CINEMA 4D - forum
Forum dla użytkowników programu Maxon CINEMA 4D

Maxwell Render - Maxwell Render v1.1 TEST

wojt0000 - 2006-07-12, 12:00
Temat postu: Maxwell Render v1.1 TEST
Taki sobie teścik maxwela na gotowym modelu, dwie opcje z oświetleniem sky i jedna hdr. Wszystkie rendery czas 25 min.Pozdro!
r00ts - 2006-07-12, 15:05

o w pyte! Mowilem ci wojto ze robia nowa wersje :P Jak wroce to usmiechne sie do ciebie :P
wojt0000 - 2006-07-12, 17:12

hehehe pozdrówy!!!! A juz gdzies czytałem o v1.2 :)
Gazmen - 2006-07-12, 19:40

U mnie nawet się nie odpala tylko wywala: Wystąpił problem z aplikacją i wysyłaj albo nie wysyłaj raportu. Może to przez to że mam Durona 850 MHz i 256MB RAMU? :roll:
wojt0000 - 2006-07-12, 23:01

Dziwne, myśle że powinien normalnie odpalię, render na pewno by trwał dłuzej ale nic poza tym, a wersja v1.0 ci działa??
Scaurus - 2006-07-13, 06:43

256 MB RAMu ??? A Windows Ci odpala ? :)
W instrukcji Maxwella jest napisane, ze 2GB RAMu jest wysoce zalecane. Ale podejzewam, ze problem nieodpalania tkwi gdzies indziej. Pewnie sie jakies programy albo sterowniki gryza.

[ Dodano: Czw 13 Lip, 2006 ]
A tak przy okazji...czy ktos wie gdzie mozna znalesc jakiegos tutka do Maxwella?

wojt0000 - 2006-07-13, 20:58

http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=74

http://www.maxwellrender....1dbbaf774eb66c7

to są takie dwa miejsca które ja często odwiedzam i które jak dotychczas są dla mnie Ä˝ródłem wiadomości o maxwellu ale pewnie te linki dobrze ci są znane, pozdro!

Scaurus - 2006-07-14, 06:55

na max3d.pl nie szukalem. A to dobry adres. Dzieki wojt0000 !

Pozdrowienia

r00ts - 2006-07-14, 18:50

a sporo przyspieszyl?
wojt0000 - 2006-07-14, 20:46

wiesz co, musiałbym identyczną scene póścię na tym i na tym i ustawię tyle samo czasu i wtedy porównaę, bo jakoś drastycznie nie wyczówa sie różnicy.W miare szybko renderują sie sceny na otwartej przestrzeni np jak ten samochodzik, jak na 25 min to render nie jest zły, natomiast przy wnętrzach juz jest gorzej. Tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27851 jest pare wskazówek co do przyśpieszenia renderu, tak jak mówiłeś im scena lepiej doświetlona tym szybciej sie renderuje. Ale wtyczka do cinemy jest lepiej zrobiona, jest texture tag przy kazdym materiale maxwella gdzie wrzucasz materiał z cinemy i nie trzeba sie marwtic czy bedzie widział teksture czy nie i chyba jest jakis dodatkowy tag ale juz nie pamietam jaką mam funkcje i nie wiem bo moze juz nawet był w wersji 1.0, a no i mozna od razu zapisaę scene, nie trzeba włączaę renderu. To chyba tyle, a i pod linkiem jest naprawde fajny programik do pozbycia sie szumów, polecam!
Scaurus - 2006-07-17, 08:47

heja, wojt0000

nie mialbys ochoty stworzyc malej scenki? Cos calkiem prostego, szecian jako pomieszczenie, kula w srodku, kamera, swiatlo, material i zapisanie tego jako c4d i mxs.
jakos mam problemy ze swiatlami i materialami. Ciekaw jestem Twoich ustawien. Jesli mozesz to spakuj zipem a nie rarem bo tego tu w robocie nie mamy. Z gory dzieki za Twoja pomoc.

Pozdro

r00ts - 2006-07-17, 16:39

dobra jakie swiatlo? jakie chcesz materialy?
wojt0000 - 2006-07-17, 16:49

Trzymaj :)
r00ts - 2006-07-17, 16:54

jesli ma ktos pelna wersje albo demko to prosilbym o przeslanie materialow "basic vol, coated plastics vol. i, metal vol.i,
Scaurus - 2006-07-18, 07:32

Dzieki wojt0000 (co te zera oznaczaja? miales skorcz palcow? :) )

r00ts, znalazlem tylko metale (wersja demo) ale nie moge dolaczyc bo plik przekracza 512 kB. :(

wojt0000 - 2006-07-18, 10:56

hehehehhe :) nie poprostu nie mogłem sie zarejestrowac jako wojt i dołozyłem zera, na przyszłośę to piszcie wojt bez zer :) pozdro!!
r00ts - 2006-07-18, 23:42

http://img.photobucket.co...3r00tS/out1.jpg
wojt0000 - 2006-07-21, 16:57

Tak z nudów.SL około 12-13
Busiu - 2006-07-21, 18:38

wojt0000,
No to teraz mnie powaliłes... w całosci twoja zasługa? czy gotowa scena do wyrenderowania.. 1 myszka powala :|

wojt0000 - 2006-07-21, 19:40

hehe, no wiec myszke gdzies znalazłem dołożyłem tylko podkładke, a monitorek to pierwszy modeling w cinemie zrobiony juz jakis czas temu i jakos nie za bardzo mi to szło wiec go nie eksponowałem ;) pozdro!
r00ts - 2006-07-23, 07:54

http://www.maxwellrender....t=15924&start=0
wojt0000 - 2006-07-24, 17:11

Taki teścik clipmap na cinemowskim gerberku ;) SL12-14,około godzinki.
Witos - 2006-07-27, 00:40

WOJT a zrobisz dla prównania taki render w AR ?
Albo podeślij scenę do sobie pogmeram przy niej.

Scaurus - 2006-07-27, 06:43

Kurcze, mamy w robocie naprawdy niezly sprzet ale u mnie ta scena na pewno nie byla gotowa w ciagu godziny. Jak Ty to robisz, ze Ci tak szybko sie te sceny obliczaja ?
wojt0000 - 2006-07-27, 10:45

Hmmm, myśle że czas na twoim sprzęcie byłby podobny, tutaj link odnośnie przyśpieszenia renderu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27851
Co do scenki do gerberka zajmuje koło 5 mb, wiec moge podesłac na gadu z domu jesli bardzo ci zalezy.
Poniżej dalszy ciąg zabawy z maxwellem :) SL koło 15 i czas tym razem dłuższy cos koło 2h :) Model gdzieś wyszperałem ale był taki niezbyt wiec go troche podkręciłem nurbsami i juz chyba jakos wygląda.

