CINEMA 4D - forum
Forum dla użytkowników programu Maxon CINEMA 4D

Bitwy forumowiczów - Bitwa X: Japonia

Burger - 2010-05-18, 15:35
Temat postu: Bitwa X: Japonia
Temat: Japonia
Termin: 30 lipca 2010
Opis:
W pracy przedstawiony musi być obiekt, nie architektura czy człowiek.
Przedmiot musi związany z Japonią.
Na najlepszą pracę będą głosować użytkownicy. Render wraz z siatką (lub screenem) wysyłacie do mnie na PW. W tytule wiadomości proszę wpisać "Bitwa X". Minimalne wymiary renderu to 1024x768px.
Można w tym temacie zadawać pytania.

Do renderu można tylko użyć silnik Cinemy!

DoubleP90 - 2010-05-18, 15:40

Burger napisał/a:
Render wraz z siatką (lub screenem) wysyłacie do mnie na PW

Rozumiem ze koncowy render.. a WIPy bedziemy tutaj dawac czy jak?

Burger - 2010-05-18, 15:45

No końcowy, co do WIPa, to może w ogóle nie dawać. Chcę zrobić tak, aby przy głosowaniu nie było wiadomo jaka praca należy do kogo ;)

Przykładowe prace:
http://b0r.deviantart.com/art/Katana-19611897
http://jeremyengleman.dev...-Sushi-82427377
http://jonx0r.deviantart....ossom-136857213
http://gx10.deviantart.com/art/Cherry-II-8729592

gonzo - 2010-05-18, 15:48

Dobrze pomyslane :-)
masin - 2010-05-18, 15:48

bardzo mi sie podoba to co mowisz Burger, bez wip-ow i na koniec glosowanie uzytkownikow.
Busiu - 2010-05-18, 15:52

Dokładnie :) Wtedy będzie obiektywna ocena :)
DoubleP90 - 2010-05-18, 15:53

Aaa rozumiem, ciekawie tak by bylo bo wtedy kazdy by glosowal za prace a nie na wlasciciela. ale mysle ze gdyby nic sie nie dzialo az do 30 lipca to by ta bitwa strasznie znudzila, proponuje dawanie wipow, mozna nawet zrobic ze do ciebie sie bedzie wysylalo wipy i bedziesz je postowal anonimowo. jedyny problem to ze strasznie ci to skrzyknke zasmieci i doda ci troche wiecej pracy

EDIT: z tego co rozumiem to mozna wymodelowac nawet wielka scene (jako tlo) ale oko musi byc skupione na jednym objekcie?

gonzo - 2010-05-18, 16:04

Ja mysle ze moze byc bez wipow, niech bedzie zaskoczenie i niespodziewanka
:-)

medwed - 2010-05-18, 16:12

:wink:









:D :mrgreen:

DoubleP90 - 2010-05-18, 16:12

No tez fajnie z niespodzianka by bylo :) ale nadal mysle ze do 30 lipca to wiekszosc pozapomina o bitwie lub sie znudzi, ja bym proponowal skrocic termin, bo pewno wiekszosc i tak wszystko pokonczy w pare tyg.

a tak pry okazji pare pytan,
1: mozna uzywac starszych modeli lub scen jako tlo?
2: render musi byc tylko w AR?
3: jesli ktos wymodeluje produkt np samsunga/mitsubishi czy jakis inny japonski produkt to bedzie zgodne z bitwa?
4: jezeli ktos wymodeluje postac manga (styl japonski a nie przedmiot) to bedzie zgodne z bitwa?

Pytania akurat mnei nie dotycza no ale moze komus sie odpowiedzi przydadza :)
burger odpowiedzi moze dopisz do pierwszego postu dla informacji

masin - 2010-05-18, 16:30

Japonia jest japonia nie wiem czego nie mozesz zroumiec skoro marka japonska wiec zgodny z tematem w tle mozesz tez zapakowac co ci sie podoba ale oceniany bedzie tylko ten model ktoy jest zwiazany z japonia
DoubleP90 - 2010-05-18, 16:37

masin napisał/a:
Japonia jest japonia nie wiem czego nie mozesz zroumiec skoro marka japonska wiec zgodny z tematem w tle mozesz tez zapakowac co ci sie podoba ale oceniany bedzie tylko ten model ktoy jest zwiazany z japonia

a wlasnie dobrze ze zapytalem. zobacz pierwszy post

gonzo - 2010-05-18, 17:24

Temat szeroki i gleboki jak wody otaczajace piekne japonskie wyspy.
:-)

Burger - 2010-05-18, 20:17

DoubleP90,
1 - tak
2 - tak
3 - tak
4 - nie

los - 2010-05-18, 20:56

Photoshopa mozna do tekstur ale czy mozna do obrobki?
Bo nie wiem czy mamy dawac czysty render czy mozna urozmaicic ?

