacja - Dynamika - soft body - problem
foka - 2019-08-07, 20:26 Temat postu: Dynamika - soft body - problem Nie sądziłem, że utknę na tak wydawałoby się banalnej sprawie, a jednak. Chciałem z animować odbijającą się piłkę i gdy kliknę - play - piłka się deformuje, dlaczego? Dzięki za pomoc
Korzystam z tego tutka
https://www.youtube.com/watch?v=QKehPQyCYPE
ndru - 2019-08-19, 10:32
Ach, uroki dynamiki w C4d.
Ok, pierwsza rzecz to zmien type kuli ze standard na cos bardziej poligonalnego.
Dwa - jesli masz na obiekcie HN, to bedziesz mial bledy w dynamice. Sprobuj bez HN (Subdivision Surface, czy jak to sie teraz nazywa)
chrupek - 2019-09-03, 23:40
Witam,
Na początku polecam zapoznać się dogłębnie z Soft Body Dynamics. Z pomocą przyjdzie nam tutaj Chris Schmidt z teamu GreyScaleGorilla:
https://www.cineversity.c...d_chris_schmidt
https://greyscalegorilla.com/tutorials/the-4-most-important-parts-of-soft-bodies/
Przykład różnych konfiguracji:
https://greyscalegorilla.com/2011/05/softbody-settings-tests-for-cinema-4d/
Jeżeli będziesz robić animacje z dynamiką ciał miękkich - zastosowaną do obiektów ze skomplikowaną siatką, np. wykorzystujących HN, możesz użyć techniki z Mesh Deformerem (deformer siatki) dodatkowo posiłkując się mapą wierzchołków, jak np. tutaj:
https://vimeo.com/170643862
To malutki wybieg. Zamykasz obiekt high poly w nadrzędnym low poly i właściwy tag dynamiki przypinasz do tego low poly. Oddziałuje on poprzez deformer siatki na obiekt o większej topologii. Obliczenia kolizji są szybkie i HN Ci nie straszny. Inny, znany przykład z kaczuszką nieocenionego E.J. Hassenfratz twórcy serwisu eyedesyn.com:
https://www.youtube.com/watch?v=fibVrUBQhkA
Sam zastosowałem tą metodę przy kołach koparki tworzonej na potrzeby filmu dla dzieci:
Jak to wyszło, można zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=B_ekWPHfk7g
https://www.youtube.com/watch?v=Tkl3XJuxTwA
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Malec
|
|