Witos - 2006-07-27, 10:49

Tak bardzo mi nie zależy, ale było by fajnie. Ale pisałeś, że to "gerberek cinemowski" jeśli to scena z jakiegoś tutka to podeślij link albo nazwę tutka.
wojt0000 - 2006-07-27, 12:44

Przy instalacji cinemy (wersja 9.5)pojawia sie folder samples i w tym folderze są przykładowe scenki , jedną z nich właśnie jest gerbera.
Witos - 2006-07-27, 12:47

No nie za bardzo ... Jest katalog 'Scenes' ale w nim są tylko dwie sceny, z logo Maxon'a i Nissan'em.
Jeśli to nie kłopot to podeślij scenę, jako zip, z texturami.

wojt0000 - 2006-07-28, 16:46

Maxwellowskiej sagi ciąg dalszy :) jakieś takieś pierdoły :) Co do scenki to podaj meila to ci podeśle, pozdro!!!
r00ts - 2006-07-28, 18:59

No to niech ktos wyskoczy ze jest lepszy program do renderingu od maxwella :] (chodzi mi o fotorealizm)

a i moja osobista informacja... udalo mi sie nakrecic rodzicow na nowy sprzet :P Core 2 duo bedzie moje:D

wojt0000 - 2006-08-04, 17:00

Kiedyś gdzieś widziałem taką scenka zrobioną chyba w vray-u, taki prosty korytarzyk no i sobie pomyślałem ze można tez stestowaę maxwella i zobaczyę co pokaże :) SL 12 (odszumione lekko w neat image)
LINQSERVER - 2006-08-04, 17:30

jesze niech ktos mi przypomni z kąd tyle szumu tzn noise w tych renderach ??
r00ts - 2006-08-04, 17:53

taki silnik :)
troszke inaczej renderuje, nie linia po lini tylko punkty

hevellius - 2006-08-05, 06:28

ej, mam pytanie do lepszych (albo chociaż dobrych :wink: ) z maxwella, czy da się renderowaę po kawałku? Wydaje mi się, że kiedyś na coś takiego trafiłem, ale mogę się mylię, że można zapisaę stan renderu i wznowię go kiedy indziej
wojt0000 - 2006-08-05, 15:02

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22837

Czekam z niecierpliwością na tą opcje, byłby to duży plus. Tak samo net render jest jeszcze skopany, przynajmniej ja nie mogłem tego ruszyę a tym co sie udało to zazwyczaj nie mieli podglądu i takie tam historie. Tak więc musimy poczekaę na kolejną odłonę silniczka, jeśli dodadzą te opcje i jeszcze przyśpieszą czas renderu co dzieje sie z każdą wersją to myśle że maxwell będzie miał dużo więcej zwolenników, choę juz teraz dużo osób z powodzeniem korzysta z tego silnika :) Pozdrawiam!

Witos - 2006-08-08, 00:58

Wojt, a zrób jakąś wizkę przy oświetleniu w południe, wszystkie fotki masz przy zachodzącym słołcu. Wiem, że to daje fajny klimat ale chciałym obejrzeę fotkę przy "żarówie" z nieba.
Sam mógłbym sobie potestowaę tyle, że ściągając demówkę nie ściągnął mi się plik z licencją a za drugim razem link był już nie aktywny.

r00ts - 2006-08-09, 08:02

http://mxmgallery.maxwellrender.com/
gotowe do uzycia materialy dla maxwella wielu sie pewnie ucieszy:D

wojt0000 - 2006-08-17, 16:23

Taki stary projekcik, textury kuleją ale co tam :) dla porównania wrzucam inwentarke zrobioną w cinemie. Render w maxwellu jakies 2 h 30min.
Witos - 2006-08-17, 23:08

Ta joj ! Podwórko.jpg jest GIT ! BOMBA oświetlenie w górnych partiach 8) No i te odblaski od szyb na ścianach... fajowe mimo, że grochowate. Dół trochę za sterylny ale ogólnie GIT !
r00ts - 2006-08-17, 23:39

to jest wlasnie maxwell :P
Scaurus - 2006-08-18, 07:52

no nie wiem...dla mnie te podworko zrobione w cinemie jest tez czadowe i wcale nie musi sie "wstydzic" maxwellowego odpowiednika. Tylko perspektywa w dolnej czesci budynku jakos mi przeszkadza. Na obydwu renderingach.
wojt0000 - 2006-08-18, 09:05

No niestety kąt jest ostry bo inaczej nie dało rady, podwórko jest zamkniete z wszystkich stron i nie zmieścilbym sie z kamerą.
Tores - 2006-08-18, 09:30

wojt0000 napisał/a:
No niestety kąt jest ostry bo inaczej nie dało rady, podwórko jest zamkniete z wszystkich stron i nie zmieścilbym sie z kamerą.

Ale przecież to rendering wiec czemu nie miałbyś odjechaę kamerą dalej i zrobię małą ogniskową?
Jestem początkujący i nie znam wszystkich narzędzi w Cinemie ale w maxie była opcja camera correction która pozwalała korygowaę zbiegi. Wyglądało to tak, że cel kamery stał w miejscu a widokiem z kamery można było poruszaę w dół i górę dzięki czemu linie pionowe się prostowały.

wojt0000 - 2006-08-18, 12:06

Obczai ustawienia i poradÄ˝ gdzie pokręcię zeby było dobrze :) kamera jak widac ustawiona jest przy tylnej zabudowie, wiec jedyne co moge zrobic to dopasowac kąt co uczyniłem :)
Witos - 2006-08-18, 12:08

W jakiej rozdzielczości liczyło się 2:50 ? W tej co obrazek w poscie ?
wojt0000 - 2006-08-18, 13:03

Oryginał w 800x500, troche zredukowałem zeby wytrącię szum, mam demo i nie moge renderowaę powyżej 800x600, tak bym walnął pewnie jeszcze większy i te ziarno na poświatach z szyb pewno by sie zgubiło, pozdro!
Witos - 2006-08-18, 13:05