Burger - 2010-05-18, 21:39

Można, ale wtedy trzeba dać jeszcze czysty render do wglądu
vasil_zajcev - 2010-05-18, 22:49

hmm.. jak termin - koniec lipca to nawet i ja bym dał rade ;> co prawda zdziwił mnie ten termin, bo wydawało mi się, że do końca czerwca będzie czas. W tej sytuacji czas będę miał :)
Dodam tylko, że fajnie by było, gdyby uczestnicy nie mogli głosować :]

r00ts- - 2010-05-18, 22:51

mi termin pasuje, w koncu wakacje beda :)
Artur - 2010-05-18, 23:05

Oo nareszcie jakaś bitwa, też pewnie wezmę udział.


Burger, ale Advanced Render można wykorzystać, nie?

I np do do kompozycji (po multi passie) można używać PS?

Burger - 2010-05-18, 23:21

Artek napisał/a:
Burger, ale Advanced Render można wykorzystać, nie?


Można

Cytat:
I np do do kompozycji (po multi passie) można używać PS?


Można, ale trzeba pokazać też render czysty, jak napisałem kilka postów wcześniej.

Reflect - 2010-05-18, 23:41
Temat postu: Re: Bitwa X: Japonia
Burger napisał/a:

W pracy przedstawiony musi być obiekt, nie architektura czy człowiek.
Przedmiot musi związany z Japonią.


Ja mam tylko takie pytanie - skad takie ograniczenie do obiektu? Dlaczego nie architektura? Takie widzimisie?

pozdrawiam

Burger - 2010-05-18, 23:57

Reflect napisał/a:
Ja mam tylko takie pytanie - skad takie ograniczenie do obiektu? Dlaczego nie architektura? Takie widzimisie?


By nie było rozbieżności w pracach.

Reflect - 2010-05-19, 00:01

Acha - czyli jednak wszyscy jada mise z owocami.... No co za bzdura - po to jest konkurs zeby kazdy zrobil to co potrafi - a jak bardzo chcesz byc obiektywny to wprowadz ograniczenie do ilosci poly lepiej.

pozdrawiam

masin - 2010-05-19, 00:04

miska z owocami nie koniecznie kojarzy sie z Japonia a poza tym mimo iz nie moze to byc postac czy architektura temat sie nie zamyka a wrecz trzeba sie wykazac mimo zakrojonego pola dzialania
vasil_zajcev - 2010-05-19, 00:10

Artek, AR to silnik c4d -.-

co do postaci - samuraj - nie, ale strój jego - tak?

r00ts- - 2010-05-19, 10:24

no ale juz samuraj w zbroi moze byc ;)
Artur - 2010-05-19, 11:18

Szkoda, że architektury nie można.... :( :( A ten obiekt to ma być w studiu? Czy można zrobić też otoczenie...?
Scaurus - 2010-05-19, 11:49

Uwazam, ze skoro nie wolno uzywac Vraya to nie powinno sie takze uzywac AR. Tego w koncu nie kazdy musi miec.
mati - 2010-05-19, 15:14

ok panowie, jest postanowione
cokolwiek związane z japonią( mam już wizje tego co chce zrobić ale nie podpowiem) :P

gonzo - 2010-05-19, 16:00

Ja juz zaczalem :-)
los - 2010-05-19, 16:07

no ale coz. Ja proponuje wlaczyc do bitwy Silniki wszelakie.
Mam wizje i juz nawet zaczalem. Raczej nie powiem co bo prace anonimowe.

Ja lubie vraya i chcialbym w nim zrobic prace. No ale jesli AR to moze Vray tez ?

