CINEMA 4D - forum
Forum dla użytkowników programu Maxon CINEMA 4D

Modelowanie - Jak sie pozbyć tego badziewia

medwed - 2017-05-20, 01:50
Temat postu: Jak sie pozbyć tego badziewia
Hej.Znacie jakiś patent jak pozbyć się tego zbrylenia jak po lewej ? Robi mi się tak niekiedy. Mogę użyć subdevide w sculpt,cie i ręcznie prasować Smooth,em (da się automatycznie całość ?) ale to za dużo pracy.


makak_ - 2017-05-20, 11:20

Pytanie dotyczy Blendera? Bo screen wygląda mi jak z niego.
medwed - 2017-05-20, 12:24

Nie,C4D ale szukając rozwiązania (Hm, nie wiem jak to nazwać po Ang. triangulate?) znalazłem to a szybciej mi było zamieścić niż zapodawać screeny ....Dodam że często tak się dzieje po otwarciu .OBJ w zBrushu

PRZYKŁAD


makak_ - 2017-05-20, 16:48

U mnie tak mam jak otwieram pliki z SketchUpa. Ale mi wystarczy optimize i odpowiedni Phong Angle. Z czymś bardziej opornym się nie spotkałem.
medwed - 2017-05-20, 17:09

No ten myk na pliki .skp znam
Mr J.W. - 2017-05-21, 20:15

Pokaż siatkę
medwed - 2017-05-22, 12:50

Siatki są ok. :) Szukam przyczyny.Tak jak pisałem występuje to niekiedy.Często w c4d jest ok jednak po eksporcie .obj do zBrusha juz nie (Możliwe że w zBrushu jest coś skopane) w c4d np. gdy użyję pluginu SuperVoxels albo VDBFusion już robi się kaszana.
ndru - 2017-05-22, 17:15

Zwykly brak tagu phong na obiekcie. Prawy klik Cinema 4d tags>phong.
medwed - 2017-05-22, 18:59

Ndru bez phonga nie robię nic ;)
Scaurus - 2017-05-23, 06:53

Ndru no cos ty? Medwed jest za starym wyjadaczem by nie znal taga "phong". Choc musze przyznac, ze faktycznie wyglada na jego brak.
Medwed sprobuj zaznaczyc wszystkie punkty siatki, prawy guzik myszki i "optimize".

medwed - 2017-05-23, 10:36

"optimize" robiłem. Ok. Olejmy To.Jak znajdę przyczyny to dam znać.Dzięki za Wasze trudy tego posta ;)
Mr J.W. - 2017-05-23, 15:49

Kliknij w phongu żeby był bez limitu. Jak nie zadziała to wejdź w tryb krawędzi, zaznacz wszystkie, kliknij prawym i wybierz coś w stylu wyczyść przecięcia phong albo clear phong.
medwed - 2017-05-23, 16:25

To dam tu przykład z problemem po zastosowaniu SUBDIVIDE. (r17,18)
ndru - 2017-05-23, 21:33

Sorry medwed nie przyjzalem sie kto pisze.
medwed - 2017-05-23, 21:58

:) Ubawiłeś mnie :) Pozdrawiam
Scaurus - 2017-05-24, 06:40

Hej medwed. Zwroc uwage jak wyglada siatka Twojej kuli. Masz dodatkowe podzielenie poligonow ( zaznaczone na zielono) pomiedzy wierzcholkami zaokraglenia. To podzielenie zmusza subdivide do wyprostowania powierzchni (czerwona linia). Dlatego powstaje takie kanciasty wzorek na kuli. Jak jest z objektami, ktore zamiesciles wczesniej to nie wiem.

Pozdrowienia

medwed - 2017-05-24, 11:16

No tak ale to klasyczna kulka z c4d. Czyli jak dam gęstszą siatkę to i tak tak będzie czyli to też wina subdivide. Nic tu raczej nie wymyślimy
Scaurus - 2017-05-29, 06:32

u mnie "klasyczna kula z c4d" wyglada inaczej. Nie mam dodatkowych poligonow pomiedzy wierzcholkami zaokraglenia (tych zielonych). Zwiekszenie ilosci poligonow kuli takze nie dodaje tych pomiedzy.
medwed - 2017-05-29, 12:17

Czy to możliwe że mam inną "klasyczną kulę" w cinemie ? ;)
Scaurus - 2017-05-30, 08:45

noch chyba raczej nie... dziwna sprawa. Moze masz "nie klasyczna" cineme :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group