Hmm... to długo. Jednak Maxwell musi jeszcze sporo przyspieszyę.
r00ts - 2006-08-18, 13:30

pobaw sie focal lenght :)
wojt0000 - 2006-08-18, 13:40

No właśnie czy długo? Wszyscy uważają że tak, ale nikt nie pamięta o tym że maxwell zawsze renderuje scene na maximum swoich możliwości . Nie ma możliwości zmiany ustawieł żeby scena liczyła sie szybciej, nie ma zakładki GI settings jak w cinemie. I teraz np zakładając że liczmy jakis interior, ustawmy sobie w cinemie dokładnośę na 100%, ,głębokośę rozpraszania na np 10 , próbki na 1000 i rodzielczośę- min 1000, max 4000 i włączmy sobie render :) Ustawienia masakryczne ale myśle że porównując maxwella z innym silnikiem właśnie takie chyba powinniśmy założyę. Kiedyś widziałem temat na cgtalk-u, i gościu miał problem z wnętrzem ,musiał właśnie podkręcię ustawienia GI ,render trwał 52 godziny jak dobrze pamiętam a efekt przynajmniej mnie nie rzucił na kolana, jak będzie mi sie chciało to poszperam i podrzuce linka. Więc czy aby ten maxwell taki wolny?? :)
Witos - 2006-08-18, 13:46

wojt0000 napisał/a:
... Nie ma możliwości zmiany ustawieł żeby scena liczyła sie szybciej, nie ma zakładki GI settings jak w cinemie.

No i tu moim zdaniem jest problem. Trochę to za sztywne myślenie, żeby tylko dawaę max parametry. W kołcu ktoś może nie chcieę wszystkich "wodotrysków" a zależy mu na dobrym liczeniu GI i co wtedy ? kupa kasy wydana na renderer, który robi albo wszystko albo nic :(
Może i rzeczywiście Maxwell jest szybszy we wnętrzach ale za to do fotek zewn. nie zabardzo się opłaca.

r00ts - 2006-08-18, 14:32

@Witos
Maxwell z gory mial zalozenie ze bedzie renderowac "rzeczywiste zachowanie sie swiatla" i tak jest! Oblicza wszystkie zalamania swiatla, swiatlo nie traktuje tylko jako przestrzen barw RGB ale takze podczerwien itp, realne zachowanie swiatla jako fali i promieni. Poprostu maxwell powstal z zadaniem najrealistyczniejszego silnika, wiec kazda zmiana ustawien typu GI psula by realizm
cos co mi przyslal wojto kiedys
http://forums.cgsociety.o...ad.php?t=390280
wszystkie zdjecia w nocy byly zrobione jednym renderem z wykorzystaniem multilight, dzieki temu robisz jeden render a ujec mozesz miec praktycznie nieskonczonosc "All night images are derivates of a single MXI file that has been rendered with the
awesome multilight feature" :) i teraz jesli powiesz ze maxwell jest slaby i wolny to odpowiem "niepelnosprawni umyslowo, pelnosprawni w pracy " :P

Witos - 2006-08-18, 14:39

Jeśli to znaczy, że Maxwell raz oblicza całą scenę i potem tylko kwestia ujęę i leci błyskiem, to szacunek ! A da się przeliczyę tylko te lelememty sceny, które są widoczne a nie całą scenę, n.p. do jednego ujęcia ? bo jeśli nie to trochę mniejszy szacunek, ale zawsze ;)
wojt0000 - 2006-08-18, 14:48

Teraz mnie Roots zaskoczyłeś choę to ja ci dałem linka do tych wizek które mnie osobiście rozniosły po ścianach mojego pokoiku ;) Jak działa ten multilight??? Renderujesz raz scene i koniec? masz wszystkie ujęcia kamery jakie sobie ustawisz gotowe? Bo cos nie czaje?? Gdzie to sie uaktywnia taką opcje?? :)
r00ts - 2006-08-18, 14:55

masz ustawienia kamery typu ISO i FStop oraz ustawienia kazdego swiatla z osobna masz suwaczki i nimi manipulujesz(kazde swiatlo z osobna moze jasniej lub slabiej swiecic)
Witos - 2006-08-18, 15:00

Ale co z mutlilight i obliczniem sceny raz dla wszystkich ujęę?
r00ts - 2006-08-18, 15:01

jeslli kamera nie jest przeniesiona w inne miejsce to tak dla wszystkich ujec :)

[ Dodano: 2006-08-18, 15:05 ]
tak wyglada zakladka multilight
dzisiaj zostawie na noc kompa to zobaczycie wyniki tego:)

[ Dodano: 2006-08-18, 15:06 ]
kazdy suwak od 0 do 1000 :)

wojt0000 - 2006-08-18, 15:31

Czyli rozumiem ze kamera jest stała,nieruchoma a zmienia sie tylko oświetlenie,. A co to cube 4,3,9,10 ??? I jak to wogóle uruchomic?? Pogadamy na gg bo juz powoli sie tu mini chat robi ;)
W między czasie dorwałem biblioteke mebli firmy NOTI i sobie pstryknąłem takie dwie fotki ;) czas gdzies niecałe 2h kazda, SL 14 :) Materiały tak jak i sofy tak fotelika mają nakrapianą fakture zeby ktoś nie pomyślał ze to szum ;)

r00ts - 2006-08-18, 16:42

tak zgadza sie kamera jest nieruchoma ale mozna zmieniac ustawienia swiatla :) tzn intensywnosc, a i nie ma to wplywu na czas renderingu :) wiec za jednym renderem mozna zrobic cala scene od switu do zmierzchu. cout>>
cube'y z numerkami to sa emitery (dalem 4 szesciany dlatego taka nazwa ).

[ Dodano: 2006-08-19, 11:27 ]
http://img.photobucket.co...tS/frame_01.swf

prosze to taka szybka prosta animacja ze zmiana swiatla :)

[ Dodano: 2006-08-19, 11:28 ]
lipna rozdzialka i w ogole. Jesli ktos zna program dzieki ktoremu mozna zrobic filmik z zdjec to zrobie cos w lepszej jakosci i bede wdzieczny :)

[ Dodano: 2006-08-26, 14:56 ]
Cos dla witosa
Maxwell Render™ is a new render engine based on the physics of real light. Its algorithms and equations reproduce the behaviour of light in a completely accurate way.

All of the elements in Maxwell, such as light sets, physical materials and cameras, are entirely based on physically accurate models.

Maxwell Render™ can fully capture all light interactions between all elements in a scene no matter how complex they are.

Maxwell Render™ has been acclaimed as a landmark in the next-gen rendering technology, having produced the best photorealistic images to date.