Bo jesli samo ar to ja wymiekam. W ar nie mam zadnego obeznania. Jestem cienki, slaby i wszystko co mozliwe.

gonzo - 2010-05-19, 16:34

Problem z VR jest taki ze byle jak ustawione swiatlo przebija godzinami testowane rendery i ustawienia AR.
AR jest natywnym silnikiem cinemy i mysle ze jako takiego mozna go uzyc. VR to plugin. idac tym torem myslenia. Skoro VR jako plugin moze byc uzyty to czemu by nie przerenderowac w innym sofcie model wykonany w cinemie?

los - 2010-05-19, 16:42

no ok. Mamy 3 miechy to moze Ogarne troche ar.

Wiec powodzenia nad pracami i zycze owocnych prac :)

vasil_zajcev - 2010-05-19, 17:31

gonzo, ma racje, bo dla chcącego to może uprzeć się i pixara Renenman użyć :]
pingpong - 2010-05-19, 19:18

Temat zacny, nie będę dyskutować czy mi po drodze. Pomysł mam- gorzej z realizacją, obawiam się że skopię... :mrgreen: o ile czas pozwoli i ogarnianie na bieżąco, to wojska na bitwę wyślę, chyba że będą się uganiać za czyms innym :roll:
vasil_zajcev - 2010-05-19, 19:55

pingpong, kobieta w bitwie? co to się porobiło :P
Burger - 2010-05-19, 20:20

vasil_zajcev, a Ty co? Dyskryminujesz kobiety, nieładnie :P
wilsoner - 2010-05-20, 08:22

vasil_zajcev napisał/a:
pingpong, kobieta w bitwie? co to się porobiło :P


Ale o co chodzi? Przestań traktować kobiety jakby były upośledzone!

pingpong - 2010-05-20, 09:10

Kolega tak tylko ciągnie za warkocz :wink:
To trochę jak w tym żarcie:

vasil_zajcev - 2010-05-20, 13:57

pingpong, ale masz obrońców :P Po prostu z kolezanki się nabijam - ona wie czemu ;) więc wyluzować gatki chłopaki :D
hyde - 2010-05-22, 14:32

Zbrusha do sculptingu mozna uzyc ? czy raczej tylko cinemka ?
DoubleP90 - 2010-05-22, 15:01

hyde napisał/a:
Zbrusha do sculptingu mozna uzyc ? czy raczej tylko cinemka ?

mysle ze najlepiej by bylo samo cinema, wtedy kazdy bedzie mial takie same szanse :)

Artur - 2010-05-22, 16:16

DoubleP90 napisał/a:
hyde napisał/a:
Zbrusha do sculptingu mozna uzyc ? czy raczej tylko cinemka ?

mysle ze najlepiej by bylo samo cinema, wtedy kazdy bedzie mial takie same szanse :)



Masakra, ale ograniczenia.... Niedługo wymyślicie, że można tylko Cube'a używać... A poza tym to skąd pewność, że osoba używająca Zbrusha zrobi lepszą pracę niż ktoś kto użyje samej cinemy ?

Burger - 2010-05-22, 17:58

hyde napisał/a:
Zbrusha do sculptingu mozna uzyc ? czy raczej tylko cinemka ?


można

Artek, bez nerwów :P

hyde - 2010-05-22, 21:59

Ok;]
vasil_zajcev - 2010-05-22, 22:13

czemu w ogóle ograniczenia na soft? czemu ma dowieść turniej? Kto zna c4d ? czy może kto lepszym grafikiem jest? Bo to drugie pozwala użyć PS, Zbrusha i innych pomocy do osiągnięcia efektu. Nie mowie o silnikach renderujących, bo to troszkę jak by użyć gotowych modeli. Bo nie wiele trzeba namęczyć się mając efekt w Vrayu, a w PS nie każdy poprawi.

po drugie - w r11.5 są już opcje z PS, więc Ci co mają r10 już mają ograniczenia.

tex - 2010-05-23, 20:26

Ograniczenia na soft maja realne uzasadnienie i sa standardem w bitwach publikowanych na forach tematycznych. To nie ma niczego dowodzic tylko wyrownuje szanse. W boksie szanse wyrownuje waga, w innych dyscyplinach wiek lub uprawnienia (stopnie), a w grafice narzedzia, ktorych chce sie uzyc. Zawsze godze sie na takie ograniczenia, choc czesto przy ograniczeniach wylacznie do C4D boli mnie, ze nie moge uzyc jednoczesnie w Cinemie DOFa i Color Mappingu.
DoubleP90 - 2010-05-23, 23:18

