CINEMA 4D - forum
Forum dla użytkowników programu Maxon CINEMA 4D

News'y / Linki / Ciekawostki ze świata CG - Cinema 4D R21

everyend - 2019-07-31, 08:32
Temat postu: Cinema 4D R21
Nowa Cinema zapowiedziana, i jak wrażenia? ;) Ja chyba utknę na R20 na długi czas i zaczynam powoli w wolnych chwilach uczyć się Blendera ;)
medwed - 2019-07-31, 10:21

Taaa.Przeglądam zapowiedzi.Kilka ciekawostek a UV tools ciągle do dupy.W nowym Substance Painter dodadzą miedzy innymi - UDIM,UV process: segmentation, unwrapping i packing.​
everyend - 2019-07-31, 12:41

Tak swoją drogą to mogliby zrobić indie wersje Cinemy. Nawet Autodest zapowiedział max indie (co prawda na razie z ograniczeniem regionów) za 250$ za rok. W ogóle większość softów ma tego typu licencje a Maxon nic...
zimna - 2019-07-31, 12:51

A mie sie wstępnie podoba.Głównie,że można połączyć dwa weight tagi,czego pragnąłem od dawna.I ten Force field wygląda na petardę.Nareszcie też wpadli na jakikolwiek gas renderer-mam nadzieję,że będzie się nadawał do użytku.Ale to do animacji wszystko,a UV-ki i modeling faktycznie od lat robię poza Cinemą,hard ops rules.
everyend - 2019-07-31, 13:20

Mi głównie UV transform tool i node system dla zewnętrznych silników, reszta do tego co robię nieprzydatna. Ale zostaję przy R20, więc obejdę się smakiem ;)
Tak właściwie jak się ktoś zajmuje głównie wizkami, to większość nowości co się pojawiają, to się nie przydają :/

zimna - 2019-07-31, 13:58

Ale jak się ktoś zajmuje motiondesignem,to jest dobrze i coraz lepiej,fields są naprawdę zajebistym narzędziem
everyend - 2019-07-31, 14:28

Wiem, wiem. Czuję, że głównie na polu motiondesignu się skupiają. No ale, jak ktoś zajmuje się czymś innym, to ma płacić bodaj 3 tys rocznie i w sumie nic nie dostaje. Tak mam w robocie z Adobe CC. Siedzę w druku, koszt licencji rocznie to bodaj 8 tys, a Adobe nic nie dodaje ciekawego, a co rok trzeba płacić...
arteKW - 2019-08-01, 10:06

Mi się zmiany bardzo podobają! W firmie planuje kolejne stanowiska, a dotychczas to był gigantyczny nowy koszt początkowy, gdzie nowy pracownik zaczyna na siebie zarabiać średnio dopiero po 3-5 miesiącach (gdy jest junior, bo musi się przeszkolić i wdrożyć, a senior ma większe wymagania finansowe). Dlatego z nadzieją liczyłem na zmianę finansowania na model subskrypcyjny, bo to dla małej firmy zatrudniającej kilku grafików 3D jest zbawienie. No i się doczekałem! :)

Zmiany usprawniające automatyczne wagowanie skina oszczędzą czas. Drobne poprawki w modelowaniu, jak np. poprawione rozszerzanie selekcji czy kopiowanie poly lub punktów to także wielka radość. Szybsze renderowanie na fizycznym poprzez odszumianie, to też wielki plus (Corona, której też używamy nie zawsze nadaje się do animacji - czasem problematyczne są bardziej skomplikowane shadery <kontrola ich pod animację> i "świetliki", które potrafią uprzykrzyć render animacji). Dodatkowo render wolumów w ProRenderze i niesamowite pola sił, które BARDZO uproszczą zapanowanie nad animacją.

Czekam na początek września i przechodzimy na subskrypcje. Model subsrypcyjny ma też tę zaletę, że nowe funkcje mają szansę pojawiać się szybciej. :)

Gdy trochę zmodernizujemy sprzęt i doposażymy się w lepsze karty grafiki, to pewnie spróbujemy też Red Shifta - taki pakiet też jest bardzo miły (liczę na z czasem integrację węzłowego edytora materiałów z RS).

Ja jestem z nowej wersji zadowolony.

medwed - 2019-09-03, 11:47

tylko pod Win10 ! Karwa !
everyend - 2019-10-08, 10:46

I jak ktoś siedzi na nowej R21? I jak wrażenia?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group