Maxwell Render™ is the perfect solution for high-end rendering, especially in areas like architecture, industrial design, prototyping and 3D production.

wojt0000 - 2006-08-28, 15:00

Gdzies widziałem taką scenke kiedyś, i pomyślałem że może warto poęwiczyę materiał wody :)
Witos - 2006-08-28, 15:09

r00ts napisał/a:
Cos dla witosa ...

Dziękir00ts :)
To prawda, Maxwell robi najdokładniejsze technicznie rendery ale też liczy je pierułsko długo.
Ja jednak zostanę na razie przy AR i postaram się wycisnąę ile mi się uda ;)
Poza tym nie mam kasy na Maxwell'a no i nikt jeszcze mi się nie przyczepił do oświetlenia w wizkach. Niuanse w oświetleniu może ktoś wychwyci ale takich ludzi jest maluuutko. Liczy się i tak wrażenie ogólne wizki.

wojt0000 - 2007-01-26, 08:49

Tak dla odświeżenia wątku :) SL 13 czas 5h, materiały jak zwykle ustawione w 5 min więc nie są jakieś super, może kiedyś poprawie gdy nastaną czasy szybszych maszyn :)






Nie wiedzieć czemu, nie można załadować załącznika na forum :/

Radziq - 2007-01-26, 09:50

Cytat:
Nie wiedzieć czemu, nie można załadować załącznika na forum :/


Moze forumowy transfer masz wyczerpany :)

A testy fajne... 1szy fajniejszy :wink:

krzychuc4d - 2007-01-26, 13:19

wojt0000, no nareszcie coś nowego :)
mi przypadło do gustu oswietlenie z drugiej wersji
modele / textury i materiały wszystko z wlasnej reki ?

bardzo jestem ciekaw jak wizualizacja prezentowała by się za dnia ;)

--
krzychu

wojt0000 - 2007-01-26, 15:40

Forumowy transfer ?? O co cho :)
Na życzenie dzienny render, no i jeszcze jedna sztuka :) render 3h SL 12
Pozdrawiam!





A no i materiały wszystkie moje, dlatego taka kiepścizna ;) Kanapa+fotele+stolik-NOTI

krzychuc4d - 2007-01-26, 16:02

wojt0000, thx :) bardzo dobrze wyszlo
hej a na jakim sprzecie to renderowales ? i jaka wersja maxwella ?

--
krzychu

wojt0000 - 2007-01-26, 18:55

Sprzęt to athlon 3000+, 1gb ramu :)
rayman - 2007-01-26, 19:06

Radziq napisał/a:
Moze forumowy transfer masz wyczerpany
raczej limit, nie transfer. a wygląda to tak:
Kod:
Łączny rozmiar wszystkich załączników: 214,59 MB
Quota dyskowa: 300 MB

:wink:

krzychuc4d - 2007-01-26, 19:12

no to mnie zastrzeliles :) ja zwykle renderuje do 2500pix i liczy sie po min 15h :D

w jakiej rozdzialce to renderowales ?
tej co zalaczniki 800x480 ? czy wyzsza i skalowanie w dol + filtr szumu?

hej wojt0000, czyżbyś znalazł jakieś nowe tricki na szybszy rendering :)
jak tak ... to ja tez tak chce :P szepnij cosik na temat oswietlenia
ile emiterow i jakie parametry , bede wdzieczny thx

--
krzychu

wojt0000 - 2007-01-26, 19:28

hmmm, prace renderowane są w tej rozdzielczości co widać czyli 800x480, prócz tej dziennej ta była renderowana chyba w 2000x1500 i była tez renderowana koło 15h :)
Generalnie im więcej światła w scenie tym szybszy czas odszumiania renderu, ale to już chyba wiadoma sprawa jeśli chodzi o maxwella. No i im mniejsza rozdzielczość tym również czas renderu mniejszy, oczywiste :) . Co do emiterów w scenie to ustawienia raczej standardowe (moc ustawiona na powiedzmy 200 już nie pamiętam) + włączony multilight i późniejsza regulacja intensywności, a liczba tak jak widać na renderze czyli 14 + jedna lampa ustawiona za kamerą. Rendery odszumione standardowo neat image + dodane lekkie wyostrzenie w corelu na 5% to chyba tyle :)
Pytanie do Raymana, ta wartość mam rozumieć tyczy sie wszystkich załączników na forum ?
Czyli raczej nikt nie może dodać załącznika :/

rayman - 2007-01-26, 19:56

wojt0000 napisał/a:
Czyli raczej nikt nie może dodać załącznika
1. tak, to jest dla nas wszystkich
2. jak nie można? właśnie pokazuję, że jest jeszcze ~85MB, na obrazki wystarczy. szczerze to nie wiem, co wy macie z tymi załącznikami, ja tam problemów nie mam :roll: (wiem, to brzmi jak SOA :P )

Witos - 2007-01-29, 23:15

krzychuc4d napisał/a:
no to mnie zastrzeliles :) ja zwykle renderuje do 2500pix

Co do rozdziałki to zwykle prace robię w 1600x1200 albo cosik koło tego, co daje GIT wydruk na A4 na plujce. Potem "rozdmuchuję" to do 24cm albo i więcej, w 300dpi, czyli o ok. 150-200% i nadal wygląda super.
Konkludując, nie ma co przesadzać z rozdziałką no chyba, że to jakiś banner na siatce wieszany na budynku. Ale i w tym przypadku kto wie ? ;)

dege99 - 2007-02-02, 14:47

rowniez chcialem sie pobawic maxwellem ale neistety wywala mi ciagle blad Couldn't write MXS file :/ ktos sie spotkal z czyms podobnym ?