Moze tylko ograniczenie do renderera?
przydalby sie sculpting do sushi na przyklad. a kto nie ma takich programow to po prostu wybierze cos nie organicznego

EDIT: zauwazylem ze nie pisze w pierwszym poscie ze mozna uzywac tylko c4d

4in11 - 2010-05-24, 08:29

Do końca lipca powinienem się wyrobić chociaż wiele mam zajęć :)
DoubleP90 - 2010-05-24, 17:02

Ja niedlugo pewno skoncze, wystarczajaco prosty jest moj projekt :) mam nadzieje ze bedzie rowniez przyjemny
tex - 2010-05-26, 11:47

Mam kilka pomyslow na Japonie, tylko nie wiem, na co sie zdecydowac. Oto pomysly:

- kurs jena,
- świst strzaly z japonskiego luku yumi,
- zapach targu rybnego z Kyoto
- ryk silnikow bombowca Enola Gay (tego, ktory zrzucil bombe na Hiroszime)
- niewidzialnego wojownika Ninja. (najlatwiejsze do realizacji)

A moze ma ktos jeszcze jakies inne pomysly :)

zimna - 2010-05-26, 13:16

piwo oraz napój energetyczny ,zupka
shogun - 2010-05-27, 10:24

kolejna bitwa, mnostwo chetnych, dziesiatki opisywanych pomyslow a potem prace skonczy moze 1 lub 2 osoby. szkoda, ze ta aktywnosc postowa niektorych forumowiczow nie przeklada sie na jakosc ich prac. mniej piszcie - wiecej robcie, forum na tym zyska.
wilsoner - 2010-05-27, 13:51

shogun napisał/a:
kolejna bitwa, mnostwo chetnych, dziesiatki opisywanych pomyslow a potem prace skonczy moze 1 lub 2 osoby. szkoda, ze ta aktywnosc postowa niektorych forumowiczow nie przeklada sie na jakosc ich prac. mniej piszcie - wiecej robcie, forum na tym zyska.


Uwielbiam właśnie te Twoje posty które pokazują obiektywny obraz forum:D 5+
Wysoko postawiona poprzeczka. Tak trzymać!

DoubleP90 - 2010-05-29, 14:31

ladnie wychodzi moj, ale mysle ze zrobie co innego bo to co wybralem to chyba przewyzsza mnie, albo zmienie albo zostane na tym i sobie go troche ulatwie
masin - 2010-05-29, 15:49

fajnie masz. a na jaki adres wysylac gotowe prace ?
DoubleP90 - 2010-05-29, 17:09

na PW burgera sie wysyla skonczone prace
Burger - 2010-07-30, 14:29

Ktoś jeszcze wysyła prace? Termin się kończy dzisiaj
mati - 2010-07-30, 19:30

nom ja teraz właśnie przesłałem :lol:
DoubleP90 - 2010-07-30, 23:35

kurde zapomnialem o terminie :/ niestety nie wyrobie sie w pol godziny :(
Artur - 2010-07-30, 23:53

DoubleP90 - ja tak samo, chociaż i tak nie miałem dobrego pomysłu na pracę...
DoubleP90 - 2010-07-31, 00:27

ja mialem pomysl wystarczajaco ciekawy, ale wykonanie bylo troche za trudne
mati - 2010-07-31, 09:14

ja robiłem to od początku bitwy, po troszku a wczoraj dopiero przesłałem

a ogłoszenie wyników to wyjdzie tak samo z siebie czy jest jakiś termin o którym nie wiem :D bo jutro wyjeżdżam do Gdańska na tydzień i musze sie obyć bez kompa :(

DoubleP90 - 2010-07-31, 09:54

ja to zrobilem prawie wszystko w pierwsze 2 dni, ale zostala mi najtrudniejsza czesc ktorej w koncu nie zrobilem, projekt to moze i tak skoncze bo nawet i nie glupi pomysl mysle
los - 2010-07-31, 23:02

Kurcze zaczalem prace ale nie skonczylem poniewaz bylem na wczasach [kolonia] :)
no nic :) poogladam inne prace :P

mati - 2010-07-31, 23:20

hej to ten kto zapomniał podać niech napisze bo jeszcze wyjdzie że ja tylko jestem :roll:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group