+ bonus MAXWELL_ROOT not found [ trzeba instalwoac w domyslnym katalogu tzn na c:.... ?]

wojt0000 - 2007-02-02, 15:14

Cytat:
bonus MAXWELL_ROOT not found


oznacza że nie masz zainstalowanego maxwella albo inna możliwość że plugin jest nie do tego maxwella którego masz zainstalowanego, najlepiej ściągnąć demo 1.1 +ostatnią wersje pluginu ze stronki, wtedy musi działać :)

Witos - 2007-02-02, 15:20

Musi to na Rusi :D Mam najnowszego Maxwell'a tyle, że chłopcy zapomnieli dodać plik .dat z kodami bez, którego nie uruchomię progsa, a nigdzie nie mogę znaleźć nic o tym pliku albo numerach :(
dege99 - 2007-02-02, 16:45

hmm demko zassane z ich stronki po rejestracji .. plugin [ zgrany do katalogu z pluginami w cinemie /maxwell ] z tego co widze do cienmy 10 wiec wszystko powinno grac [ zwlaszcza ze w cinemie "widzi" maxwella.

no nic bede walczyl ale poczatki sa niezbyt zachecajace ;]

[update]
reinstalka maxona pomogla :]

tylko poneiwaz jestem idiota ;p utknalem na [ po ustawieniach ] Write MXS klik i mam Please enter a filename for saving . :D szukam gdzie to mam wpisac szukam i .. nic O_o

wojt0000 - 2007-02-02, 18:53

:)

dege99 - 2007-02-02, 20:17

thx ... czyli dobrze wpisywalem .. hmm niby dziala ;] czasami :P
wojt0000 - 2007-02-14, 12:53

Szybki model,szybki render :) scena inspirowana Pershing Square w Los Angeles :)


bootz - 2007-02-14, 17:21

ile sie liczy bez drzewa? :D
wojt0000 - 2007-02-14, 19:15

Nie pamiętam ile bez drzewa bo nie liczyłem bez ale z drzewem króciutko jak na maxwella, może z 30-40 min max=> SL koło 12, to w zupełności wystarczająco jak na zewnętrzny render :)
Ogólnie maxwell jeśli chodzi o exteriory jest bardzo ok, liczy w miare szybko i bezboleśnie ;) mi brakuje jedynie mapowania frontal i może displacment-u kiedy bump nie wystarcza, poza tym nie ma większych obaw że render będzie trwał wiecznie jak to jest w przypadku wnętrz :)

r00ts - 2007-02-15, 11:11

hmmm wojto a nie mozna zastapic displacementu normal mapami ? a co do frontala to jest :P sam pokazywales:P troszke roboty jest ale da rade. Moze w nowej wersji bedzie :)
wojt0000 - 2007-02-15, 13:14

No normal mapy to jest jakieś wyjście, natomiast frontal niby jest ale go nie ma :) chyba że rozwiążesz problem:
http://forum.c4d-pl.org/viewtopic.php?t=1761

dege99 - 2007-02-15, 19:43

lekki OT

jezeli ktos ma klopot z zapisaniem mxs [nawet po wpisaniu nazwy w plugins===> Maxwell ===> Maxwell default options] wystarczy zeby do sceny dodal Settings Object i "w scenie" najpierw kliknal na Write MXS a pozniej dopiero plugins ===> maxwell ===> Write MXS.

to chyba jakis bug ale u mnie bez tego za cholere nie zapisze.

maly blad sie wkradl juz poprawilem :]

wojt0000 - 2007-02-15, 22:20

Czasami wystarczy zmienić katalog w którym ma być zapisana scena, nie wiem czemu tak jest ale tak jest :)

p.s. może ktoś coś powie na temat pershing square :)

Witos - 2007-02-15, 22:23

Mówisz, masz :)

http://www.laparks.org/pershingsquare/pershing.htm

wojt0000 - 2007-02-15, 23:21

hehe miałem na myśli render ;) pozdrawiam!
r00ts - 2007-02-15, 23:35

czasem chodzi o ochorne zapisu danych, dlatego lepiej zapisywac na innej partycji niz winda stoi :)
dege99 - 2007-02-16, 00:58

wojt0000 napisał/a:
p.s. może ktoś coś powie na temat pershing square :)


Beton ladnie wyszedl :p
w stosunku do wnetrz [ i innych twoich testowych renderow w maxwellu ] nie robi na mnie zbytniego wrazenia.

Radziq - 2007-02-16, 17:35

No brawo Wojto. Az sie milo na to patrzy :P
wojt0000 - 2007-02-23, 15:59


bootz - 2007-02-23, 17:00

lekkie ziarno - ISO 1600? :mrgreen:

fajny klimacik

wojt0000 - 2007-02-23, 19:08

Hybryda tematu :) http://www.forum.c4d-pl.org/viewtopic.php?t=1439
Nie patrzcie na otoczenia bo ... go nie ma :)


Wrzucę jeszcze wersję nocną, ale to najszybciej w poniedziałek :)
A iso tu nie gra roli :) raczej sprzęcior którym się robi fotke ;)

bootz - 2007-02-23, 20:04

to co mozna oceniac? :mrgreen:
wojt0000 - 2007-02-23, 20:36

Może architekturę? A może render? Oceniaj co chcesz byle konstruktywnie :P
rayman - 2007-02-23, 20:53

wojt0000 napisał/a:
Może architekturę? A może render?
albo znak wodny na obrazku :P

a render ładny, bez wypasów, ale ładny
a architektura - im więcej widziałem tego typu budynków (w realu czy wizkach) to stwierdzam, że każdy taki budynek wygląda tak samo, mimo że stosuje się różne materiały w różnych proporcjach i miejscach, to i tak ten styl jest jakoś tak oklepany, że wydaje się nie pokazywać nic nowego. ale to nie ważne, domek i tak jest wówczas na swój sposób oryginalny, a jeśli jednocześnie jego wnętrze jest urządzone z sensem, nikomu nic nie wadzi, a przestrzeń daje się wykorzystać w pełni to nic tylko mieszkać w takim domciu :)

wojt0000 - 2007-02-23, 21:23

Thx za komentarz :)
Render trzeba byłoby dopracować, wymodelować otoczenie no i przede wszystkim przetrzymać jeszcze trochę i wyeliminować ziarno, na razie traktuje to jako test tak jak w temacie :)
Co do architektury to jak to mówi mój szef "taki trynd" :) z mocnym akcentem na y :)
Pozdrawiam!

Sssak - 2007-02-23, 22:14

Cytat:
ten styl jest jakoś tak oklepany, że wydaje się nie pokazywać nic nowego
A domek z daszkiem 2/4 spadowym najlepiej w czerwonej dachówce to coś nowego? Mimo wszystko to modernizm jest chyba jednak nieco bardziej odkrywczy... a że ma już z 80 lat...to się zdążył oklepać. Mimo wszystko jednak sądzę że oklepał to się jego gazetowy wizerunek, bo prawdziwych dobrych realizacji w tym stylu nie ma zbyt wiele. (no chyba że ktoś z Gdyni :mrgreen: )
Cytat:
Co do architektury to jak to mówi mój szef "taki trynd"
To pewnie jakiś bamber (co by to nie znaczyło.... :wink: ) co to mówi teeeej i je pyry z gzikiem (gziką?) Jednym słowem wielkopolanin. Muszę powiedzieć że byłem niedawno w Poznaniu kilka razy i wiele rzeczy mi tam zaimponowało... No ale my nie o tym.
Jak zrobiłeś tło, tzn sądzę że trawka jest z mapowaniem frontal, ale drzewka jak z nią połączyłeś? w 2D?
Troszkę nienaturalnie wyszło połączenie trawy z cokołem - te źdźbła trawy są jakby trochę z innej bajki...

rayman - 2007-02-23, 23:08

Sssak napisał/a:
A domek z daszkiem 2/4 spadowym najlepiej w czerwonej dachówce to coś nowego?
hmm no fakt :mrgreen:

Sssak napisał/a:
byłem niedawno w Poznaniu kilka razy i wiele rzeczy mi tam zaimponowało
to się wszystko zgadza, bo akurat jestem rodzony Poznaniak. znaczy się pyra poznańska 8)
wojt0000 - 2007-02-24, 10:45

Sssak tak na prawdę wszystko jest wtórne, czy to jest domek z daszkiem czterospadowym, czy z płaskim daszkiem, czy wieżowiec, cokolwiek, wszystko już kiedyś było. Ważne jest to żeby było dobrze zaprojektowane, funkcjonalne i jednocześnie wpływało pozytywnie na otoczenie :)
Co do renderu to trawa akurat nie jest frontal bo maxwell nie ma takiej opcji, a drzewa to tekstura z kanałem alpha rozłożona na walcu i rozmyta w 2d na styku z trawą :)

Sssak - 2007-02-24, 11:57

Cytat:
tak na prawdę wszystko jest wtórne
łodważne słowa :!: Sztuka moim zdaniem polega na tym by wtórne części (innych nie ma architektura zjada własny ogon i kropka) stworzyły oryginalną całość.
Cytat:
Ważne jest to żeby było dobrze zaprojektowane, funkcjonalne i jednocześnie wpływało pozytywnie na otoczenie
właśnie architektura bez kontekstu jest jak odpowiedź bez pytania, więc ciężko ją ocenić bez kontekstu.
A co do trawy to nigdy bym nie przypuszczał nonono fajnie wyszło :D

wojt0000 - 2007-02-24, 13:15

hehehe czy łodważne to nie wiem ;) tak jest z wszystkim, no prawie z wszystkim bo w elektronice czy farmacji nie ma mowy o wtórności. Natomiast tak jak mówisz, cały czas powstają nowe budynki, tak samo powstaje muzyka, film etc. tyle że wszystko tworzone jest w oparciu o to co było, i zrobić coś nowego z czegoś istniejącego, odkrytego, co najgorsze powtarzanego rzeczywiście jest sztuką :) Tutaj myślę że jeśli chodzi o domki jednorodzinne jest to taki obszar gdzie mimo wtórności można jeszcze coś zaprojektować, bo jeśli chodzi o mieszkaniówke, przemysłówke, biurowce itd to tu architekt zazwyczaj staję się analitykiem, liczy się to aby uzyskać jak najwięcej powierzchni przy jak najmniejszym nakładzie kosztów, i gdy dołożymy do tego często chore warunki zabudowy to co najwyżej możemy sobie "poszaleć" na elewacji i to też nie zawsze :) Więc kochajmy swoje domy!!! (spalmy projekty typowe! ;) )
Co do trawy to sam się miło zaskoczyłem :)

bootz - 2007-02-26, 11:47

ile chcesz wyciagnac z tego renderu wojt bo nie wiem czy sie rozpisywac? :mrgreen:
wojt0000 - 2007-02-26, 12:34

tz??? a rozpisuj się ile możesz, po to jest forum :) co do renderu to jest to jak narazie test maxwella, więc uważam go za zakończony w tym przypadku :)
bootz - 2007-02-26, 12:42

łeee myslalem ze pociagniesz temat i bedzie co pokazac a tu takie sobie tylko liczenie :D
wojt0000 - 2007-02-26, 19:55

No nie takie sobie, każde doświadczenie wzmacnia :) A projekt jak na razie jest zamrożony, są ważniejsze rzeczy. Jednak i na niego przyjdzie czas :)
bootz - 2007-02-26, 20:25

i tak ci napisze

balustrada przy wejsci zeby nie spasc do garazu
obrobka blacharska stropodachu i daszkow
parapety
tekstura drewna za duza - i sosna sie nie nadaje na elewacje bo ci sie smigla zrobia
styk okna z nawisem bialym - za bardzo sie "wącha" i ciezko wykonac
rynny (choc moga byc w budynku skitrane)
chodniczek do wejscia
drzwi by sie przydaly
dzwonek do drzwi?(detal)
daszek na wejsciem - no chyba ze ta wneka jest gleboka i drzwi sa wewnatrz
obrobka cokolu budynku bo woda z drewna ci cieknie na beton a co gorsza moze cieknac
pod drewno

co do renderu to fajny - tylko bym poprawil ziarno na tynku i troche jasniej chyba zrobil ala riviera francuska a nie pochmurny dzien w łomży

pozdr :D

wojt0000 - 2007-02-26, 21:11

Thx za rady jednak na etapie koncepcji żeby wnikać w takie detale to chyba za wcześnie, raczej przy wykonawczym :)
Więc balustrada rzeczywiście by się przydała-cenna uwaga :) Co do obróbki to wiadomo że tam gdzie wymagana musi być złożona, szczególnie pod drewno i wyciągnięta na beton, jednak jak wspominałem to jeszcze nie ta skala projektu :) Natomiast co do skali tekstury drewna to na moje oko dechy są ok :) Jeśli chodzi o chodniczek to wspominałem na wstępie że otoczenia (zagospodarowania terenu) brak :) Natomiast drzwi wejściowe ukryte są we wnęce (dzwonek też by sie tam znalazł) więc daszek nie potrzebny :)
Pozdrawiam!

bootz - 2007-02-27, 01:37

dlatego pytalem ile chcesz wyciagnac z tego renderu - a takie duperele na ktore nie ma czasu nigdy bardzo duzo daja nie musza byc wywijki wystarcza zwykle bozy ktore cien ci beda rzucac i takie smaczki duzo daja - no to ja cierpliwie czekam na wykonawczy :mrgreen:
dege99 - 2007-02-27, 02:43

render ladny, swiatlo na plus .. ja sie wlasnie mecze [ testuje] z dobrym oswietleniem wnetrza, niby nie jest zle ale to jeszcze nie to.

domek hmm na czasie [ mnie sie takie podobaja] ale niestety za nic nie moge zrozumiec sensu wprowadzenia drewna [ chyba ze tam siedzi straznik ;p ] , gdyby ta czesc budynku wychodzila na przod, byla osobnym pomieszczeniem itd to ok ale w takim przypadku niezbyt mi sie to "podoba".

wracajac do swiatel we wnetrzu: uzywacie tylko dostepnych juz w maxwellu oswietlen czy moze obiekt + emiter ? [ z tego co czytalem lepiej jest uzywac swiatel z maxwella a nie nadawac obiektom wlasciwosci emitera ]

wojt0000 - 2007-03-02, 16:01

Jeszcze wracając do stołu to takie cosik :) SL 13 czas 2h


Sssak - 2007-03-03, 00:42

O rrrany, Wojt, ale z Ciebie jurny buchaj, kiedy Ty płodzisz te wszystkie pracki, czy Ty wogóle śpisz.... :?: :mrgreen: Twój komputer, ten to ma dopiero przechlapane...
wojt0000 - 2007-03-03, 18:42

Hehhe śpię śpię o nic sie nie martw :) no ale mój komputer rzeczywiście się nie nudzi :) wiesz jak to jest, dzień bez rendera dniem straconym ;)

[ Dodano: 2007-04-25, 15:06 ]
Zabawa z ivy generator. Render 1h, SL 10 prawie 1 500 000 poly.


r00ts - 2007-05-30, 09:40



dorzuce cos od siebie
@Wojt jakiego programiku uzywasz do tych latorosli?:P

Sssak - 2007-05-30, 17:46

http://graphics.uni-konst.../ivy_generator/
r00ts - 2007-05-30, 23:27

wiem wiem rano bylo niedoczytalem postu wojta... kobiety:/
Sssak - 2007-05-31, 00:44

:oops:
JakubMarchwiany - 2007-06-11, 16:26

to moze czyms was zgasze jesli jeszcze nie widzieliscie... Maxwell 1.5 :) http://www.maxwellrender....pic.php?t=23276
Witos - 2007-06-11, 16:35

To może rzuć to na nasze forum, tam trzeba się rejestrować.
JakubMarchwiany - 2007-06-11, 17:08

kopsnij maila bo jest tego kolo trzydziestu obrazkow i troche zajmuja. Ale ja sie zalogowalem i warto... albo ze dwa wrzuce zaraz

[ Dodano: 2007-06-11, 17:10 ]
:D noo niech beda trzy

Witos - 2007-06-11, 20:23

No ładne, ładne. Ciekawe ile się liczyły ?
Przepraszam jeśli zbiję czyjś zachwyt ale co w nich takiego czego nie można zrobić w innym silniku ?
Fotki rzeczywiście super jednak trochę wprawy i nawet w YAFRAY'u dało by radę to zrobić.

Scaurus - 2007-06-12, 06:24

Zgadzam sie z Witosem. Szczegolnie w ostatnim renderingu jest jeszcze pare miejsc, ktore moznaby dopracowac. (obraz na scianie jakis taki wklejony i sztuczny, tlo za oknem ponure pomimo slonecznego poranka/wieczoru, lampa w rogu jakas taka tez nieciekawa...)
JakubMarchwiany - 2007-06-12, 09:10

taaak, jasne, ze taki efekt mozna uzyskac w prawie kazdym rendererze... problem w tym, ze trzeba umiec... No ale my sobie gadamy, ze cos tam w rogu pokoju swieci troszke za mocno albo za slabo, a ci kolesie maja to gdzies i wypycaja kolejne wizki
Witos - 2007-06-12, 10:27

To fakt, ogólne wrażenie jest ważne i dlatego miło popatrzeć.
Jednak w dobie braku czasu na wszystko ;) na razie zostanę przy standardzie i poczekam na VRAY'a.

JakubMarchwiany - 2007-06-12, 10:37

heh ja tez czekalem na vraya i przerzucilem sie na MAXa chwilowo bo sie nie doczekalem vraya do Cinemki. Ale swiatlo i tak jesst lepszse w Maxwellu. Szkoda tylklo ze maxwell nie trawi wiekszych scen.... No i jest cholernie powolny w porownaniu z vrayem czy finalrenderem. Trzeba sie co chwile przerzucac na cos innego
Witos - 2007-06-12, 10:55

Eee tam, daj sobie spokój z max'em. VRAY już tuż za rogiem, warto poczekać, no chyba, że bezwzględnie musisz to trudno.
JakubMarchwiany - 2007-06-12, 11:17

praca... A zreszta nie zaszkodzi mi pogrzebac w konkurencji:D. Problem z VRAYEM pod Cinemke jest taki ze wychodzi juz chyba ze dwa lata i wylezc nie moze
Witos - 2007-06-12, 11:21

Coś ty ! dopiero ok. pół roku go robią :)
JakubMarchwiany - 2007-06-12, 11:24

hmm to mam nieswiezee inf
Scaurus - 2007-06-12, 13:55

No, vray mial wyjsc juz chyba 3-4 miesiace temu. Strona internetowa nie byla aktualizowana juz od zeszlego grudnia. To czekanie mnie meczy.
Jutro mam rozmowe z szefem w sprawie zakupu finalrendera. Mam nadzieje, ze to nie bedzie bledem...

Witos - 2007-06-12, 14:18

Przeczytaj ten wątek, trochę pomoże na nerwy ;)
http://forums.cgsociety.o...5&page=85&pp=15

JakubMarchwiany - 2007-06-12, 14:45

hmm... No to czekamy..... wciaz...
wojt0000 - 2007-06-12, 19:04

Scaurus finalrender ??? Ja bym się poważnie zastanowił ;) Vray wyjdzie i to jest raczej pewne. Skoro ekipa pokazuje już screeny z ustawień pod cinemą to raczej w corelu tych screenów specjalnie nie montują ;) Z tego co ostatnio czytałem to wersja pod winde juz jest skończona w 99%, problem w tym że musi wyjść równocześnie wersja pod maca i to na nią trzeba teraz czekać.
Co do maxwella i innych silników to ile userów tyle zdań na ten temat. Ale Witos z YAFRAY-em bym go tu nie porównywał :)

Witos - 2007-06-12, 19:19

Spoko, trzeba trochę przedobrzyć, żeby podkreślić wypowiedź ;)

[ Dodano: 2007-06-12, 19:22 ]
POza tym ja bym jednak porównywał. Poczytaj/pooglądaj sobie na forum testy YAF(A)RAY'a, nowego silnika. Podejrzewam, że jak już będzie gotowy to VRAY będzie się musiał nieźle rozwinąć ;)

makak_ - 2007-06-12, 20:08

Im więcej tym lepiej, miło jak się ma wybór. Choć przyznam, że ja, pewnie jak większość, czekam na Vray'a :wink:
Scaurus - 2007-06-13, 06:42

W sumie to mam troche mieszane uczucia co do FR. Zagladajac co jakis czas na www.3dmax.de i www.vismasters.com widze jakich czadowe wizki mozna stworzyc uzywajac vraya. Pewnie jestem tylko zbyt niecierpliwy. Gostek pisal na www.vrayforc4d.com , ze wersja dla c4d bedzie prawdopodobnie gotowa w lutym. Ok, zastrzega, ze moze byc opoznienie, ale to juz polowa czerwca mija.... :(
Miejmy nadzieje, ze nie bedziemy musieli czekac zbyt dlugo.
wojt0000 sadzisz, ze naprawde czekamy teraz na ukonczenie wersji na mac'a?

wojt0000 - 2007-06-13, 09:37

Hmmm czy sądze :) Tak mi sie wydaje, tz wersja pod winde jest chyba bardziej do przodu a ze mają wyjść jednocześnie no to taki wniosek.
Witos - 2007-06-13, 10:31

wojt0000 napisał/a:
... tz wersja pod winde jest chyba bardziej do przodu...

No właśnie chyba :)
Cała sprawa z VRAY'em jest na zasadzie przypuszczeń. Koleś na forum pisze wyraźnie "będzie gotowe jak będzie gotowe" dlatego nie chce podać żadnego terminu. Ludziska są tak rozgorączkowane, że psy by na nich powywieszali jakby się opóźnili. Programowanie to nie kopanie rowów a i przy kopaniu różne rzeczy mogą się zdarzyć ;)
Chociaż cały ten wątek na CG tylko rozpala apetyt a nie uśmierza cierpienia oczekiwania :)
Kolo wylicza coraz to nowe rzeczy, że na jego octo-mac'u 'interactive preview' to niemal czas rzeczywisty... Każdy by chciał wypróbować, przydała by się wersia demo/beta. Ale oni chcą wyczekać.
Pamiętajcie jeszcze o tym, że kolesie piszą bez dofinansowania, więc im szybciej skończą tym szybciej cosik zarobią, więc im też zależy na pośpiechu.
Cierpliwości, róbta swoje a w końcu nadejdzie ta wyśniona wiadomość :D

Scaurus - 2007-06-13, 10:51

no ja nie wiem czy naprawde im tak zalezy na pospiechu. Z tego co wyczytalem to zalezy im glownie na tym by wypuscic cos co bedzie stabilne i dzialalo 100%-owo.
Goscie, ktorzy to programuja to miedzyi inymi ci z chaosgroup (tworcow vraya). Wiec kase pewnie juz maja :)

Witos - 2007-06-13, 10:56

Nie do końca, Bułgar od VRAY'a tylko udostępnia SDK i pewnie trochę pomaga ale głownie nasi milusińscy rzeźbią sami, no może z jakąś tam jeszcze pomocą Maxon'a.

[ Dodano: 2007-06-13, 10:57 ]
A są dobrzy ... Renato Tarabella zebrał źródła, pojechał na jakąś wyspę zamknął się i po kilku dniach były gotowe już pierwsze rendery VRAY'a spod Cinemy :D

Scaurus - 2007-06-14, 16:05

Wiecie moze czy w v-rayu mozna przypisac zrodlom swiatla dane IES tak jak w FR ?
wojt0000 - 2007-06-14, 23:55

ano można :)

Sssak - 2007-06-15, 02:12

Swoją drogą to jakie dane zawiera ten IES? próbowałem go kiedyś wtrykać do archicada i jakoś tak nieszczęśliwie to wyglądało...
Scaurus - 2007-06-15, 06:32

No to super. Dla mojego szefa bylo to waznym punktem podczas rozmowy o zakup nowego softu. Wojt0000 jesli znasz takze FR to mozesz mi cos powiedziec na temat szybkosci obu silnikow? Ktory jest szybszy? Ktory lepszy w obsludze?
Jak na razie szef pozwolil na kupno FR. Nie jestem jednak do niego na 100% przekonany. Za wiele ludzi uzywa vraya. A to mi daje myslenia. Poczekam wiec jeszcze troche. Mam nadziej, ze wypuszcza go niedlugo i bedzie wersja demo do przetestowania.

Sssak, dane IES zawieraja informacje o charakterystyce rozprzestrzeniania sie swiatla danej lampy. W ten sposob na przyklad nie musisz cudowac uzywajac tekstur, kanalow alpha czy przezroczystosci by uzyskac efekt ciemniejszych i jasniejszych miejsc jakie rzuca swiatlo przechodzace przez jakas tam soczewkee lampy. (Ktos to kiedys tutaj zrobil w renderingu lazienki). Ponizej masz taki typowy wykres IES.

Wojt0000, kurcze, dopiero teraz zauwazylem! Skad u licha masz juz vrayforc4d ?!
Mylslem wpierw, ze to screen z 3ds max.


kurcze, nie moge zalaczyc wykresu bo podobno "Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (5 MB)"



Borys , lub ktos z Adminow... co na to poradzic ??

wojt0000 - 2007-06-15, 10:50

Nie mam vray-a jakbym miał to już dawno wrzuciłbym jakieś testy :)
Screen znalazłem tutaj na forum architektów

http://forums.cgsociety.o...956#post4452956

Dawno tam nie zaglądałem, może juz jest jakaś data kto to wie, przeglądnij :)

[ Dodano: 2007-06-15, 10:57 ]
A co do FR i Vray-a to na moje oko vray jest ciut szybszy choć nie robiłem nigdy testu na tej samej scenie. Na pewno dużo zależy od ustawień.Czy jakość lepsza gorsza, tutaj dużo zależy od użytkownika. Natomiast jeśli porównywać obsługe silnika to ja nie odnajduje się w opcjach drzewka finala, nigdy do końca nie wiem co z czym połączyć i czy da to zamierzony efekt. Vray jeśli chodzi o ustawienia materiału jest bardziej zbliżony do cinemy czy do maxwella nawet, tz nie ma budowy drzewka :)

[ Dodano: 2007-06-15, 10:57 ]
A no i z testu maxwella zrobiło się oczekiwanie na vraya ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group